To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Grzeje się i wypija płyn

mazda10000 - 16-01-2011, 19:22

Ok masz rację - leje się na plecionki. Aczkolwiek strzał był nieudany. Może i dobrze bo dostanie tych rurek do nagrzewnicy jest mega trudne i musiałbym coś kombinować u jakichś rzemieślników, albo wydać co najmniej 300 zł... Więc tak woda wycieka w stałym tempie - ok 1l/100km. Jak wleję tyle płynu ile trzeba to się leje na tą plecionkę,( przy starcie i dodaniu gazu słychać dźwięk przypominający przelewanie się wody w butelce) teraz właściwie ciężko stwierdzić czy dalej się ulewa, w każdym razie(kiedy płynu jest trochę poniżej normy) nie leje się na plecionkę, bo nie ma dymu spod maski. W poniedziałek idę do mechanika i będzie kombinował, ale może obejdzie się bez niego. Aha macie osłonę rozrządu do 12v? Jak będzie pozbawiona wad itd. to biorę od razu
krzysiek65 - 16-01-2011, 22:17

ja stawiam na początek końca uszczelki pod głowicą
mazda10000 - 17-01-2011, 19:17

Dziś byłem u mechanika ten cały dzień szukał wycieku (od 8 do 17) i nic nie znalazł płyn leje się na podłużnicę ale tak poza tym żadnych śladów wycieku, głowice są suche ( nie ma także płynu w oleju, a z rury wydechowej wydobywa się niewidzialny gaz o normalnym ( bez domieszki plynu chłodniczego) zapachu, więc uszczelka pod głowicą odpada, nie leje się także z nagrzewnicy bo podłoga jest sucha. No w każdym razie mechanik chodził cały czas koło auta i pod autem z taką bezradną miną że nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać. Nie wiem może wy coś poradzicie? Bo ja powoli tracę resztki sił...
lukasz12 - 17-01-2011, 20:05

A jesteście pewni że nie leje się z pompy wodnej? Jakiej firmy była zakładana? Być może ją diabli wzięli. Ja miałem u siebie własnie wyciek z pompy i były zacieki w okolicach plecionki.

http://forum.mitsumaniaki...%BFby+uszczelka

zbyszek05 - 18-01-2011, 14:21

czyli jak nie widac to nie wycieka....problem masz z głowy :wink:

A tak poważnie - jedz na kanał - mechanika w kanał a ty do samochodu - odalony silnik i po obrotach tak jakbyś jezdził po mieście daj mu po 3500-4000 obrt.i przytrzymaj ,niech się wentylatory załączą parę razy - nie wierzę że nie poleci ...Będzie ciśnienie w układzie i musi gdzieś polecieć skoro masz wyciek.

mazda10000 - 18-01-2011, 22:11

No problem nie jest taki prosty, ale ostatnio rozmawiałem z sąsiadem od którego kupiłem auto i który ma jeszcze drugą taką Sigmę i doszliśmy do wniosku że przy okazji ściągania skrzyni biegów mechanik mógł jakoś błędnie podłączyć tą rurkę która idzie przez skrzynię biegów, bo jemu też parę razy się to zdarzyło. Auto było na podnośniku i płyn chłodniczy odkryliśmy tylko na podłużnicy...
lukasz12 - 18-01-2011, 22:26

Ale, o czym ty mówisz? To jest automat? Bo nie do końca jestem pewien o czym mowa...
mazda10000 - 18-01-2011, 23:00

Nie, manual, wczoraj nawet oglądałem na schematach, przez skrzynię biegów idzie taka rurka na końcu zagięta. Jak macie serwisówkę do 6G72 to na stronie 11E67 podpunkty 15-17
wojtas - 18-01-2011, 23:44

Ta rurka o której piszesz idzie nad skrzynią a nie przez skrzynie. Natomiast jest otwór technologiczny w bloku pomiędzy skrzynią a silnikiem. Może BORK ( zaślepka ) się rozszczelniła. :idea:

[ Dodano: 19-01-2011, 22:28 ]

Slaw - 21-01-2011, 12:44

Chodzi zapewne o rurę wychodzocą z pompy wody zakończoną dokładanym kolankiem.Takie rozwiązanie mają właśnie 12v w manualu,podczas wybierania skrzyni trzeba te kolanko odkręcić od korpusu skrzyni i zdemontować uważając by nie wysunąć rury z z pompy.Często puszcza na oringach na skutek starość lub złego montażu np.uszczerbieniu
wojtas - 21-01-2011, 17:36

Wszystko możliwe tylko że, dopóki się nie rozbierze to można tylko przypuszczać. Koło zamachowe w dość dobry sposób kamufluje wycieki płynu, gdy silnik pracuje.
mazda10000 - 21-01-2011, 18:26

Na razie moje przypuszczenia stawiam właśnie na te o ringi albo na uszczelkę pod głowicą. Czy gdyby te oringi puszczały albo mechanik przy demontowaniu skrzyni zapomniał by odkręcić to kolanko od korpusu skrzyni i delikatnie wysunął by ją z pompy, czy coś podobnego, to czy woda nie wylała by się od razu?

[ Dodano: 21-01-2011, 18:28 ]
Aha no i ostatnio rozmawiałem z poprzednim posiadaczem i mówił że po wymianie uszczelki pod głowicą tylko raz dokręcał głowicę, czy nie powinien zrobić tego 2 razy?

Slaw - 21-01-2011, 18:37

Nie ma takiej opcji,żeby uleciała woda nagle.Po prostu mógł nie wsunąćj jej na miejsce najlepiej dobić delikatnie młotkiem przez drewienko.A ogólnie to pompę wody zmieniałeś?
mazda10000 - 21-01-2011, 19:05

Tak pompa wody była zmieniana jakieś 10 tys. km
wojtas - 21-01-2011, 20:56

Z tego co zrozumiałem czytając ten temat to płyn pojawia się na tej „ podłużnicy ”



Czyli pompa raczej odpada. Już bardziej ten oring o którym wspomniał Sław :




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group