To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - 2.0 MIVEC 2WD 5 MT

jaca71 - 27-01-2011, 17:04

Muciek napisał/a:
2.0 147KM to trochę mały i słaby silnik jak do tej budy, w dodatku że to benzyna, którą trzeba kręcić przy dużych obrotach.

Tylko zauważ że, według danych katalogowych taki słaby benzynowy silnik lepiej buja budę O2 niż nieszczęsne 2.0TDI :P

mitsu00 napisał/a:
Uważam że ne ma sensu porównywać Lancera z OII z tym silnikiem, zakładając że to ta sama jednostka. Silnik jak i skrzynia sa zupełnie inaczej zestrojone w OII, wiec i charakterystyka bedzie zgoła odmienna...

Myślę że, o ile wrażenia z jazdy będą zgoła odmienne dla Outlandera i Lancera (z tego powodu nie opisywałem swoich odczuć) to charakterystyki zewnętrzne silnika 4B11 w zależności od aplikacji nie będą się znacząco różniły. Wyciągając z tego wnioski, można z bardzo dużym przybliżeniem przyjąć że silnik 4b11 w Outlanderze będzie miał charakterystykę pokrywająca się z zaprezentowana prze mnie tym bardziej że charakterystyka ta nie jest z katalogu (takową też posiadam) ale zdjęta prosto z kół.
Co więcej mimo że miałem nie odnosić moich odczuć do outlandera to po przeczytaniu wrażeń kolegi DeVries, odczuwam nieodpartą chęć krzyknięcia:" Mój samochód mogę opisać dokładnie tak samo"

sibkods - 27-01-2011, 17:23

Spalanie benzynki 2.0 nie wyglada ciekawie.



Cytat:
przypominało wyglądem 4x4


hmm...


Komandor - 27-01-2011, 18:18

Wygląda na to, że 2.4 spala tyle samo przy tzw. jeździe zgodnej z przepisami...
Muciek - 27-01-2011, 18:37

No spalanie tego 2.0 w mieście to jakaś porażka. Różnica w cenie to 30kzł, ale głównie przez wersje wyposażenia i 4WD, ale i tak ten 2.0 za dużo pali. Do diesla 18kzł różnicy. Fakt, że może i jest najtańszy przy zakupie, ale przy większych przebiegach lepiej diesla.
sylb - 27-01-2011, 18:50

Osobiście dziwie się Mitsubishi, maja taka tradycję w budowaniu silników z turbo a 2.0 jest wręcz kultowy a oni się wzbraniają przed wsadzeniem go O2. Tym bardziej, że Europejska konkurencja robi to na potęgę VW, Merc, Opel, Fiat nawet BMW.
jaca71 - 27-01-2011, 18:52

sylb napisał/a:
Osobiście dziwie się Mitsubishi, maja taka tradycję w budowaniu silników z turbo a 2.0 jest wręcz kultowy a oni się wzbraniają przed wsadzeniem go O2. Tym bardziej, że Europejska konkurencja robi to na potęgę VW, Merc, Opel, Fiat nawet BMW.

A wiesz że na podforum Lancera też niektórzy nad tym się zastanawiają :) Dlaczego Lancer nie ma w ofercie 1.5T 150KM i 2.0T z 200-240KM? :) Widocznie z badań rynku wynika że się nie sprzeda.

MetalMania - 27-01-2011, 19:01

Muciek napisał/a:
No spalanie tego 2.0 w mieście to jakaś porażka. Różnica w cenie to 30kzł, ale głównie przez wersje wyposażenia i 4WD, ale i tak ten 2.0 za dużo pali. Do diesla 18kzł różnicy. Fakt, że może i jest najtańszy przy zakupie, ale przy większych przebiegach lepiej diesla.


policz sobie po ilu kilometrach zwróci się diesel...
do tego dodaj gorszą kulturę pracy....
i to już tak opłacalnie nie wygląda :)

plubas - 27-01-2011, 19:06

DeVries napisał/a:
Wrażenia z użytkowania:
Spalanie po mieście (trasa 8km, w korkach) - 11-14L (w zależności od korka i temperatury otoczenia).
Spalanie w trasie 8,2L (średnia z 500km jednopasmówką).
Jazda bardzo przyjemna - od 2000 obrotów już jakoś przyspiesza, więc od 60kmph można już tylko na 5 biegu jechać.
Mam jeszcze kilka pytań :
Jak ca szybko (km) rozgrzewa się silnik w warunkach jak obecnie (cz y na trasie 4 km przy kilku zatrzymaniach osiągnie srednią temp. ? )
Jakie spalanie wykazuje komp przy jeżdzie np. 60 kmph na 5 biegu ?
Na trasie np. z 90 kmph na 5 biegu jak sie zbiera przy wyprzedzaniu czy redukcja na 4 bieg jest konieczna ? Zakladam ze jest średnio obciążony.
Jak jest z przeglądami (robiłeś już, moze wiesz jakigo rzędu sa to koszty?

