To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Diesel spalanie komputer/realne

Krzych1 - 05-07-2011, 07:49

Wedrowiec napisał/a:
Krzych1: pokazuje (przy przepalaniu ostro rośnie)


Zauważyłem, że przy wypalaniu filtra rośnie zużycie paliwa wskazywane przez komputer. Ale chodziło mi o to, że ta ilość paliwa nie jest brana przez komputer przy obliczaniu średniego spalania i stąd duże różnice.

[ Dodano: 21-07-2011, 08:16 ]
Przebieg około 4,5 tys. km. Różnice w spalaniu wskazywane przez komp. a realnym wynosiły 1,2 - 1,5 l. Tankowanie wczoraj i zaskoczenie: różnica 0,1 l. - czyli ok. Soft nie aktualizowany -według ASO moje autko kupione w czerwcu b.r. ma najnowszy soft.
Może jakiś przebieg wpływa na zmniejszenie róznicy? Zobaczymy co będzie dalej.

Dario1983 - 19-06-2012, 21:51

To i ja dorzucę swoje:) otóż mój ASX 1.8 DID 116 km ma już 50 tys. km na liczniku i spalanie przedstawia się następująco:
- średnie z cyklu mieszanego trasa - miasto ( 5,3 litra na 100km)
taki wynik wychodzi mi z przeliczenia liczby przejechanych kilometrów w stosunku do zatankowanej ilości paliwa. Zaznaczam, że auto wyposażone jest w system auto - stop, ale z niego nie korzystam.
Jak dla mnie wynik jest OK:))))

Wedrowiec - 20-06-2012, 00:25

U mnie średnia z dystrybutora 7,8. Trasa i miasto - tak samo praktycznie. Teraz miałem wypad nad morze, trochę wolniejszego poruszania się i rekord - 5,74 l/100 km.

Komp przed aktualizacją kłamał straszliwie - zaniżał o jakieś 30% nawet (3l). Po aktualizacji "na oko" zaniża o 1l. Na upartego pewnie da się nawet zejść do danych katalogowych ale to nie przekraczając 85 km/h na zegarach i jeżdząc raczej emerycko.
1.8 DID 116 km. Chyba jednak mam ciężką nogę ;)

Dario1983 - 20-06-2012, 10:27

Powiem szczerze, że przy dość agresywnym stylu jazdy ASX spalił mi najwięcej 5,8 litra na 100 km...no ale prędkości rzędu 140 - 150 km/h robią swoje:) nie mniej jednak zaznaczam, że emerycki styl jazdy jest mi obcy:) z uwagi na duże przebiegi rzędu prawie 1300 km tygodniowo muszę jeździć dość żwawo, bo na chleb nie zarobię:)
Ponadto mój ASX jest również po aktualizacji oprogramowania i tutaj nie zauważyłem jakieś zmiany we wskazaniach komputera. Zresztą nie sugeruję się nimi, bo akurat liczę średnie spalanie na podstawie przejechanych kilometrów i zatankowanej ilości paliwa. Może mój ASX jest jakiś ekonomicznie poprawny:)?

vavoom - 20-06-2012, 11:49

Dario1983 napisał/a:
ASX spalił mi najwięcej 5,8 litra

Mi średnio spala właśnie 5.8 litra, jazda w trybie 60% trasa, 40% miasto (wg komputera 5.1)
Minimalne spalanie, jakie udało mi się osiągnąć w takim trybie to 5.4 l.
Natomiast na trasie o długości 2500 km, z czego ok. 1600 km po autostradach, w 4 osoby, klima włączona, samochód załadowany po dach + box na dachu, średnia prędkość 130 km/h - spalalnie niecałe 7 litrów (wg komputera 6.4)

A czy ktoś ma wiedzę, jaką ilość paliwa pobiera DPF podczas dopalania?

Dario1983 - 20-06-2012, 15:28

No cóż...albo mój kalkulator kłamie albo dystrybutor na stacji benzynowej zaniża ilość wlanego paliwa do baku:) w co raczej wątpię
Wedrowiec - 20-06-2012, 21:53

140-150 już nie jeżdzę - wir w baku się robi.

