To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Wyższe spalanie "raz na jakiś czas", spalanie przy

SNB SWEDEN - 23-12-2010, 19:33

tomekrvf napisał/a:
SNB SWEDEN napisał/a:
stoi w Szwecji z tego powodu w ASO i niestety nie maja jeszcze rowiazania na ten problem,

Niech zrobią tak:
MPI/GDI/DIESEL - Special Function -Initialization - item "40 DPF exchange service" - IG OFF (8 sekund lub dłużej). Po włączeniu zapłonu należy wykasować DTC (będą dwa DTC), wgrać nowy soft i wykonać wymuszoną regenerację.
Musi sie udać.

Dzieki chyba tak wlasnie zrobili auto odebrane w Poniedzialek obecnie smiga bez problemow zobaczymy co bedzie dalej

Wedrowiec - 06-01-2011, 19:43

Zdębiałem kilka dni temu. Filtr przepala się również przy zimnym silniku - od razu po odpaleniu silnika. Silnik został zgaszony w trakcie przepalania filtru, wznowił je po 3 dniach (tyle samochód stał).
wlodeks - 06-01-2011, 21:19

A po czym wnosisz, że przepalał przy zimnym silniku?
Wedrowiec - 08-01-2011, 18:41

Po objawach. Najprostszy - spalanie przy hamowaniu silnikiem. Plus ogólnie znacząco wyższe spalanie niż "standard" - przez kilka minut.
vavoom - 01-07-2011, 09:11

Wedrowiec napisał/a:
Silnik został zgaszony w trakcie przepalania filtru


Czy ktoś może powiedzieć, jakie mogą być konsekwencje zgaszenia silnika podczas przepalania filtra? Komputer w żaden sposób nie sygnalizuje tego procesu, można to jedynie wywnioskować po spalaniu, a nie każdy akurat to ma zawsze ustawione na wyświetlaczu - ustawiając inne wartości (np. TRIP A, B) nie zauważymy, że filtr się właśnie przepala.

krzychu - 01-07-2011, 09:24

Komputer zacznie wypalać przy następnym odpaleniu. Jak przerwiesz mu kilka razy to za pewne dojdzie do zapchania. Mogą spróbować odetkać w serwisie albo trzeba będzie wymienić DPF. Jeśli kilka razy będzie próbował przepalić to zwiększa zużycie paliwa przez dłuższy czas, część paliwa dostaje się do oleju rozrządzając go, możliwe też że skraca żywotność DPF. Dlatego między innymi nie powinno się używać nowych diesli na krótkich dystansach. W przypadku jazdy na dłuższych odcinkach jeszcze z większą prędkością niż toczenie się w korku nie ma szansy żeby się zapchał.
vavoom - 01-07-2011, 10:19

krzychu napisał/a:
nie powinno się używać nowych diesli na krótkich dystansach


Dzięki, czyli generalnie nie martwić się ewentualnym przerwaniem, jeśli po kolejnym rozruchu auta planuje dłuższą jazdę.

A dpf na krótkich dystansach rzeczywiście może wykończyć auto...

Przejeżdżam 120 kilometrów dziennie, z czego 80% w trasie (jeśli polskie drogi i ograniczenia prędkości co kawałek do 50km/h można nazwać trasą), w tym trybie filtr dopala się średnio co 300 km.
Niedługo wybieram się w dalszą podróż (ok. 1000 km po autostradzie), zobaczymy jak to będzie wyglądać przy wyższych prędkościach i obrotach.

krzychu - 01-07-2011, 10:27

vavoom napisał/a:
czyli generalnie nie martwić się ewentualnym przerwaniem, jeśli po kolejnym rozruchu auta planuje dłuższą jazdę.


Dokładnie tak.

irekmiecz - 08-02-2012, 21:55

Może to zainteresować posiadaczy DID http://www.auto-swiat.pl/...czastek-stalych


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group