To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Problem z odpalaniem 3.0 V6 Automat

1405 - 06-01-2011, 11:10

Janek__22 napisał/a:
A wiecie może jak ustawic tą linke od skrzyni co jest podłączona do przepustnicy , tak żeby skrzynia przy mniejszych obrotach zmieniała biegi , bo coś takiego podobno można zrobic ?
Nie przy mniejszych obrotach ale przy całkowitym naduszeniu pedału gazu skrzynia zmieni wówczas przyłożenie na niższe. Wydaje mi się, że trzeba to ustawić metodą prób i błędów :arrow:
mario mario - 06-01-2011, 19:29

Dajcie spokój tej lince, Panowie zaczynacie gmerać w śliskich sprawach.
1405 - 06-01-2011, 22:44

mario mario napisał/a:
Dajcie spokój tej lince, Panowie zaczynacie gmerać w śliskich sprawach.
No jak zacznie się grzebać przy tym stojąc na śliskiej nawierzchni to może być rzeczywiście niebezpiecznie... :lol:
A co tu niby jest takiego śliskiego? Jak depniesz w podłogę pedał gazu jadąc samochodem to wtedy skrzynia ma pomóc silnikowi zrzucając bieg na niższy tak żeby kierowcę wcisnęło w oparcie fotela to aż tak filozofia? Jak za mocno podciągniesz to zrzuci bieg za wcześnie jak linka jest za luźna to nie przeżuci wcale. Ogólnie patent potrzebny do szybkiego i bezpiecznego wyprzedzania...a jeżeli chodzi ogólnie o zmianę przełożeń to tu jest bezpośredni związek między obrotami silnika i obrotami, czy prędkością z jaką kręcą się koła samochodu. Tu w zależności od typu skrzyni rządzi elektronika bądź mechanika(hydraulika) i nie wiele idzie zdziałać.

mario mario - 07-01-2011, 03:05

Jak macie takie teorie na temat działania asb to sobie regulujcie linki i inne, ja się nie wypowiadam. Powodzenia.
Janek__22 - 23-01-2011, 19:35

Mam problem z odpalaniem jak jest ciepły silnik . Co to może byc ? Macie jakieś propozycje co moge wymienic , bo mam możliwośc przełożenia cześci na próbe od kolegi z pajero .
1405 - 23-01-2011, 23:19

:arrow:
lukas 78 - 24-01-2011, 09:07

Janek__22 napisał/a:
Mam problem z odpalaniem jak jest ciepły silnik . Co to może byc ? Macie jakieś propozycje co moge wymienic , bo mam możliwośc przełożenia cześci na próbe od kolegi z pajero .


pisałeś chyba wczesniej ,że słychać głośno pompę paliwa. Oznacza to bliski koniec jej zywota. Może zacznij od niej. Ewentualnie kopułka palec i sonda lambda. Często klopoty z paleniem ma silnik zachwaszczony kiepską instalacją gazową. Kiedy coś prychnie zaczynają się dziać cuda.

Janek__22 - 24-01-2011, 11:44

Pompa paliwa jest nowa , sonda działa , instalacja jest ok nic nie prycha i nie strzela a odpala tylko na benzynie.
lukas 78 - 24-01-2011, 12:48

może masz źle ustawiony zapłon
1405 - 24-01-2011, 20:08

:arrow:
lukas 78 - 24-01-2011, 21:07

1405 napisał/a:
Janek__22 napisał/a:
Pompa paliwa jest nowa , sonda działa , instalacja jest ok nic nie prycha i nie strzela a odpala tylko na benzynie.
Masz instalację LPG?
Jak tak to co się dzieje z obrotami jałowymi silnika w sytuacji gdy przy pracujący silniku na LPG przełączysz na benzynę jak się wtedy silnik zachowuję obroty gwałtownie lecą w dół czy są przez chwile za wysokie? :arrow:

[ Dodano: 24-01-2011, 20:18 ]
lukas 78 napisał/a:
może masz źle ustawiony zapłon
Układ sterujący zapłonem w tym silniku jest na tyle inteligentny że na podstawie odczytanych parametrów pracy silnika potrafi w dość znacznym stopniu tak wysterować wyprzedzenie zapłonu żeby silnik osiągał optymalną moc. Jest to też spowodowane niewygórowanymi wymogami co do jakości spalanego paliwa- motor o niskim stopniu sprężania i przerwie na świecach 1.1mm( ta iskra mogła by konia zabić). Ten silnik o ile się nie mylę przepali benzynę o minimalnej wartości oktanowej do 88 a to chyba była dawna "zielona"...
Tu można sobie poczytać o systemie zapłonu
http://www.stealth316.com/2-ignitionsystem.htm
Ustawienie zapłonu o ile aparat nie jest ustawiony w skrajnych położeniach nie ma znaczenia przy odpalaniu silnika...


w autach VAG 1,9 tdi też jest samoregulacja zapłonu a i tak po kazdej wymianie rozrzadu zaleca się sprawdzić jego ustawienie. Stąd mój pomysł ze źle ustawionym zaplonem.
Samoregulacja działa w małym zakresie błędu.

Janek__22 - 24-01-2011, 21:29

Silnik pracujący na lpg obroty jałowe ma ok czasami troche pływa na obrotach , jak przełącze na benzyne jest ok obroty dobre wszytsko ok . Świece wymieniłem na nowe i jest dalej tak samo . Jak zgasze silnik i odstoi ok 5 min to już mam problem z odpalaniem . Jak stoi jakieś 3,4 godziny i więcej to odpala bardzo dobrze tak jak powinien . Przed chwilą przełozyłem moduł od innego Pajero i zaraz zobacze czy to pomogło .
1405 - 24-01-2011, 21:39

:arrow:
Janek__22 - 24-01-2011, 22:22

Z tymi obrotami jutro dokładnie sprawdze i opisze , dziś po wymianie modułu i czegoś tam obok tego modułu efekt jest ten sam . Instalacje nie wiem której generacji mam , mam na jednym wtrysku , podłączona pod sąde , pod moduł , chyba pod jakąś wiązke koło przepustnicy .
1405 - 24-01-2011, 22:38

:arrow:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group