[97-04]Galant EAxA/W - Rolka zwrotna paska wieloklinowego
m6riano - 19-01-2011, 10:32
odpowiem ci wieczorem jak bede po...;-)
spown - 19-01-2011, 21:12
piotrkor1 napisał/a: | spown napisał/a: | Ja również wymieniałem paski 40 kkm temu i dzisiaj byłem z identycznym problemem u mechanika (wymieniałem piastę). Po przyjrzeniu się nim widać ślady zużycia, jak psiknął silikonem centralnie na pasek - pisk ustał. Jutro jadę wymienić, bo pisk jest nie do zniesienia - paski mam Contitecha. Zamówiłem Mitsuboshi. |
Dobrze by było jakbyś zdał relację czy pomogła wymiana ?Zapytaj się też ,proszę czy przy wymianie rolki napinającej ten pasek trzeba unieść silnik odkręcając jedną z poduszek?
Gdzieś czytałem,że ten napinacz wymienia się co 3 wymianę rozrządu???
Otrzymałem też ofertę kupna używki, nie wiem czy warto ryzykować? |
Paski wymienione i cisza, ale sprawdziłem rolkę napinacza i jak się okazało już się kończy niestety... Muszę coś poszukać - pokombinować, bo 500zł nie uśmiecha mi się płacić za taki kawałek metalu, tym bardziej, że nie jest to nic bardziej wyrafinowanego niż rolka od rozrządu, która kosztuje kilka razy mniej...
Silnika nie trzeba unosić, ściągasz koło, osłonę plastikową i wszystko masz jak na dłoni
Powodzenia!
deejay - 19-01-2011, 21:29
Kiedyś do EA2A przerabiałem ten temat i kombinowałem skąd ja zdobyc i założyłem z Carismy 1.6 , cena w IC za SKF ok 180 zł
http://www.intercars.com....b901ff210f5b7e5
Ps: z tego co pamietam posiada minimalnie inne wymiary , ale temat do przerobienia
piotrkor1 - 19-01-2011, 22:15
Cytat: | Silnika nie trzeba unosić, ściągasz koło, osłonę plastikową i wszystko masz jak na dłoni |
To chyba nie dotyczy aut z silnikiem 2.0, bo tam obok jest podłużnica i ona przeszkadza w wyjęciu tego napinacza?
spown - 20-01-2011, 10:39
Nie zauważyłem, że masz 2.0, mechanik mi mówił, że kiedyś przyjechał do niego 2.0 z takim właśnie problemem i skończyło się na rolce z ASO, bo nie moa było na szybko nic dobrać. Dlatego już się zaczynam zastanawiać jak to rozwiązać na przyszłość...
eggforever - 20-01-2011, 14:03
spown napisał/a: | Nie zauważyłem, że masz 2.0, mechanik mi mówił, że kiedyś przyjechał do niego 2.0 z takim właśnie problemem i skończyło się na rolce z ASO, bo nie moa było na szybko nic dobrać. Dlatego już się zaczynam zastanawiać jak to rozwiązać na przyszłość... |
Nie wiem czy myślę o tej samej rolce ale jeśli tak to napisałem jak tanim kosztem ją wymienić. Po wyciągnięciu jej pojechałem do firmy, co w Bydgoszczy sprzedaje same łożyska i za kilkadziesiąt złotych dostałem podobne SKFa, potem z tym łożyskiem i tą rolką mechanik pojechał do tokarza. Na drugi dzień samochód odebrałem. Kosztowało mnie to 100zł ale się okazało, że piszczy coś innego. Minęło już 8 miesięcy i z dorabianą rolką nic się nie dzieje. Najgorsze, że papudraki próbowali rozebrać starą rolkę i ją popsuli a tak bym ją zostawił gdyż była jeszcze dobra...
piotrkor1 - 20-01-2011, 15:06
Korekta ,pasek wspomagania Mitsuboshi E15PK1330 zgodnie z oryginałem.Niestety takiego nie było, kupiłem SAN 5PK1325 i czekam na rolkę.
[ Dodano: 20-01-2011, 15:10 ]
eggforever napisał/a: | ....ale się okazało, że piszczy coś innego |
Jeśli można zapytać to co u Ciebie piszczało?
m6riano - 20-01-2011, 16:02
Jesteś pewny że ten 5PK to ma być 1330?? bo u mnie zdaje sie jest 1350
eggforever - 20-01-2011, 16:26
piotrkor1 napisał/a: | Korekta ,pasek wspomagania Mitsuboshi E15PK1330 zgodnie z oryginałem.Niestety takiego nie było, kupiłem SAN 5PK1325 i czekam na rolkę.
