Outlander II GEN Techniczne - Napęd Outlander II
wowo - 01-01-2011, 11:26
sylb napisał/a: |
Wydaje mi się, że w takich warunkach zimowych system się sprawdza dla samochodów z przednim napędem, które mają trochę inny tor jazdy. Z drogiej strony jechałem nie jechałem 100 po łuku tylko około 500km/h po dosyć ostrych zakrętach. |
Sylb - gdzie tak podkręciłeś swojego 2.0D?
olabart - 01-01-2011, 12:58
Myślę koledzy, że jeżeli się Wam zapalają jakieś kontrolki od przegrzewających się napędów to macie jakiś problem techniczny. Mam trzeciego outlandera i wszystkie trzy testowałem i do tej pory testuję 2008 rocznik w dosłownym tego słowa znaczeniu - czyli nie 400m w kopnym śniegu tylko moja zabawa jest dużo, dużo dłuższa. Zima daje wiele możliwości testowania napędów i myślę, że każdy powinien wiedzieć na co stać jego pojazd. Na codzień w zimie ogólnie około 50% jazdy pokonuję z ingerencją systemów. Jestem z tych co pakują się czasami w beznadziejne sytuacje tylko po to aby poczuć adrenalinę. W każdym razie nie może być tak, że po 400m przegrzewa się napęd. Po prostu coś działa nie tak jak powinno. Napęd w outku to średnia wielu wskazań z wielu czujników i prawidłowe jego działanie właśnie od ich sprawności zależy. Nie drążąc dogłębnie tematu i wracając do sedna tematu - jeżeli wasz napęd grzeje się po 500 metrach lub w ogóle się grzeje to szukajcie usterki.Zdecydowanie wcześniej powinniście poczuć własne sprzęgło niż zobaczyć jakieś info o przegrzewającym się napędzie.
mitasumaniak - 01-01-2011, 20:04 Temat postu: Re: Napęd Outlander II
AndrzejKrok napisał/a: | Panowie z racji pogody jaka panuję za oknami jeżdżę teraz non stop Outkiem na AWD LOCK i oczywiście wyłączone ESP zawsze , i teraz mam taki problem że ten napęd non stop mi się przegrzewa i wyskakuje ostrzeżenie na desce , nie jest w stanie wytrzymać jazdy w kopnym śniegu przez jakieś 400 metrów , do tej pory przez 15 lat jeździłem tylko quattrówkami i nigdy nie miałem takiego problemu a samochody były mocno wiekowe , niestety q7 czy q5 to nie mój przedział cenowy zatem wybrałem pseudo haldexa .
Samochód jest w miarę nowy z przebiegiem 22kkm , niedawno jest po przeglądzie a każdy wie jak działają ASO ,dlatego chciałem się Was tutaj poradzić zanim tam pojadę .
Czy ktoś miał już podobne objawy , co do samego sprzęgła to wiadomo że pali się szybko bo jest chińskie ale że napęd się grzeje ?? |
czytałeś przynajmniej instrukcję obsługi tego pojazdu? kiedy się stosuje lock?
i jeździsz cały czas na lock???? toż to niebezpieczne - samochód jest wtedy megapodsterowny!!!!
[ Dodano: 01-01-2011, 20:07 ]
AndrzejKrok napisał/a: | problemu cdn , nowemu właścicielowi leci olej gdzieś po środku samochodu i napędy dalej się przegrzewają , ASO stwierdziło niewłaściwe użytkowanie po nowym roku cdn
Do czego się nadają te samochody skoro nie można pojechać 500 metrów w śniegu |
a jednak coś w tym jest - żaden samochód nie jest idiotoodporny
[ Dodano: 01-01-2011, 20:11 ]
olabart napisał/a: | ....jeżeli wasz napęd grzeje się po 500 metrach lub w ogóle się grzeje to szukajcie usterki.... |
myślę, że to może być zepsuty łącznik między kierownicą a fotelem
Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku!!!
regon - 01-01-2011, 20:12 Temat postu: Re: Napęd Outlander II
mitasumaniak napisał/a: | AndrzejKrok napisał/a: | Panowie z racji pogody jaka panuję za oknami jeżdżę teraz non stop Outkiem na AWD LOCK i oczywiście wyłączone ESP zawsze , i teraz mam taki problem że ten napęd non stop mi się przegrzewa i wyskakuje ostrzeżenie na desce , nie jest w stanie wytrzymać jazdy w kopnym śniegu przez jakieś 400 metrów , do tej pory przez 15 lat jeździłem tylko quattrówkami i nigdy nie miałem takiego problemu a samochody były mocno wiekowe , niestety q7 czy q5 to nie mój przedział cenowy zatem wybrałem pseudo haldexa .
Samochód jest w miarę nowy z przebiegiem 22kkm , niedawno jest po przeglądzie a każdy wie jak działają ASO ,dlatego chciałem się Was tutaj poradzić zanim tam pojadę .
Czy ktoś miał już podobne objawy , co do samego sprzęgła to wiadomo że pali się szybko bo jest chińskie ale że napęd się grzeje ?? |
czytałeś przynajmniej instrukcję obsługi tego pojazdu? kiedy się stosuje lock?
i jeździsz cały czas na lock???? toż to niebezpieczne - samochód jest wtedy megapodsterowny!!!!
