To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Eclipse 1G - reanimacja

matunio20 - 21-01-2011, 17:18

chwila, chwila, ja rozbierałem stary silnik, i to są wałki napędzane przez pasek rozrządu? ale chyba ten krótki o ile dobrze pamiętam...
zenek_bb - 21-01-2011, 19:01

jeden wałek napędzany pośrednio przez zębatkę pompy oleju (koło pompy napędzane z paska rozrządu) drugi pasek napędzany własnym paskiem zębatym bezpośrednio z koła zębatego na wale, przecież napisałem w poście wcześniej link!!!:

http://www.vfaq.com/mods/timingbelt-1G.html

i jest tam ta fotka:

matunio20 - 21-01-2011, 20:38

w takim razie dołączam fotki mojego obecnego silnika który mam założony w aucie:




wszystko przy motorze robił mi mechanik, więc nie wiem co do czego i od czego :D

Maretzky85 - 21-01-2011, 20:41

Wałki balansowe są obecne :)
matunio20 - 21-01-2011, 21:06

dzięki. a możliwe żeby coś było z nimi nie tak skoro przed wypadkiem nie trzęsło a zaraz po wypadku już tak??

A i czy mógł się przestawić rozrząd w momencie uderzenia? skrzynia automat, uderzenie z wciśniętym pedałem hamulca, czyli skrzynia rozłączona.

zenek_bb - 22-01-2011, 02:28

dyskusja trwa długo... sprawdź ten rozrząd, to nie jest dużo roboty a już widzę po fotce nr 2 że źle się zabieraliście za napinanie paska rozrządu, wkleiłem 2x instrukcje jak to ma być po kolei... chyba, że powodem nie jest brak wyważenia tylko nierówna praca samego silnika, nagranie koło rury i silnika w czasie pracy rozwieje wątpliwości najprawdopodobniej w tym przypadku
matunio20 - 22-01-2011, 15:43

zapomniałem że mam film jak pracował 15 minut po wsadzeniu go w budę :

http://www.youtube.com/watch?v=YPaSSJ6JvdI jest pod maską jak i przy wydechu.

[ Dodano: 22-01-2011, 15:44 ]
a to na trochę wyższych obrotach:

http://www.youtube.com/wa...feature=related

zenek_bb - 22-01-2011, 16:39

za wysokie obroty źle ustawiony zapłon, prawdopodobna nieszczelność, poza tym pracuje równo

ale nie chodziło mi o filmik jak pracował wcześniej tylko jak pracuje teraz kiedy trzęsie się buda, nagraj film tak jak wcześniejsze bo dobra jakość, tylko za dużo gadania i nic nie słychać silnika...

matunio20 - 23-01-2011, 10:48

Witam, zaraz idę nagrywać filmik, co nagrać? jak chodzi na zimnym pod masą i przy wydechu? dodam że na zimnym zaraz po odpaleniu najprawdopodobniej nie będzie trząść autem, bo będzie miał obroty w okolicach 1500-1600 obr/min. gdy spadnie do około 800, wtedy zaczyna trząść.

A co do tamtego filmu, było to nagrywane max 2 minuty po zapaleniu silnika, kiedy chodził jeszcze na wyższych obrotach.

I dlaczego ten silnik tak ma ze na początku ma tak wysokie obroty a potem spada?? czy to ssanie?

i jak nieszczelność?

zenek_bb - 23-01-2011, 19:58

Nagraj na zimnym i na rozgrzanym i przy silniku i przy wydechu.

Ssanie realizowane jest na 3 sposoby:

1. Zawór FIAV w przepustnicy, reaguje jak termostat, ogrzewany jest płynem z układu chłodzenia
2. Silniczek krokowy sterowany przez ECU m.in. na podstawie czujnika temp. silnika
3. Zawór termiczny na termostacie podłączony do przepustnicy (wąż ciśnienia i podciśnienia, steruje również zaworem recyrkulacji spalin - EGR, na zimnym silniku zasila powietrzem, przy temp 60°C zamyka się powodując otwieranie EGR przy podciśnieniu w kolektorze ssącym).

