To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - ECU - pogłoski a prawda

wojmi1 - 29-10-2006, 12:51

Cytat:
19. znane są mikroprocesory 8 bitowe, które potrafiły wykonywać operacje 16 bitowe - np. 6502, 6510, 6800
wewnetrznie poslugiwaly sie ukladem heksagonalnym a zewnatrznie 8 bitowe??
jakie znaczenie ma sonda lambda dla ukladu sterujacego-- bo rozumie ze lambda generuje napiecie -zaleznie od temperatury spalin -czy zawartosci tlenu??? to napiecie jest probkowane przy cyklu dawkowania paliwa i po

saphire - 29-10-2006, 13:09

wojmi1 napisał/a:
jakie znaczenie ma sonda lambda dla ukladu sterujacego-- bo rozumie ze lambda generuje napiecie -zaleznie od temperatury spalin -czy zawartosci tlenu??? to napiecie jest probkowane przy cyklu dawkowania paliwa i po


zależne od zawartości tlenu w spalinach

Bartek - 29-10-2006, 13:25

Lambda generuje napięcie proporcjonalne do zawartości tlenu w spalinach. Pomiar jest obarczony błędem ze względu na temperaturę spalin (im wyższa temperatura tym sprawniejszym ogniwem chemicznym jest sonda - przez co osiąga wyższe napięcia) - dlatego współcześnie używa się tylko sond z podgrzewaniem, mających praktycznie stałą temperaturę pracy

Napięcie sondy jest jest próbkowane ok. 10 razy na sekundę - niezależnie od cyklu dawkowania paliwa. Dawka paliwa jest zależna przede wszystkim od odczytu z przepływomierza - jak Krzyżak słusznie napisał od MASY powietrza zasysanej przez silnik. Odczyty z sondy lambda, czujnika ciśnienia atmosferycznego, czujnika temperatury powietrza, czujnika temperatury silnika, czujnika położenia przepustnicy mają charakter korekcyjny.....

wojmi1 - 16-12-2006, 21:39

Czy power tranzystor jest umieszczany w ecu"???
Bartek - 16-12-2006, 22:13

Nie - różnie, poprawcie jak się mylę:
OSOBNA puszeczka: 4g37, 4g6x SOHC - pojedyńczy, DOHC podwójny (poza 4g64 GDi), 6A1x - DOHC - potrójny, 6G72 - SOHC pojedyńczy, DOHC potrójny
W APARACIE ZAPŁONOWYM: 4g1x, 4g92 SOHC
W CEWKACH ZAPŁONOWYCH: 4G63 SOHC z fajkocewkami, 4g64 GDi, 4g9x z fajkocewkami.....

wojmi1 - 16-12-2006, 22:21

probuje zebrac info dla hodowania usterki tzn jestem po sekcji aparatu i znalazlem slady poprzednika i jeden zimny lut -- jeden z pinow zostal na plytce przegrzany tak ze miedz znikla widac ze wymieniali diody /4 g15 v8 90 r/ ale prawo marfiego ...... dlatego szukam tego PT
josie - 17-12-2006, 13:33

Bartek napisał/a:
W APARACIE ZAPŁONOWYM: 4g1x


Poprawiam :wink:
Na zewnątrz - nad pokrywą zaworów mniej więcej po środku - między listwą wtryskową a pokrywą. Przynajmniej w 8V

Krzyzak - 17-12-2006, 14:17

Bartek napisał/a:
OSOBNA puszeczka: 4g37

w aparacie zapłonowym

[ Dodano: 17-12-2006, 13:18 ]
Bartek napisał/a:
W APARACIE ZAPŁONOWYM: 4g1x

nie jestem pewny, ale 4G18 może też mieć na zewnątrz

josie - 17-12-2006, 17:29


wojmi1 - 17-12-2006, 18:55

dla porzadku w 4g15v8 90r. napewno nie w aparacie w aparacie jedynie opto-elektronika kontrola ruchu - czujnik ruchu
Joasie-- dzieki za rysuneczek

Anonymous - 17-12-2006, 19:49

4G15 12V na 100% w aparacie
Anonymous - 18-12-2006, 21:21

Witka:)
A ja mam pytanko o ECU z Suzuki Swift z roku 88 -92r.Tam tez nalezy zainteresować sie kondensatorami???

wojmi1 - 28-12-2006, 18:47

Jak sa to wymien bo faktycznie sa z nimi problemy i ryzyko ze staniesz
piotruś - 30-12-2006, 22:36

12-uczenie obrotów . przecież nie zawsze trzeba uczyć wolnych obrotów po resecie - bo jak wytłumaczyć to że w serwisie podczas regulacji włanczają się w gniazdo diagnostyczne małym skanerem i już musi wszystko grać , nie trzeba uczyć ECU.
wojmi1 - 11-01-2007, 20:41

Brak kontrolki ECU nie zapala sie co moze byc nagrzebane przez elektryka -auto chodzi dobrze


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group