To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Rozrząd wymieniony w serwisie - oryginał czy

SHARK1979 - 08-01-2011, 17:17

rzoberto napisał/a:
Najlepiej wymienić zaraz po kupnie autka

Tu w sumie racja ale ja zawierzyłem oznaczeniom na silniku po niemieckim serwisie i od 130 tys doleciałem do 180 i nie raz autko latało na 3 biegu do 16... km/h :twisted: i okazał się oki przy wymianie ale taka zasada, kupujesz nie wiesz lub nie jesteś pewien wymieniasz :!: lepiej wymienić rozrząd niż ostatecznie walczyć z całym silnikiem czyli zakupem i ewentualną przekładką :) pozdro

Morfi - 08-01-2011, 17:23

To chyba ja jestem tylko hardcorem. Ostatni wpis w książce serwisowej przy 148 tys - wymiana rozrządu -5 lat temu. Kupiłem go 3 lata temu z przebiegiem 180 tys teraz mam ponad 225 tys i za 2 tyg dopiero będę wymieniał, mam nadzieje, że dojeździ :)
SHARK1979 - 08-01-2011, 17:25

Morfi, więc widze że nie jestem sam w ryzykowaniu straty napędu :twisted:
Morfi - 08-01-2011, 17:26

Silnik GDI 1000 zł :D

[ Dodano: 08-01-2011, 17:27 ]
Rozrząd z robocizna tez tyle :)

Cezar - 08-01-2011, 17:32

Morfi napisał/a:
Silnik GDI 1000 zł :D

Pytanie tylko w jakim bedzie stanie :P

Moim zdaniem rozrzad lepiej wymienic zaraz po zakupie auta, sam znam bol peknietego paska - przyjemny dla kieszeni to napewno nie jest :wink:

mefju - 08-01-2011, 19:39

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Ja również decyduje się na wymianę rozrządu. Z tym, że mam pewne pytanie, bo otrzymałem także pasek rozrządu od poprzedniego właściciela i coś mi nie pasuje, a mianowicie oznaczenie - pasek Gates 5552XS 132x26, napisane, że do DID'a, będzie pasował do GDI ? Co prawda sam w to bardzo wątpie, ale miło by było pozytywnie się zaskoczyć.

Druga kwestia. Co wymieniać przy tych 158 tysiącach. Przy 80 tys był wymieniany cały kompletnie rozrząd więc rozumiem, że pompa i napinacz także. Teraz autko ma 158 tys km, co wymieniam ?

Pozdrawiam

Morfi - 08-01-2011, 19:54

Pasek rozrządu GATES 5552XS

Zastosowanie : Mitsubishi Carisma; Opel Movano, Vivaro; Renault Espace, Laguna, Master, Trafic; Volvo S40, V40 z silnikami 1.9 DTi i 1.9 DCI.

Pompa kosztuje 135 - 180 zł Ja bym wymienił pompe

Saqu - 08-01-2011, 21:37

pompa w standardzie leci do wymiany przy każdym rozrządzie, i nie ma się co bawić a jeszcze dobra to pochodzi...

rolki to samo, napinacz też powinno się co rozrząd wymieniać

SHARK1979 - 09-01-2011, 14:22

Saqu napisał/a:
pompa w standardzie leci do wymiany przy każdym rozrządzie

Z tego co się orientuje pompa wody podlega wymianie co 2 wymiana rozrządu
mefju,
a co do paska GATES zakupił bym sobie raczej Mitsuboshi na którym ja robiłem już 3 zestaw :wink: i jest polecany w sporym gronie użytkowników

Cezar - 09-01-2011, 14:47

SHARK1979 napisał/a:
pompa wody podlega wymianie co 2 wymiana rozrządu

Dokladnie :wink:

Saqu - 09-01-2011, 20:34

SHARK1979 napisał/a:
pompa wody podlega wymianie co 2 wymiana rozrządu


warto "zaoszczędzić" 130zł na 60tys km? :) co jak co ale dla mnie rozrząd to sprawa całkowitej wymiany :)

mefju - 10-01-2011, 02:11

Ten pasek tak jak myślałem, nie pasuje, co Morfi zresztą potwierdził. Zaszła pomyłka i jeśli się odnajdzie to dostane pasek Mitsuboshi.
Jaki może być orientacyjny koszt tych części? I jaka jest normalna (średnia) stawka za wymiane rozrządu ?

Mam do wymiany też szczęki z tyłu, wyszła różnica 41% i 46% na hamowni, ale na szczęscie dostałem nowe, od poprzedniego właściciela, firmy Lucas o ile dobrze pamietam. Dobra to firma? Dużo roboty przy wymianie, a tym samym $ ?