Dla 4G63 obroty na ssaniu mogą wynosić nawet 2,5tyś. przy -30°C.

matunio20 - 23-01-2011, 21:02

no dzisiaj przy obrotach około 1700, ale nagrałem film tylko na zimnym, bo nigdzie nie jeździłem, a szkoda mi paliwa żeby chodził na zimnym na ssaniu żeby się rozgrzał, dużo pali wtedy, film wrzucę jutro, bo dzisiaj mi zamula neta.

[ Dodano: 23-01-2011, 21:05 ]
a o jaką nieszczelność Ci chodziło kolego?

zenek_bb - 23-01-2011, 22:06

Na wolnych obrotach przy dużym podciśnieniu kolektora łatwo ujawniają się nieszczelności pomiędzy zaworami, a przepustnicą czyli podciśnienia przepustnicy, wyjścia do wspomagania hamulców czy reg. ciśnienia paliwa na listwie czy przy quadringach wtryskiwaczy benzynowych, uszczelki EGR i tak dalej i tak dalej co powoduje nierówną pracę na wolnych, ale nie wpływa tak na pracę pod WOT.

Szkoda Ci paliwa? Rozumiem, bo szkoda wydać 5zł żeby zdiagnozować problem z silnikiem. Po cholerę :D Przepraszam, że o to poprosiłem, powinienem być jednak jasnowidzem żeby nie zmuszać was do wydatków. Dobrze, że internet już nie jest na modem/za minuty. W takim razie wymieniaj w ciemno pół osprzętu silnika z ECU włącznie z nadzieją, że będzie dobrze :D Ja już w temacie widzę nie potrzebny jestem. Pozdrawiam

matunio20 - 24-01-2011, 10:08

http://www.youtube.com/watch?v=EafBM3UwlF4 tylko nie wiem skąd taki dziwny szum na filmie, normalnie tego nie ma...

jak napisałem, nagram na ciepło jak będę gdzieś jechał, a na razie mam inne auto, które mniej pali i nim śmigam.

[ Dodano: 24-01-2011, 10:10 ]
dodam że dźwięk przy wydechu może się troszeczkę różnic bo mam pustą puszkę po kacie.

[ Dodano: 24-01-2011, 10:50 ]
nieszczelność między zaworami, czyi wychodziło by na to ze uszczelniacze zaworowe, ale wtedy pił by olej, a nic nie łyka...

[ Dodano: 24-01-2011, 11:02 ]
a możę uszczelka miedzy kolektorem a głowicą?

zenek_bb - 24-01-2011, 18:09

matunio20 napisał/a:
nieszczelność między zaworami, czyi wychodziło by na to ze uszczelniacze zaworowe, ale wtedy pił by olej, a nic nie łyka...

Zenek_bb napisał/a:
[...]ujawniają się nieszczelności pomiędzy zaworami, a przepustnicą[...]


Jak przeczytasz uważnie, zrozumiesz. Mówię o szczelności układu-przestrzeni gdzie występuje różnica ciśnień kolektor-atmosfera. Konkretniej ciągnie się ona od cylindra do przepustnicy. Chodzi o to, że cylinder "ssie" powietrze i to jest początek, przepustnica zamyka całą przestrzeń i to jest koniec. Wszystko co pomiędzy, wszystkie uszczelki/uszczelniania zostają poddane działaniu różnicy ciśnień bezwzględnych wynoszących około 70kPa skierowanym do kolektora (ciśnienie kolektora 30kPa, atmosferyczne 100kPa) lub jak kto woli względnego -70kPa względem atmosfery. Uszczelniacze zaworowe również znajdują się w zakresie działania różnicy ciśnień, lecz światło przestrzeni (luz trzonka do prowadnicy) jest na tyle małe że nawet przy ściągniętych uszczelniaczach nie wpłynęło by tyle na spadek podciśnienia co na spalanie oleju jak mówisz. Za to nieszczelność uszczelki kolektora ssącego itd. spowoduje już widoczne problemy, a ich charakterystyka będzie zależeć od miejsca nieszczelności.

matunio20 - 24-01-2011, 20:07

eeehh, wezmę się za uszczelkę jak będzie cieplej, bo teraz zimnawo a nie mam garażu żeby się tym bawić. Czy ta uszczelka może mieć wpływ na słabsze przyśpieszenie? film z przyśpieszenia znajduje się w moich innych filmach na YT. a co do filmu, czy coś "słyszysz"?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group