[ Dodano: 20-06-2012, 21:55 ]
Dobra to jeszcze pytanie:
ile robicie "do rezerwy"? U mnie przeciętnie 650-700 km, włażą wtedy 54 l. Rekord 993 km i poszło 57 l

tomekrvf - 20-06-2012, 22:38

vavoom napisał/a:
A czy ktoś ma wiedzę, jaką ilość paliwa pobiera DPF podczas dopalania?

Jak jedziesz po autostradzi/na trasie i DPFjest nagrzany do więcej jak 200 st C (a na trasie zawsze jest więcej) to nie potrzeba DPF dodatkowo podgrzewać paliwem - w takich warunkach następuje regeneracja pasywna tj. przy współudziale materiałów katalitycznych w DPF, cząstki stałe (PM) spalane są w sposób ciągły. Ten proces oznaczany jest także skrótem CRT

vavoom - 21-06-2012, 09:53

tomekrvf napisał/a:
w takich warunkach następuje regeneracja pasywna
A w innych warunkach (w przypadku podgrzewania paliwem)?
U mnie dopalanie wymaga przejechania około 10 km - przez taki odcinek widzę zwiększone spalanie na wskaźniku, pytanie, jak to się przekłada na stan baku :)

Wedrowiec napisał/a:
Dobra to jeszcze pytanie:
ile robicie "do rezerwy"?
Zależy jaka wersja (2WD czy 4WD), bo jest różnica w pojemności zbiornika (3 litry).
U mnie do pierwszej rezerwy przejeżdzam ok. 820-840 km (zimą znacznie poniżej 800).

Krzych1 - 21-06-2012, 14:14

Moje obserwacje co do spalania:
Przebieg około 35 tys.km. 50% miasto, 50% trasa. Styl jazdy raczej umiarkowany (hamowanie silnikiem, zmiana biegów wg. wskazań komputerka, klima cały czas włączona).
Notowane wszystkie tankowania. Wyniki: komputer - średnio 6,0; dystrybutor-średnio 6,9.
Zaobserwowane wypalanie DPF co 350-400 km. Soft nie aktualizowany.

Wedrowiec - 24-06-2012, 14:50

tomekrvf napisał/a:

Jak jedziesz po autostradzi/na trasie i DPFjest nagrzany do więcej jak 200 st C (a na trasie zawsze jest więcej) to nie potrzeba DPF dodatkowo podgrzewać paliwem - w takich warunkach następuje regeneracja pasywna tj. przy współudziale materiałów katalitycznych w DPF, cząstki stałe (PM) spalane są w sposób ciągły. Ten proces oznaczany jest także skrótem CRT


Tylko w ASX to nie działa. Godzina jazdy z prędkościami w okolicach 100-110 km/h, od 10 minut na ekspresowej przy ~125 na liczniku, tempomat, włącza się regeneracja DPF, spalanie paliwa wzrasta.

tomekrvf - 02-07-2012, 12:09

Wedrowiec napisał/a:
Tylko w ASX to nie działa. Godzina jazdy z prędkościami w okolicach 100-110 km/h, od 10 minut na ekspresowej przy ~125 na liczniku, tempomat, włącza się regeneracja DPF, spalanie paliwa wzrasta.

Działa. Sprawdzone testerem na trasie 3000km. Taka regeneracja o której piszesz, wykonywana jest tylko w celach diagnostycznych co sztywno ustawiony interwał.

Krzych1 - 02-07-2012, 14:57

vavoom napisał/a:
A czy ktoś ma wiedzę, jaką ilość paliwa pobiera DPF podczas dopalania?


Znalazłem coś takiego : "Ogólny wzrost zużycia paliwa w związku z aktywną regenerację filtra cząstek stałych jest ledwie mierzalne - około 0,1%"

Całość tutaj:
http://filtrdpf.blox.pl/2...filtra-DPF.html

Wedrowiec - 10-07-2012, 12:33

Tylko ten interwał to u mnie 250-300 km. Czyli tyle co każde przepalanie -> u mnie pasywne nie występuje.
Z 0,1% ciężko mi się zgodzić - "na oko" zżera mi toto jakieś minimum pół litra paliwa, przepalanie średnio co minimum 300 km czyli zjada 0,166l na każde 100 km. Tym samym u mnie to ~3% a nie 0,1%.

Krzych1 - 10-07-2012, 12:40

Też mam wątpliwość co do tego 0,1 %. Ciekawe jak to zmierzono? Myśle, że bardzo szacunkowo z tendencją do zaniżenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group