Outlander II Ogólne - 2.0 MIVEC 2WD 5 MT
jaca71 - 27-01-2011, 17:04
Muciek napisał/a: | 2.0 147KM to trochę mały i słaby silnik jak do tej budy, w dodatku że to benzyna, którą trzeba kręcić przy dużych obrotach. |
Tylko zauważ że, według danych katalogowych taki słaby benzynowy silnik lepiej buja budę O2 niż nieszczęsne 2.0TDI
mitsu00 napisał/a: | Uważam że ne ma sensu porównywać Lancera z OII z tym silnikiem, zakładając że to ta sama jednostka. Silnik jak i skrzynia sa zupełnie inaczej zestrojone w OII, wiec i charakterystyka bedzie zgoła odmienna... |
Myślę że, o ile wrażenia z jazdy będą zgoła odmienne dla Outlandera i Lancera (z tego powodu nie opisywałem swoich odczuć) to charakterystyki zewnętrzne silnika 4B11 w zależności od aplikacji nie będą się znacząco różniły. Wyciągając z tego wnioski, można z bardzo dużym przybliżeniem przyjąć że silnik 4b11 w Outlanderze będzie miał charakterystykę pokrywająca się z zaprezentowana prze mnie tym bardziej że charakterystyka ta nie jest z katalogu (takową też posiadam) ale zdjęta prosto z kół.
Co więcej mimo że miałem nie odnosić moich odczuć do outlandera to po przeczytaniu wrażeń kolegi DeVries, odczuwam nieodpartą chęć krzyknięcia:" Mój samochód mogę opisać dokładnie tak samo"
sibkods - 27-01-2011, 17:23
Spalanie benzynki 2.0 nie wyglada ciekawie.
Cytat: | przypominało wyglądem 4x4 |
hmm...
Komandor - 27-01-2011, 18:18
Wygląda na to, że 2.4 spala tyle samo przy tzw. jeździe zgodnej z przepisami...
Muciek - 27-01-2011, 18:37
No spalanie tego 2.0 w mieście to jakaś porażka. Różnica w cenie to 30kzł, ale głównie przez wersje wyposażenia i 4WD, ale i tak ten 2.0 za dużo pali. Do diesla 18kzł różnicy. Fakt, że może i jest najtańszy przy zakupie, ale przy większych przebiegach lepiej diesla.
sylb - 27-01-2011, 18:50
Osobiście dziwie się Mitsubishi, maja taka tradycję w budowaniu silników z turbo a 2.0 jest wręcz kultowy a oni się wzbraniają przed wsadzeniem go O2. Tym bardziej, że Europejska konkurencja robi to na potęgę VW, Merc, Opel, Fiat nawet BMW.
jaca71 - 27-01-2011, 18:52
sylb napisał/a: | Osobiście dziwie się Mitsubishi, maja taka tradycję w budowaniu silników z turbo a 2.0 jest wręcz kultowy a oni się wzbraniają przed wsadzeniem go O2. Tym bardziej, że Europejska konkurencja robi to na potęgę VW, Merc, Opel, Fiat nawet BMW. |
A wiesz że na podforum Lancera też niektórzy nad tym się zastanawiają Dlaczego Lancer nie ma w ofercie 1.5T 150KM i 2.0T z 200-240KM? Widocznie z badań rynku wynika że się nie sprzeda.
MetalMania - 27-01-2011, 19:01
Muciek napisał/a: | No spalanie tego 2.0 w mieście to jakaś porażka. Różnica w cenie to 30kzł, ale głównie przez wersje wyposażenia i 4WD, ale i tak ten 2.0 za dużo pali. Do diesla 18kzł różnicy. Fakt, że może i jest najtańszy przy zakupie, ale przy większych przebiegach lepiej diesla. |
policz sobie po ilu kilometrach zwróci się diesel...
do tego dodaj gorszą kulturę pracy....
i to już tak opłacalnie nie wygląda
plubas - 27-01-2011, 19:06
DeVries napisał/a: | Wrażenia z użytkowania:
Spalanie po mieście (trasa 8km, w korkach) - 11-14L (w zależności od korka i temperatury otoczenia).
Spalanie w trasie 8,2L (średnia z 500km jednopasmówką).
Jazda bardzo przyjemna - od 2000 obrotów już jakoś przyspiesza, więc od 60kmph można już tylko na 5 biegu jechać.
| Mam jeszcze kilka pytań :
Jak ca szybko (km) rozgrzewa się silnik w warunkach jak obecnie (cz y na trasie 4 km przy kilku zatrzymaniach osiągnie srednią temp. ? )
Jakie spalanie wykazuje komp przy jeżdzie np. 60 kmph na 5 biegu ?