[ Dodano: 01-01-2011, 20:07 ]
AndrzejKrok napisał/a: | problemu cdn , nowemu właścicielowi leci olej gdzieś po środku samochodu i napędy dalej się przegrzewają , ASO stwierdziło niewłaściwe użytkowanie po nowym roku cdn
Do czego się nadają te samochody skoro nie można pojechać 500 metrów w śniegu |
a jednak coś w tym jest - żaden samochód nie jest idiotoodporny
[ Dodano: 01-01-2011, 20:11 ]
olabart napisał/a: | ....jeżeli wasz napęd grzeje się po 500 metrach lub w ogóle się grzeje to szukajcie usterki.... |
myślę, że to może być zepsuty łącznik między kierownicą a fotelem
Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku!!! |
mam wrażenie czy nasz stary forumowicz z wiednia, piaseczna, polic powrocił?
AndrzejKrok - 01-01-2011, 21:18
a co ma lock do grzania się napędów kolego ??? przecież automatycznie się wyłącza po osiągnięciu określonej prędkości co w przypadku mojego auta nie ma ma żadnego znaczenia
-WALDOR- - 01-01-2011, 21:22
MITSUBISHI_WRC napisał/a: | Regon chyba powrócił i bardzo lubi Mitsubishi. |
też tak cosik czułem...ciekawe co tym razem wypłodzi...
Jackie - 03-01-2011, 10:19
mitasumaniak, obiecałem sobie w Nowym Roku, że będę miły dla innych i będę sie bardzo starał być przyjazny i tylko dlatego dostajesz 1 ostrzeżenie za agresywną postawę wobec innego użytkownika. Bardzo staram się pominąć sugestię kolegów o powrocie pewnego użytkownika i zakładam, że się mylą. Nie każ mi weryfikować tej opinii...
Pozdrawiam
rezon - 03-01-2011, 13:16
Jackie, Jak już się pojawiłeś groźny oboźny to napisz jeszcze proszę jak to jest z tym napędem - przejście z trybu 4WD Lock na 4WD Auto następuje przy prędkości .... i jest/nie jest sygnalizowane na wyświetlaczu. Bo jak Ty nie napiszesz to będziemy gdybać i gdybać
Jackie - 03-01-2011, 14:46
rezon napisał/a: | Jak już się pojawiłeś groźny oboźny |
No bez takich, jaki groźny?
rezon napisał/a: | przejście z trybu 4WD Lock na 4WD Auto następuje przy prędkości |
75 km/h (z tego co pamiętam, granica ustalana jest elektronicznie więc mogły być modyfikacje) ale nie ma to większego znaczenia bo producent ustala wartość bezpieczeństwa. Przejście nie jest sygnalizowane w żaden sposób, wyświetlacz pokazuje pozycję pokrętła.
Pozdrawiam
rezon - 03-01-2011, 18:04
Jackie no i wszystko jasne. dzięki. A już myślałem, że cóś jest nie tak, jak mi przy 130 4WD Lock pokazywał bo zapomniałem skręcić na Auto
karol_alasz - 03-01-2011, 18:22
Jackie napisał/a: | z tego co pamiętam, granica ustalana jest elektronicznie więc mogły być modyfikacje |
Czy to oznacza ,że za pomocą MUT-a można zmienić tę wartość? A jeżeli nie to czy można ją odczytać za pomocą urządzenia diagnostycznego?
Muciek - 03-01-2011, 20:11
Dzisiaj pan w salonie powiedział, że ok. 70km/h można jeździć 4wd lock bezpiecznie, a powyżej już może być właśnie napęd odłączany itp.
krzychu - 04-01-2011, 07:34
Ale Wy dalej nie rozumiecie że to nie jest prawdziwy "LOCK"? Przecież już kilka razy było i były wklejone materiały iż sprzęgło zaczyna dołączać napęd zależnie od wciśniętego gazu, różnicy prędkości obrotowej między przodem a tyłem, chyba jeszcze od prędkości i kilku innych parametrów..... Przełączenie na "LOCK" daje tylko 1,5 większą wartość docisku sprzęgła względem Auto...
Jackie - 04-01-2011, 09:45
karol_alasz napisał/a: | Czy to oznacza ,że za pomocą MUT-a można zmienić tę wartość? |
Nie sądzę choć nie sprawdzałem. Muciek napisał/a: | Dzisiaj pan w salonie powiedział, że ok. 70km/h można jeździć 4wd lock bezpiecznie |
I tak i nie. Musisz pamiętać, że napęd w Outlanderze nie jest napędem realizowanym przez 3 dyferencjały więc problem z grzaniem się elementów przeniesienia napędu przy dłuższej (tudzież ostrzejszej) eksploatacji zwyczajnie wystąpi. Oczywiście nie tylko Mitsubishi to dotyka, dla przykładu w każdym Subaru (a tam są przecież 3 dyfry) jest kontrolka R.DIFF TEMP. (Rear differential temperature) informujący o przegrzaniu i konieczności "odpoczynku" dyfra, niemniej napęd AWC jest bardziej podatny na działanie wysokich temperatur. Tym samym stosujcie przełożenie LOCK tylko wtedy kiedy jest to konieczne a nie w sposób permanentny. Szczególnie, że:
krzychu napisał/a: | Przełączenie na "LOCK" daje tylko 1,5 większą wartość docisku sprzęgła względem Auto... |
to powyżej to święta prawda więc tarcie w dyfrze wzrasta bardzo mocno.
Pozdrawiam
13zbyszek13 - 04-01-2011, 10:05
regon napisał/a: | mam wrażenie czy nasz stary forumowicz z wiednia, piaseczna, polic powrocił? |
[ Dodano: 04-01-2011, 10:06 ]
AndrzejKrok napisał/a: | a co ma lock do grzania się napędów kolego ??? przecież automatycznie się wyłącza po osiągnięciu określonej prędkości co w przypadku mojego auta nie ma ma żadnego znaczenia |
To że nie służy on do jazdy non stop.
|
|
|