Nasze Miśki - A to mój "mały" skromny misiek SS :)
Mithrill - 17-07-2011, 19:40
SiMa, strasznie drogo bulisz za części. Może porozglądaj się za jakimś innym warsztatem?
SiMa - 17-07-2011, 20:07
No chyba w końcu będę musiał, bo kolejna osoba mi to pisze .
Poleciłbyś jakiegoś mechanika?
Mithrill - 17-07-2011, 20:22
Nie polecę, bo nie mieszkam w Opolu...
Ja robię wszystko po sąsiedzku.
Części szukam sobie na Allegro, lub zamawiam u znajomych w sklepie w Dobrodzieniu.
Ile potrafię, tyle robię sam, co minimalizuje koszty.
Sąsiad pomaga w poważniejszych sprawach, jak np. wymiana uszczelki pod głowicą.
Ale też staram się nie nadużywać jego "sąsiedzkiej pomocy".
2 tysiaki za wymianę amorów? W życiu!
Z częściami i robocizną powinno Cię to kosztować maks 1 tysiak.
Prawdopodobnie sukces polega na omijaniu większych, powiatowych miast.
mkm - 25-07-2011, 02:04
SiMa, obowiązkowo alufelgi do SS-a i będzie bjutiful
SiMa - 25-07-2011, 14:00
Też tak myślę, ale na razie brak funduszy mnie powstrzymuje ;-(
SiMa - 05-08-2011, 18:15
Parę dni temu Spejs wzbogacił się o nowe Radio firmy Sony.
Model to CDX GT-250MP,
krótka specyfikacja:
* mp3/CD, tuner FM,
*przednie wejście AUX,
*wyjście na wzmacniacz 2 V,
*4 x 45 W,
*filtr górno- / dolnoprzepustowy.
Przed zmianą miałem, obawy, że nie będzie możliwości obsługi komputera (w oryginalnym radiu przycisk DISP).
Znalazłem kiedyś opis jak to robić bez radia, ale u mnie działała tylko zmiana wyświetlanych info (średnia prędkość, średnie spalanie, pozostała ilość km).
Niedawno dopiero olśniło mnie , że może jak odłączę radio, to będzie działać tak jak w opisie. No i zadziałało...
Po zakupie radia trzeba było je jeszcze podłączyć , a jak wiadomo potrzeba do tego specjalnej przejściówki.
Niestety ilość kabli się zwiększyła i trochę ciężko było to tam upchnąć, ale się udało. Przy okazji śmieszna rzecz się zdarzył. Mianowicie zapomniałem podłączyć masę (kabel auta z wysuwaną końcówką i kabelek z przejściówki) , a przypomniałem sobie o niej tylko i wyłącznie dlatego, że wpadła do wnęki od pokręteł nawiewu i przyblokowała linkę od pokrętła zmieniającego miejsce "wiania" . Po wyjęciu wszystko zostało poprawnie podłączone, kable dodatkowo owinięte żeby się nie plątały.
Jeśli chodzi o jakość dźwięku, to napisze tak - rewelacja . Głośniki ożyły i o taką jakość mi chodziło (wiadomo, że może być lepiej, ale narazie jest super). Gdzieś na forum także czytałem, że głośniki w MSS mają potencjał, tylko trzeba zmienić radio .
Następna modyfikacja to wymiana głośników i być może kabli dźwiękowych (o ile nie odstraszy mnie ilość "grzebania")
SiMa - 15-08-2011, 19:32
Dzisiaj w ramach wolnego czasu zająłem się trochę swoją "Kosmiczną Gwiazdą".
Postanowiłem w końcu zdemontować konsole w celach szkoleniowych (swoich oczywiście) , a przy okazji przetrzeć z kurzu kanały nawiewu i posprawdzać gdzie, co i jak się demontuje, jak będę chciał pomalować listwę na konsoli (ewentualnie kratki nawiewu). No i co najważniejsze zrobić porządek z kablami od radia...
Demontaż okazał się łatwy (oczywiście stwierdziłem to już po całej operacji ).
