To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Pompa GE@ - Foty z pompy

zbyszekm2 - 17-01-2011, 22:46

Borys81 napisał/a:
Zbyszku jest sprawa fota tego czujnika takiej nóweczki jest potrzebna, bo jak mówisz są rozbieżności cenowe to szkoda się wciąć na kasę.

http://e-pajero.pl/index.php?z=1&m=&id=191

Borys81 - 19-01-2011, 23:22

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Mam coś dla was

[ Dodano: 19-01-2011, 23:25 ]
[img]URL=http://img266.imageshack.us/i/listazexelvrz1.jpg/][/URL] Uploaded with ImageShack.us[/img]

[ Dodano: 19-01-2011, 23:27 ]
[img][/img]

[ Dodano: 19-01-2011, 23:29 ]
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

[ Dodano: 19-01-2011, 23:31 ]
pasowało by tylko dodać odpowiednia diagnostykę i temat zamykamy raz na zawsze

zbyszekm2 - 02-02-2011, 07:10
Temat postu: Re: Proszę o dokładną interpretacje kodu GA
Borys81 napisał/a:
Witam wszystkich Niestety nie mogę się pochwalić miśkiem, bo nie da się nim jeździć.
Objawy wcześniej żadnych problemów z miśkiem nie było
Na zimnym silniku zaczął kopcić na czarno i szarpać tak jak by go wtrysk zalewał przeszedł w stan serwisowy nie reaguje na gaz nie przekracza 2000. Po odpięciu do kompa pokazał kod GA, który został usunięty po wymianie filtra paliwa. Niestety nic się nie zmieniło dalej kopci, uspokaja się w granicach 1500 obrotów. Cały czas pali się Check Engin i SC. Proszę o pomoc w diagnozie.

Usterkę naprawiłeś?

Borys81 - 27-02-2011, 20:18

Tak na 3 tygodnie przejechałem 700 km

Dałem sterownik do przegladu elektronicznie jest ok pompa mechaniczne też zero opiłków

A w czoraj to samo ???

Powiem wam nie mam pomysłu .. Mozna by to wiazać z ECU silnika ??

KrzysG - 28-02-2011, 11:06

Borys81 napisał/a:
Powiem wam nie mam pomysłu .. Mozna by to wiazać z ECU silnika ??


Jestem umowiony na akcje serwisowa i jedna z czynnosci jest wgranie nowego softu do sterownika silnika. Skoro cos takiego robia to widocznie sa jakies problemy z oprogramowaniem.

zbyszekm2 - 28-02-2011, 13:16

KrzysG napisał/a:
Borys81 napisał/a:
Powiem wam nie mam pomysłu .. Mozna by to wiazać z ECU silnika ??


Jestem umowiony na akcje serwisowa i jedna z czynnosci jest wgranie nowego softu do sterownika silnika. Skoro cos takiego robia to widocznie sa jakies problemy z oprogramowaniem.

Wgrywa się tylko w przypadku manuala, ze względu na koło dwumasowe.

KrzysG - 28-02-2011, 15:02

W takim razie nie pozostaje nic innego jak podlaczyc komputer i wykonac jazde probna, obserwowac bledy w momencie problemow, jesli wczesniej tak nie robiles?
Borys81 - 28-02-2011, 19:39

Jak by ci to powiedzieć kolego.

Skaner texa podaje interpretacje kodu jako GA ale nie podaje mi jego wartości tj. np. 48 25 itp.
Jednym z pomysłów jest podpięcie innego skanera lub programu do kompa dajcie znać jak coś macie jakiś program do kompa. I skanowanie tak aby pokazał same wartości a nie interpretował ich znaczeń zgodnie z jakimś kluczem.

