To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Sprzęgło-dziwny terkot.

Jaro1974 - 19-02-2010, 12:16

degust nie wiem może się mylę ale to wycie może pochodzić z mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów a to może mieć związek ze zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni bo raczej nic innego do głowy mi nie przychodzi. Łożysko to raczej by ci szumiało a wycie to kojarzy mi się z na przykład mostami w pojazdach rodzimej produkcji( polonez, fso). Tu bym szukał przyczyny twego problemu.
Anonymous - 19-02-2010, 14:01

Jaro1974, o widzisz -myślę że rozumiesz mój problem 8)
jeszcze dodam że na zimnym silniku jest cicho-dopiero jak przejadę paręnaście km to zaczyna wyć :o

Jaro1974 napisał/a:
a wycie to kojarzy mi się z na przykład mostami w pojazdach rodzimej produkcji( polonez, fso)

nie pamiętam dokładnie czy tak samo wyje jak w FSO czy polonez ale na pewno podobnie....z tego co mi sie kojarzy to w autobusach też podobnie wyje(tyle że to już pewnie inna sprawa) :D

Pójdę za twoją radą i doleje trochę oleju i się zobaczy....najwyżej się upuści jak to nie będzie to. 8)

Andrew - 19-02-2010, 14:21

degust napisał/a:
Pójdę za twoją radą i doleje trochę oleju i się zobaczy....najwyżej się upuści jak to nie będzie to.
najlepiej wymień na nowy...
komandos69 - 19-02-2010, 15:22

:) to jak nie mam dwumasy to taniej wyjdzie przy naprawie :) a i jeszcze jedno zapomniałem czesto wypada mi jedyka :( może to ma coś z tym wspólnego??
Jaro1974 - 20-02-2010, 11:17

degust w autobusach to zazwyczaj wyła zwolnica (element napędu znajdujący się przy tylnych kołach przy piaście) no i wydobywający się z niej dźwięk był bardzo zbliżony do wycia mostów w poloni i fso. Dlatego podobny bo w autobusach ten element jest znacznie większy niż w pojazdach osobowych. Zresztą ten element nie występuje w osobowych pojazdach ale na przykład w ciągnikach siodłowych, rolniczych tak. Mnie głównie chodzi o to że znajdujące się tam koła zębate są większe niż w osobowych. U ciebie może właśnie być ten sam efekt. Wymiana oleju wskazana chociażby z tego powodu bo nie wiadomo ile czasu ten olej tam się znajduje. Jeżeli wymiana nie poskutkuje to wtedy prawdopodobnie czeka cię wyjmowanie skrzyni i sprawdzenie mechanizmu różnicowego i ewentualna naprawa.
komandos69 wypadanie jedynki może być spowodowane zużyciem wodzika odpowiedzialnego za włączanie pierwszego i drugiego biegu. Może być już spiłowany od strony załączania jedynki. Druga prawdopodobna przyczyna to zużyty synchronizator pierwszego biegu i ewentualnie zużyte koła zębate tegoż biegu.

Anonymous - 20-02-2010, 13:24

andrew84 napisał/a:
najlepiej wymień na nowy...
po krótkim namyśle tak właśnie zrobie-bo nie mam bladego pojęcia kiedy był wymieniany :shock:
po niedzieli kupie olej i jak będzie chwila wolnego to wymienie....napewno napisze czy pomogło
Jaro1974, dokładnie o to mi chodziło ....wiedziałem że dzwonią tylko nie wiedziałem w którym kościele :mrgreen:
...dzięki za rady :)

siwek - 07-03-2010, 13:06

Ja się podłączę pod temat...

Wczoraj coś mi się stało ze sprzęgłem, objawy: gdy chodzi na luzie nic nie słychać i wszystko jest ok, gdy tylko choć delikatnie wciskam sprzęgło to zaczyna piszczeć, jak dociskam mocniej to zaczyna chrobotać - tak jakby coś luzem latało. Po puszczeniu sprzęgła i wrzuceniu biegu jest ok i można jechać. Ktoś ma propozycje co do przyczyny?

A tak na wszelki wypadek jakie polecacie sprzęgła do Cari 1.6 z 98r., jakiej firmy?

Anonymous - 07-03-2010, 14:04

siwek napisał/a:
Ja się podłączę pod temat...