1. Najpierw zdemontowałem kratki nawiewu (w sumie niepotrzebnie, ale przynajmniej przetarłem
kurz)
2. Następnie zdjąłem pokrętła nawiewu (na początku delikatnie podważając śrubokrętem), po czym
odkręciłem śruby mocujące
3. Potem zostało mi "już" tylko delikatnie podważenie listwy. Później odkryłem, że można na
początku podważyć górne zaczepy (trzy znajdują się nad kratkami nawiewu), bo wtedy całość idzie
znacznie łatwiej.
Po demontażu przetarłem na szybko kurze i zająłem się kablami (po wymianie radia były prowizorycznie schowane).
Najpierw zabezpieczyłem połączenie masy z radia z masą auta
Następnie "skleiłem" ze sobą pozostałe kable, żeby zajmowały jak najmniej miejsca
Na zielono oznaczona jest wiązka podłączana do przycisku awaryjnych, a na biało wiązka podłączana do oryginalnego radia mitsu w celu wyświetlania RDS na wyświetlaczu, którą "przykleiłem taśmą do zwoju owiniętego czarną taśmą.
Przed:
Po:
|
Problem z umiejscowieniem kabli wynikał z tego, że od radia szły przewody, no i trzeba jeszcze przejściówkę mitsu/iso, co dodaje kilkanaście centymetrów więcej kabli.
Na szczęście po w/w zabiegach udało się to ładnie upchnąć
mkm - 15-08-2011, 20:48
SiMa napisał/a: | jak będę chciał pomalować listwę na konsoli (ewentualnie kratki nawiewu) |
Popatrz na folie do oklejania.
Jest mnóstwo wzorów - no i zawsze można odkleić jak się znudzi
SiMa - 15-08-2011, 21:05
No jest to jakiś pomysł Dużo przydatnych rzeczy się człowiek dowie na forum
Dzięki mkm,
SiMa - 28-08-2011, 21:53
Mała fotorelacja ze Zlotu 2011 (Oczywiście z moim miśkiem):
Inne zdjęcia: Tutaj
|
|
[/quote]
SiMa - 07-10-2011, 19:41
W dniu 04.09.2011 właściciel tego czerwonego space stara, czyli ja otrzymał tytuł magistra
P.S. oczywiście nie chwaląc się
meydey000 - 07-10-2011, 19:56
gratulacje...
SiMa - 25-01-2012, 10:49
*
Długo nie pisałem, ale to dlatego, że misiek dobrze się sprawuje
Aczkolwiek ostatnio zaczęła mi odbijać kierownica przy wyższych prędkościach. Okazało się, że winne są opony - na razie przednie zamienione zostały z tylnymi i problem zniknął (wiem, że to rozwiązanie jest chwilowe, ale nowe opony kupię dopiero w następnym sezonie).
Kolejny problem jaki się pojawił, to metaliczny rezonans z okolic dolnej części silnik. Wyszło na jaw, że tłumik trzymał się już tylko na jednym haku - reszta puściła. Rozwiązanie -> przyspawanie pękniętych zaczepów .
Koszt w/w łącznie wyniósł 50,-
I to tyle z problemów.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
*
Wczoraj Spejs miał wymienony olej (filtr oleju i powietrza) -> użyty to Castrol Magnatec 5W40. Olej (4l) kupiłem sam, ponieważ u mechanika za wlaną - mniejszą - ilość zapłaciłbym tyle samo. Koszta:
- Olej (4L): ---> 130,-
- Filtry: ---> 60,-
- robocizna: ---> 30,-
RAZEM: 220,-
SiMa - 30-09-2012, 00:37
Przydatne tematy:
* Wymiana gałki i mieszka lewarka biegów
*Wymiana dźwigni wycieraczek:
Ponieważ dzisiaj dotarła do mnie w/w drzwignia wycieraczek, zamieszczę rozszerzenie do instrukcji kolegi p03,
p03 napisał/a: | 1. Wkrętakiem krzyżakowym odkręcamy 3 wkręty umiejscowione od spodu w zagłębieniach w obudowie kolumny kierowniczej.
2. Z czuciem rozdzielamy połówki górną i dolną tejże obudowy. Dolna nie musi być całkowicie zdjęta, może sobie dyndać.
3. Wypinamy kostkę elektryczną z manetki.
4. Wykręcamy dwa wkręty (uwaga, torx) mocujące mechanizm do białego wspornika.
5. Wyciągamy mechanizm (dźwignię).
6. Wsuwamy nową manetkę (dźwignię, mechanizm, jak zwał tak zwał) w tą białą prowadnicę-wspornik. Proponuję najpierw posadowić manetkę, a potem wpiąć kable, będzie łatwiej.