KrzysG - 28-02-2011, 20:18

Kiedy bylem w ASO i podlaczyli komputer nie wygladalo to na Texa, niestety bylem zajety wiec nie przygladalem sie ich pracy. Wedlug mnie to powinno byc cos dedykowane dla Mitsu, aby dekodowac bledy.
Na forum regionalnym byl watek o elektrykach w twoim regionie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45489 .
Sadze ze Zbyszek moze podpowiedziec czgo uzyc lub co on uzywa :wink:

Borys81 - 01-03-2011, 21:55

Witam sprawdziłem ECU jest ok sprawdziłem wiązkę jest ok no to jeszcze raz na skaner trochę inny i mamy róznicę wyskakuje GE@. No to ręczny pomiar oporności sterownka zgodnie z diagramem GE acurator wartość 0.54 do 0.72 jest 0.8 - czy to już zonk ???
Zgodnie z diagramem sprawdzam czujnik sleeve sensor position wartości ok

Zbyszek daj znać co sądzisz czy te 0.08 ohma to już krytyczne przekroczenie

[ Dodano: 22-03-2011, 21:08 ]
Witam mam teraz troszkę czasu i rozebrałem Pejero


By borat81 at 2011-03-22

Zostało pare gratów :)


By borat81 at 2011-03-22

Okazało się że GE - czyli sterownik pompy ma defekt jak sadze po pierwszej diagnozie
po przekręceniu stacyjki cewka przesuwa sie do samego końca i buczy. Jak się nia troszke porusza to po przekręceniu stacyjki cewka robi mały ruch i check engin gaśnie.

Pozycja startowa


By Borat81 at 2011-03-22

Pozycja z check engin


By borat81 at 2011-03-22

Pozostaje tylko zamówić numer 9 443 613 373

[ Dodano: 22-03-2011, 21:13 ]
Tak jak by ktoś niewiedział gdzie to jest :)


By borat81 at 2011-03-22


By borat81 at 2011-03-22


By Borat81 at 2011-03-22

[ Dodano: 23-03-2011, 21:10 ]
Witam Dzisiaj zebrało się konsylium złożone z najwyższej klasy specjalistów pewnej znanej na całym świecie firmy i postanowiliśmy rozebrać magiczna skrzyneczkę ku naszemu zdziwieniu niebyło tam nic ciekawego i nic, co mogłoby się zepsuć. Po tak zwanych masażach z deski rozdzielczej znikną check engin, ale nikt nie wie, dlaczego?


By borat81 at 2011-03-23


By borat81 at 2011-03-23


By borat81 at 2011-03-23


By borat81 at 2011-03-23

:D

tompol34 - 24-03-2011, 09:08

cześć, kolego jak masz już rozebraną głowicę pompy to przeczyść całość, aby pozbyć się wszelakich opiłków metalu, gdyż one powodują zacinanie się płynnej regulacji tego elementu na sprężynach, być może to powoduje twoje problemy. Zobacz materiał o czyszczeniu nastawnika tdi(http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741), może coś ci pomoże.

powodzenia

pki - 24-03-2011, 10:23

Wygląda podobnie do VP37 słynnej z starego 1,9TDI-1Z. Pewnie po gruntownym czyszczeniu rotor obraca się swobodnie i wszystko wraca do normy. Brudy z paliwa i opiłki metalowe gromadzą się między wirnikiem a stojanem bo tam jest najsilniejsze pole magnetyczne, czym więcej to blokuje i problemy gotowe. Na fotce nie widzę czy jest tam czujnik położenia w stylu potencjometru (suwak po materiale odpowiedniej rezystancji) czy też położenie mierzone jest indukcyjnie. Jeśli jest suwak to on też może powodować problemy. Pewnie wszystko idzie za zbyt chudym olejem napędowym :mrgreen:
tompol34 - 24-03-2011, 10:36

mierzone jest indukcyjnie, tak jak w VP37 po 1993 roku. Widzę, że pompa zekxel VRZ w środku niemal identyczna jak vw. Ciekawe, czy można zrobić swapa. Po pomiarach może okazać się ,że cewki oraz induktor nastawnika będzie można stosować zamiennie?????
pki - 24-03-2011, 12:28

Czyli tylko czystość i paliwo bezindukcyjne lać :D
tompol34 - 24-03-2011, 21:57

koniecznie wymontuj tą cewkę z induktorem, pod nią może być sporo opiłków należy to bardzo dokładnie oczyścić jak pisałem wyżej, spróbuj też ewentualnie zamienić sprężyny wirnika, aby powracająca mocniej napinała.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group