Carisma - Techniczne - Łożysko czy przegub?
fuegos - 21-01-2011, 10:03
Tak to wlasnie ta sruba. O ile sobie przypominam to powinno sie ja dokrecic momentem ok. 80kg/m. Czyli rurka metrowa i krecisz ile dasz rady Sprawdz czy jest dokrecona jak nie to skoryguj i zobacz czy luz nadal wystepuje.
robertdg - 21-01-2011, 10:23
fuegos napisał/a: | Tak to wlasnie ta sruba. O ile sobie przypominam to powinno sie ja dokrecic momentem ok. 80kg/m | Co za herezje wypisujesz, widziałeś kiedyś taki klucz dynamometryczny w powszechnym użyciu przy osobówce Poza tym jednostki metryczne się kłaniają, pisze się [kGm] i wystarczająca siła do przykrecenia tej nakretki/śruby to ok 25-30kGm, przy składaniu silników ciężarowych nie słyszałem o takich momentach dokrecania, a co dopiero przy osobówkach w elementach napędowych
pawelsonx - 21-01-2011, 12:18
Siła dokręcania według manuale powinna być 216-250 Nm rozdział 26 strona 6
robertdg - 21-01-2011, 12:29
pawelsonx napisał/a: | Siła dokręcania według manuale powinna być 216-250 Nm rozdział 26 strona 6 | 216-255 Nm, co daje 22-26 kGm, można przyjąć, żem się niewiele pomylił, no cóż zdarza się
kris80 - 21-01-2011, 23:54
Łożysko wymienione na NSK i cisza. Koszt 120zł + 50 robota.
|
|
|