7. Punkty od 4 do 1.
8. Cieszymy się dodatkową regulacją częstotliwości machnięć wycieraczek |
Ad.1
Ad.2 Widoczne są plastikowe łączki, które wypychamy
Ad.3 Przy wypinaniu kostki trzeba wcisnąć taki mały przycisk i użyć trochę siły przy wyciąganiu kostki (najlepiej śróbokrętem wcisnąć przycisk a drugą ręką wyciągać wtyczkę)
Bez górnej obudowy (zaznaczona wtyczka):
Ad.4 U mnie były to zwykłe krzyżaki
Ad.5
Ad.6
[ Dodano: 31-05-2012, 22:59 ]
Ad.8 Film prezentujący działanie wymienionej dźwigni
SiMa - 30-09-2012, 12:18
Jakieś pół roku temu zauważyłem, że moje reflektory są dziwnie brudne. Niestety daremny był trud mój czyszczenia i polerowania. Werdykt pozostał jeden - zmatowiały edit. Jak zaradzić temu problemowi? Szukać długo nie musiałem, bo członkiem forum świetnego jestem, a Mitsumaniakami się społeczność owa zowie.
Poszperałem, poszukałem i rozwiązanie problemu znalazłem, bo wielu ludzi ono dotyka.
Przed procesem
Recepta (dostępna na forum):
- dwa papiery ścierne P1000 i P2000
- pasta lekko ścierna (np Tempo)
- mleczko polerskie
- lakier akrylowy bezbarwny (dla wtajemniczonych)
- płyn plus woda do oczyszczenia.
- taśma ochronna, nożyczki, rękawiczki ochronne (niekonieczne).
Jakże radosny, z myślą o zostaniu bohaterem we własnym...aucie, udałem się do jakże wiadomego sklepu...niestety rozczarowanie moje wielkie, bo jako łowca sprawdzić się nie mogłem i upolowałem tylko dwa rodzaje papieru ściernego.
Na drugi dzień, nabrawszy nowych sił, sukcesem zakończyły się zakupy i już gotowym był do czyszczenia.
Oto procedura:
1. Płyn do mycia szyb, by umyć lampy na początku.
2. Papier ścierny 1000(około 5 min szlifowania w 1 kierunku, wzdłuż lampy). Na zmianę pryskać wodą i płynem do szyb.
3. Papier ścierny 2000(około 10 min szlifowania w 1 kierunku, wzdłuż lampy). Na zmianę pryskać wodą i płynem do szyb.
4. Pasta tempo. Wcierać kolistymi ruchami bez zostawiania do zeschnięcia, wycierać nonstop aż warstwa pasty zniknie. Nie żałować Tempa.
5. Mleczko polerskie - nasmarować, poczekać do wyschnięcia i zetrzeć. powtórzyć 2 razy.
6. Spłukać wodą.
7. Umyć srodkiem do szyb, i przetrzeć suchą szmatka.
8. Cieszyć się czystymi reflektorkami.
Pamiętać należy, aby dookoła reflektorów nakleić taśmę ochronną (taką jaką stosuje się przy malowaniu), bo można sobie dodatkowo lakier przeszlifować, a tego nie chcemy .
|
Nie należy się zrażać, że po papierze P2000 reflektory są jeszcze matowe - jak wypolerujecie pastą Tempo, to zobaczycie, że wysiłek się opłacał .
Po szlifie P2000;................................................................................................................................................................. Po polerce pastą Tempo
|
Jak widać na zdjęciach poniżej - prawy reflektor jest przejrzysty w porównaniu z lewym.
|
EFEKT KOŃCOWY
P.S. Oczywiście musiałem coś popieprzyć, jak to u mnie...Reflektory wyglądy ślicznie, pięknie i cudownie, więc ochoczo spryskałem jest akrylem bezbarwnym...niestety zrobiłem to tak nieudolnie, że musiałem ponownie całą procedurę powtarzać.
Ehhh...życie
|
|
|