[ Dodano: 20-01-2011, 15:10 ]
eggforever napisał/a: | ....ale się okazało, że piszczy coś innego |
Jeśli można zapytać to co u Ciebie piszczało? |
Piszczy do dziś. Pasek chyba continental, też nowy więc opcji coraz mniej. Jak będę w Osieku, to podjadę i sam ocenisz czy to taki sam pisk jak u Ciebie...
piotrkor1 - 20-01-2011, 18:24
m6riano napisał/a: | Jesteś pewny że ten 5PK to ma być 1330?? bo u mnie zdaje sie jest 1350 |
W krótkim czasie po kupnie auta wymieniałem rozrząd i taki był w oryginale(auto z Niemiec).
Pytałem się też w sklepie.Sprzedawca powiedział, że różni producenci mają różne długości pasków.Chyba ma rację.Wolałbym Mitsuboshi ale nigdzie w pobliżu nie mogłem znaleźć
Możliwe, że ten też będzie pasował jak i ten który ja kupiłem.
[ Dodano: 20-01-2011, 18:25 ]
eggforever napisał/a: | Jak będę w Osieku, to podjadę i sam ocenisz czy to taki sam pisk jak u Ciebie... |
Trzymam za słowo
spown - 25-01-2011, 22:34
OK, poszperałem tu i tam, mam pytanie: jakie konkretnie ma ta rolka wymiary?
Bo jeżeli 90x30,5 to mam listę multum zamienników, których cenajest dużo niższa niż w serwisie w Intercarsie i są nawet dostępne - wtedy sprawa byłaby rozwiązana, więc jeżeli ktoś ma możliwość zmierzenia to super i jak potwierdzimy to wszystko tu opiszę!
piotrkor1 - 26-01-2011, 09:36
spown napisał/a: | OK, poszperałem tu i tam, mam pytanie: jakie konkretnie ma ta rolka wymiary?
Bo jeżeli 90x30,5 to mam listę multum zamienników, których cenajest dużo niższa niż w serwisie w Intercarsie i są nawet dostępne - wtedy sprawa byłaby rozwiązana, więc jeżeli ktoś ma możliwość zmierzenia to super i jak potwierdzimy to wszystko tu opiszę! |
Proszę oto wymiary tej rolki:
FEBI BILSTEIN
32446
Rolka zwrotna paska wieloklinowego
Ograniczenia
Długość gwintu [mm]: 19,5
Kolor: czarny
Materiał: stal
Ciężar [kg]: 0,56
Wymagana ilość: 1
Szerokość [mm]: 25,5
średnica zewnętrzna [mm]: 90
średnica zewnętrzna [mm]: 98
Oto obrazek tej rolki:
<script src='http://img263.imageshack.us/shareable/?i=837048681.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
<script src='http://img16.imageshack.us/shareable/?i=md362028.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
m6riano - 26-01-2011, 10:33
[quote="piotrkor1"] m6riano napisał/a: | Jesteś pewny że ten 5PK to ma być 1330?? bo u mnie zdaje sie jest 1350 |
W krótkim czasie po kupnie auta wymieniałem rozrząd i taki był w oryginale(auto z Niemiec).
Pytałem się też w sklepie.Sprzedawca powiedział, że różni producenci mają różne długości pasków.Chyba ma rację.Wolałbym Mitsuboshi ale nigdzie w pobliżu nie mogłem znaleźć
Możliwe, że ten też będzie pasował jak i ten który ja kupiłem.
okazuje sie że pasek do przed lifta był 1345-1350 a po lifcie dokładnie 1336(lub ew. 1330)
Czemu tak tego nie wiem.
Ps. Mam taką stara rolke mogę ją komuś wysłać dla porównania
(okazało się też że są dwa różne mocowania do tych rolek też pewnie przed i po lift)
piotrkor1 - 26-01-2011, 11:00
m6riano napisał/a: | okazuje sie że pasek do przed lifta był 1345-1350 a po lifcie dokładnie 1336(lub ew. 1330)
Czemu tak tego nie wiem. |
Rozmiary oryginalnych pasków :
1 MD326782 1090 12/1997 02/1998
2 MD338462 1365 12/1997 02/1998
3 MZ690245 12/1997 02/1998
4 MZ690253 12/1997 02/1998
5 MD317245 1330 02/1998 11/1998
6 MD339525 1070 02/1998 11/1998
7 MZ690243 02/1998 11/1998
8 MZ690251 02/1998 11/1998
9 MD317245 1330 02/1998 02/2000
10 MD339525 1070 02/1998 02/2000
11 MZ690243 02/1998 02/2000
12 MZ690251 02/1998 02/2000
13 MD317245 1330 12/1998 02/2000
14 MZ690251 12/1998 02/2000
<script src='http://img826.imageshack.us/shareable/?i=371103hs537.png&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
<script src='http://img593.imageshack.us/shareable/?i=371103hs5f7.png&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
swinks_UK - 26-01-2011, 14:08
m6riano napisał/a: |
okazuje sie że pasek do przed lifta był 1345-1350 a po lifcie dokładnie 1336(lub ew. 1330)
Czemu tak tego nie wiem.
|
Bo po lifcie zmieniła się pompa wspomagania i lekko uległa zmianie lokalizacja koła pompy.
|
|
|