Wczoraj coś mi się stało ze sprzęgłem, objawy: gdy chodzi na luzie nic nie słychać i wszystko jest ok, gdy tylko choć delikatnie wciskam sprzęgło to zaczyna piszczeć, jak dociskam mocniej to zaczyna chrobotać - tak jakby coś luzem latało. Po puszczeniu sprzęgła i wrzuceniu biegu jest ok i można jechać. Ktoś ma propozycje co do przyczyny?

A tak na wszelki wypadek jakie polecacie sprzęgła do Cari 1.6 z 98r., jakiej firmy?

typowy objaw uszkodzonego łożyska wyciskowego sprzęgła.
Chyba jeszcze może być słoneczko docisku sprzęgła./Ale tu raczej by szarpało, przy ruszaniu/
POzdr.

siwek - 07-03-2010, 18:02

JackD, dzięki za podpowiedź, zbaczymy co powie mechanik i ile krzyknie za wymianę :?

[ Dodano: 07-03-2010, 18:03 ]
JackD napisał/a:
Chyba jeszcze może być słoneczko docisku sprzęgła./Ale tu raczej by szarpało, przy ruszaniu/
jeśli i to ( za mało sprawdzałem by się przekonać o tym) to pewnie cały docisk trzeba wymienić?
Anonymous - 07-03-2010, 20:29

A czy wiesz ile km masz przejechane na tym kpl. sprzęgła?
Oczywiście po rozebraniu mechanik oceni czy trzeba wymienić cały kpl.
Statystycznie na sprzęgle można przejechać około 150.000-200.000 km. Oczywiście to zależy od wielu czynników, ale to temat na osobny wątek. Wg mnie czeka Cię wymiana kpl. sprzęgła.
POzdr.

TESTER - 08-03-2010, 09:40

Mechanik najprawdopodobniej będzie Cię naciągał na cały komplet ( bo że to łożysko oporowe nie ma wątpliwości) wraz z dociskiem, bo tak im wygodniej zamawiać i mają z tego tytułu profity, ale docisk na 100% jest zawsze dobry, chyba że tarcza się rozsypała i ma na sobie mechaniczne uszkodzenia. Więc nie ma potrzeby by go kupować. Sam też możesz mieć wpływ na wybór, nawet jak mechanik zamawia, jakie i za ile zakupi Ci części. Pozdrawiam i życzę szybkiej i taniej naprawy.!
siwek - 08-03-2010, 10:49

JackD napisał/a:
A czy wiesz ile km masz przejechane na tym kpl. sprzęgła?
Ja Cari przejechałem ponad 70 tyś km a na liczniku ma 272 tyś, wydaje mi się że wogóle nic nie było robione z tym sprzęgłem bo poprzedni właściciel przez 60 tyś też go nie wymieniał.
TESTER napisał/a:
Mechanik najprawdopodobniej będzie Cię naciągał na cały komplet
na szczęście będą mi to robili znajomi mechanicy więc nic niepotrzebnie nie będą wymieniali i im wierzę. Już się nastawiłem na kompletną wymianę sprzęgła - ale to się jeszcze okaże jak je rozbiorą. Co do firmy to nie wiem czy inwestować w drogie czy kupić np. AISIN za ok 400zł?
Dziś po powrocie z pracy jade do mechanika zobaczymy jak szybko i za ile :?

j-rules - 08-03-2010, 11:03

Cytat:
inwestować w drogie czy kupić np. AISIN za ok 400zł?
to bardzo dobra i relatywnie niedroga inwestycja. Bierz AISIN bez obaw (u mnie bylo takie na pierwszy montaż i takie tez jest drugie)
Andrew - 08-03-2010, 12:04

siwek, części zamawiaj sam jak masz taką możliwość...
siwek - 08-03-2010, 17:30

andrew84 napisał/a:
siwek, części zamawiaj sam jak masz taką możliwość...


wiem, wiem, ale żeby się czas naprawy nie przeciągał do 2-3 dni to musze zaufać mechanikowi że nie naciągnie na częściach za bardzo. Na szczęście znalazłem znajomego mechanika co nie powinien naciągać i wymieni tylko to co trzeba (mam nadzieję że tylko łożysko...) tylko że każdy krzyczy 300zł za robocizne, a łożysko...ok 50-70zł :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group