Koleja sprawa, autko delikatnie sciaga w prawo, może być to kwestia tuleji przednich wahaczy ? Bo podobno zdalo by sie je wymienić. Tuleje przednich wahaczy to, to samo, co sworznie ? :D I ewnetualnie co może być przyczyną tego sciągania gdyby nie były to w/w rzeczy ?

Kolejna sytuacja jest taka, że z lewej strony auta słychać takie szumienie podczas jazdy, na postoju tego nie ma. I nikt za bardzo nie wie co to moze byc. Taki szum niezbyt glosny, cos jak odglos uciekajacego powietrza, wiatru. Nie wiem jak to okreslic, ale cos tego typu.

I przełącznik kierunkowskazów mi nie działa, w momencie gdy prostuje kierownice nie wyłącza mi kierunkowskazów tylko dalej migają. Musze cały przełącznik wymienić? Czy jest to do naprawienia ?

Ile kluczykow otrzymywaliscie przy zakupie ? Dostałem 3 i jeden pilot, prawidłowo ?

Ale się rozpisałem, mam nadzieję, że nie zniechęci Was to i pomożecie mi odpowiadając :)

Hugo - 10-01-2011, 08:45

mefju napisał/a:
firmy Lucas o ile dobrze pamietam. Dobra to firma?
Bardzo dobra.
mefju napisał/a:
Dużo roboty przy wymianie, a tym samym $ ?
Nie jest źle, o ile bębny bez problemu zejdą ze szczęk. Myślę, że w 200 zł za robiociznę napewno się zmieścisz.
mefju napisał/a:
Koleja sprawa, autko delikatnie sciaga w prawo, może być to kwestia tuleji przednich wahaczy ?
Tak.
mefju napisał/a:
Tuleje przednich wahaczy to, to samo, co sworznie ?
Nie, to zupełnie inne elementy.
mefju napisał/a:
I ewnetualnie co może być przyczyną tego sciągania gdyby nie były to w/w rzeczy ?
Opony, zużyte końcówki drążków kierowniczych i/lub drążki kierownicze, uszkodzone łożysko koła (luz), itd., itp.
mefju napisał/a:
lewej strony auta słychać takie szumienie podczas jazdy, na postoju tego nie ma. I nikt za bardzo nie wie co to moze byc. Taki szum niezbyt glosny, cos jak odglos uciekajacego powietrza, wiatru.
Łożysko koła zostało sprawdzone?
Cezar - 10-01-2011, 14:06

mefju napisał/a:
Dostałem 3 i jeden pilot, prawidłowo ?

Niby tak ,ja mialem 2 klucze i jeden ori pilot do centralnego.

mefju - 11-01-2011, 00:48

Auto przed zakupem sprawdzałem na stacji diagnostycznej pojazdów, czyli zostało sprawdzone wszystko tak jak do przeglądu plus poza tym jeszcze na komputerze.

Rozumiem, że wymiana szczęk wyeliminuje te 41% i 46% z hamowni ?
Amortyzatory wyszły po ok 70% o ile dobrze pamietam, mechanicy którzy ogladali auto od dołu mówili, że w bardzo dobrym stanie, nie ma się do czego przyeczepić i zero rdzy i ogolnie ok.

Pytałem o te sworznie bo poprzedni właściciel wspominał, że można by było je wymienić. za co one odpowiadają ? A za co tuleje ? :)

No właśnie poprzedni własciciel mówił, że może to sciaganie być od niewyważonych dobrze opon, ale nie wiem czy to od tego teraz czy od tych tuleji.

Nie, łożyska nie były sprawdzane. No chyba,że podczas sprawdzania amortyzatorów, ale to chyba nie to. Na czym polega i w jaki sposób sprawdza się te łożyska ??

Zorientowałem się w jednym sklepie o cene kompletu rozrzadu (bez pompy) wyszedł koszt 530zł, z uwzglednieniem znizki dla mistumaniaków. Wy ile płaciliście? I gdzie kupowaliście?

Kolejna kwestia, ojciec naprawia ewentualne usterki w vectrze u znajomego mechanika, ktory ma zakład, gość robi w tym sporo lat, myślicie, że poradzi sobie z tym ? Wymaga to jakiś wiekszych umiejetnosci ??

I ostatnie dwa pytanka, odnosnie przełącznika kierunkowskazów, czy da się naprawić to ? Podchodzi z modeli 1.6 i 1.8 ? Rezerwa zapala sie po zejsciu ponizej 0 ? Miałem ostatnio praktycznie na 0 i nic się nie zapaliło.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group