Na trasie np. z 90 kmph na 5 biegu jak sie zbiera przy wyprzedzaniu czy redukcja na 4 bieg jest konieczna ? Zakladam ze jest średnio obciążony.
Jak jest z przeglądami (robiłeś już, moze wiesz jakigo rzędu sa to koszty?
pozdrawiam
DeVries - 27-01-2011, 20:27
plubas napisał/a: | Mam jeszcze kilka pytań :
Jak ca szybko (km) rozgrzewa się silnik w warunkach jak obecnie (czy na trasie 4 km przy kilku zatrzymaniach osiągnie srednią temp. ? )
|
Wg mnie powinien bez problemu - już po kilku minutach jazdy silnik jest ciepły.
plubas napisał/a: |
Jakie spalanie wykazuje komp przy jeżdzie np. 60 kmph na 5 biegu ?
|
Wydaje mi się, że przy utrzymywaniu stałej prędkości wskazanie spalania spada poniżej 5L, ale muszę poobserwować. W stolicy ciężko utrzymać taką prędkość
plubas napisał/a: |
Na trasie np. z 90 kmph na 5 biegu jak sie zbiera przy wyprzedzaniu czy redukcja na 4 bieg jest konieczna ? Zakladam ze jest średnio obciążony.
|
To zależy ile masz miejsca, i ile zapasu mocy chcesz mieć. Przy pustej drodze powinno się udać w miarę bez problemu, ale ja preferuję redukcję.
plubas napisał/a: |
Jak jest z przeglądami (robiłeś już, moze wiesz jakigo rzędu sa to koszty?
|
Mam go od miesiąca, więc nic jeszcze nie robiłem.
mitsu00 - 27-01-2011, 20:32
DeVries napisał/a: | Wydaje mi się, że przy utrzymywaniu stałej prędkości wskazanie spalania spada poniżej 5L, | Piszesz o jakimś VW Polo TDI bo chyba ten benzyniak nigdy nie będzie palił poniżej 5l/100km? Chyba że to spalanie chwilowe po odjęciu nogi z gazu i przy jeździe z górki
DeVries - 27-01-2011, 20:43
mitsu00 napisał/a: | Piszesz o jakimś VW Polo TDI bo chyba ten benzyniak nigdy nie będzie palił poniżej 5l/100km? Chyba że to spalanie chwilowe po odjęciu nogi z gazu i przy jeździe z górki |
Nic nie pisałem o spalaniu, a jedynie o chwilowym wskazaniu Przy odjęciu nogi wskaźnik pokazuje ~2-3.
8,2 z trasy było liczone wg ilości zużytego paliwa, reszta wg komputera. Nie wiem, czy przebieg ~1K km ma jakiś wpływ na spalanie.
Muciek - 27-01-2011, 20:47
To samo sobie pomyślałem co mitsu jak przeczytałem to 5L. Zresztą po co wskazanie komputera? Nie lepiej opierać się na realnym i prawdziwym spalaniu, które wtedy mniej/więcej powinno oscylować w 8-9L? Jak mój tata na 5 biegu przy 60-70Km/h to pokazuje 4,5L momentowe, a z całego dystansu średnia i tak jest 6.4l/100km Nie ma to jak Diesel, bo tata aż się nie może napatrzeć na komputer pokładowy po poprzednim Mietku w benzynie
mitsu00 - 27-01-2011, 20:53
Muciek napisał/a: | Nie ma to jak Diesel, bo tata aż się nie może napatrzeć na komputer pokładowy po poprzednim Mietku w benzynie | Wszystko pięknie, tylko jak będzie się jeździć jak kapelusznik, to prędzej czy później nazbiera się tyle nagaru w turbinie, że pójdzie niedługo do wymiany
Muciek - 27-01-2011, 22:14
mitsu00 napisał/a: | Muciek napisał/a: | Nie ma to jak Diesel, bo tata aż się nie może napatrzeć na komputer pokładowy po poprzednim Mietku w benzynie | Wszystko pięknie, tylko jak będzie się jeździć jak kapelusznik, to prędzej czy później nazbiera się tyle nagaru w turbinie, że pójdzie niedługo do wymiany |
Nie no wiadomo, wiadomo Nie mówię, że cały czas jest powolna jazda, tylko spalanie ładne
mitsu00 - 27-01-2011, 22:20
Muciek napisał/a: |
Nie no wiadomo, wiadomo Nie mówię, że cały czas jest powolna jazda, tylko spalanie ładne | Z autami, to jak z kobietami: trzeba im od czasu do czasu "dać w palnik" zeby sie lepiej poczuły.....
|
|
|