pozdrawiam

DeVries - 27-01-2011, 20:27

plubas napisał/a:
Mam jeszcze kilka pytań :
Jak ca szybko (km) rozgrzewa się silnik w warunkach jak obecnie (czy na trasie 4 km przy kilku zatrzymaniach osiągnie srednią temp. ? )

Wg mnie powinien bez problemu - już po kilku minutach jazdy silnik jest ciepły.

plubas napisał/a:

Jakie spalanie wykazuje komp przy jeżdzie np. 60 kmph na 5 biegu ?

Wydaje mi się, że przy utrzymywaniu stałej prędkości wskazanie spalania spada poniżej 5L, ale muszę poobserwować. W stolicy ciężko utrzymać taką prędkość :-(
plubas napisał/a:

Na trasie np. z 90 kmph na 5 biegu jak sie zbiera przy wyprzedzaniu czy redukcja na 4 bieg jest konieczna ? Zakladam ze jest średnio obciążony.

To zależy ile masz miejsca, i ile zapasu mocy chcesz mieć. Przy pustej drodze powinno się udać w miarę bez problemu, ale ja preferuję redukcję.
plubas napisał/a:

Jak jest z przeglądami (robiłeś już, moze wiesz jakigo rzędu sa to koszty?

Mam go od miesiąca, więc nic jeszcze nie robiłem.

mitsu00 - 27-01-2011, 20:32

DeVries napisał/a:
Wydaje mi się, że przy utrzymywaniu stałej prędkości wskazanie spalania spada poniżej 5L,
Piszesz o jakimś VW Polo TDI bo chyba ten benzyniak nigdy nie będzie palił poniżej 5l/100km? Chyba że to spalanie chwilowe po odjęciu nogi z gazu i przy jeździe z górki :mrgreen:
DeVries - 27-01-2011, 20:43

mitsu00 napisał/a:
Piszesz o jakimś VW Polo TDI bo chyba ten benzyniak nigdy nie będzie palił poniżej 5l/100km? Chyba że to spalanie chwilowe po odjęciu nogi z gazu i przy jeździe z górki :mrgreen:

Nic nie pisałem o spalaniu, a jedynie o chwilowym wskazaniu :-) Przy odjęciu nogi wskaźnik pokazuje ~2-3.
8,2 z trasy było liczone wg ilości zużytego paliwa, reszta wg komputera. Nie wiem, czy przebieg ~1K km ma jakiś wpływ na spalanie.

Muciek - 27-01-2011, 20:47

To samo sobie pomyślałem co mitsu jak przeczytałem to 5L. Zresztą po co wskazanie komputera? Nie lepiej opierać się na realnym i prawdziwym spalaniu, które wtedy mniej/więcej powinno oscylować w 8-9L? Jak mój tata na 5 biegu przy 60-70Km/h to pokazuje 4,5L momentowe, a z całego dystansu średnia i tak jest 6.4l/100km :D Nie ma to jak Diesel, bo tata aż się nie może napatrzeć na komputer pokładowy po poprzednim Mietku w benzynie :D
mitsu00 - 27-01-2011, 20:53

Muciek napisał/a:
Nie ma to jak Diesel, bo tata aż się nie może napatrzeć na komputer pokładowy po poprzednim Mietku w benzynie
Wszystko pięknie, tylko jak będzie się jeździć jak kapelusznik, to prędzej czy później nazbiera się tyle nagaru w turbinie, że pójdzie niedługo do wymiany :P
Muciek - 27-01-2011, 22:14

mitsu00 napisał/a:
Muciek napisał/a:
Nie ma to jak Diesel, bo tata aż się nie może napatrzeć na komputer pokładowy po poprzednim Mietku w benzynie
Wszystko pięknie, tylko jak będzie się jeździć jak kapelusznik, to prędzej czy później nazbiera się tyle nagaru w turbinie, że pójdzie niedługo do wymiany :P


Nie no wiadomo, wiadomo :D Nie mówię, że cały czas jest powolna jazda, tylko spalanie ładne :)

mitsu00 - 27-01-2011, 22:20

Muciek napisał/a:

Nie no wiadomo, wiadomo Nie mówię, że cały czas jest powolna jazda, tylko spalanie ładne
Z autami, to jak z kobietami: trzeba im od czasu do czasu "dać w palnik" zeby sie lepiej poczuły..... :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group