Carisma - Techniczne - Łożysko czy przegub? 
						
												 fuegos - 21-01-2011, 10:03
  Tak to wlasnie ta sruba. O ile sobie przypominam to powinno sie ja dokrecic momentem ok. 80kg/m. Czyli rurka metrowa i krecisz ile dasz rady    Sprawdz czy jest dokrecona jak nie to skoryguj i zobacz czy luz nadal wystepuje.
												 robertdg - 21-01-2011, 10:23
 
  	  | fuegos napisał/a: | 	 		  | Tak to wlasnie ta sruba. O ile sobie przypominam to powinno sie ja dokrecic momentem ok. 80kg/m | 	   Co za herezje wypisujesz, widziałeś kiedyś taki klucz dynamometryczny w powszechnym użyciu przy osobówce    Poza tym jednostki metryczne się kłaniają, pisze się [kGm] i wystarczająca siła do przykrecenia tej nakretki/śruby to ok 25-30kGm, przy składaniu silników ciężarowych nie słyszałem o takich momentach dokrecania, a co dopiero przy osobówkach w elementach napędowych
												 pawelsonx - 21-01-2011, 12:18
  Siła dokręcania według manuale powinna być 216-250 Nm rozdział 26 strona 6
												 robertdg - 21-01-2011, 12:29
 
  	  | pawelsonx napisał/a: | 	 		  | Siła dokręcania według manuale powinna być 216-250 Nm rozdział 26 strona 6 | 	   216-255 Nm, co daje 22-26 kGm, można przyjąć, żem się niewiele pomylił, no cóż zdarza się  
												 kris80 - 21-01-2011, 23:54
  Łożysko wymienione na NSK i cisza. Koszt 120zł + 50 robota.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |