To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Skrzypiące przednie wycieraczki

robertdg - 06-05-2015, 21:39

Bizi78 napisał/a:
Pod tuleją plastikową znajdują się dwie metalowe podkładki.
W moim przypadku podkładki były inaczej założone niż opisane przez cns80 powyżej.
Na zdjęciu jest prawidłowo, najpierw taka pofalowana/spręzynowa później standardowa płaska a na to tulejka
cakp - 07-05-2015, 15:27

Jak już mowa o wycieraczkach to czy ktoś z was jedził na tym?
http://visee.pl/
wycieraczki VISEE. Podobno polska firma i dobre recenzje zbiera ( drozsze aquatec). Obecnie mam wycieraczki ALCA lecz co roku musze wymieniac i troche mnie to wkurza. Nie mam doswiadczenia z innymi markami niz ALCA. Made in market nie chce nawet zakładać

RaVciO - 08-05-2015, 17:18

Jeśli wymieniasz raz na rok, to nie ma na co narzekać, ja wymieniam dwa razy w roku przed i po zimie.
BENNY777 - 25-05-2015, 19:58

Niestety muszę wymienić cały mechanizm wycieraczek. Znalazłem ciekawą ofertę ale mam jedno zastrzeżenie w oferowanym mechanizmie nie ma blachy mocującej go z silnikiem. Wg sprzedawcy da się zamontować ze starego mechanizmu ale mam jakoś obawy. Czy ktoś pamięta w jaki sposób mocowana jest ta blacha do mechanizmu wiem że do silnika na nakrętki 13 ale co jest z 2 strony.
Bizi78 - 25-05-2015, 20:27

Silniczek do blachy jest montowany na 3 śruby torx.



Jak coś to postaram się jutro go odkręcić, jak znajdę w domu torxa :wink: .

BENNY777 - 25-05-2015, 20:40

Dzięki za odpowiedź ale nie zrozumieliśmy się. Chodzi mi o blaszkę, która nakładana jest na oś silniczka w jakie sposób jest mocowana z 2 strony do mechanizmu.

Na foto zaznaczyłem dokładnie miejsce łączenia o które mi chodzi.

Bizi78 - 25-05-2015, 20:52

Połączony jest przegubem kulowym.
Chciałem go wyczyścić ale miałem problem z wypięciem go i to olałem :wink: .
W moim tutku jest screen z manuala pokazujący, że można go rozpiąć.


Hugo - 30-06-2015, 08:03

Od zakupu Space Stara mam problem z wycieraczkami tego typu, że wycieraczka kierowcy za mało się wychyla, podczas pracy zatrzymuje się dobre 10 cm od słupka i powraca. Wieczorem wkleję zdjęcia jak to wygląda. Wczoraj po raz drugi próbowałem to poustawiać, ustawiłem mechanizm zgodnie z tym co pokazał Bizi78 i ramiona zgodnie z service manualem. I nic z tego. Dalej tak samo pracują. Szlag mnie już trafia, ile razy można podchodzić do tej samej rzeczy... Niby takie proste, a poległem. Jak podniosę na wieloklinie ramię kierowcy w górę do dochodzi do słupka jak należy, ale wtedy w stanie spoczynku jest tak wysoko, że zasłania widok podczas jazdy :?
cns80 - 30-06-2015, 09:19

Hugo napisał/a:
Jak podniosę na wieloklinie ramię kierowcy w górę do dochodzi do słupka jak należy, ale wtedy w stanie spoczynku jest tak wysoko, że zasłania widok podczas jazdy :?
Mało tego. Na najszybszym biegu w ulewnym deszczu wali o ten plastik na boku słupka :P
Bizi78 - 30-06-2015, 09:19

Hugo napisał/a:
podczas pracy zatrzymuje się dobre 10 cm od słupka i powraca.

Mam tak samo, widocznie ten typ tak ma :wink: .
Wcześniej chyba wycieraczka dochodziła prawie do listwy ale jak to wyglądało w położeniu spoczynkowym to nie pamiętam :? .
Może ktoś wklei fotkę jak u niego wygląda położenie w spoczynku i napisze w jakiej odległości mniej więcej wycieraczka zatrzymuje się przy listwie na słupku A.

plecho1 - 30-06-2015, 09:19

Może ktoś coś kombinował przy tym mechanizmie lub założył nie oryginalny bo innego wytłumaczenia raczej nie ma.
Bizi78 - 30-06-2015, 09:23

plecho1 napisał/a:
Może ktoś coś kombinował przy tym mechanizmie lub założył nie oryginalny bo innego wytłumaczenia raczej nie ma.

Nie ma szans, mechanizm mam ori i tak samo zachowuje się jak u Hugo 8) .

cns80 - 30-06-2015, 10:03

Bizi78 napisał/a:
plecho1 napisał/a:
Może ktoś coś kombinował przy tym mechanizmie lub założył nie oryginalny bo innego wytłumaczenia raczej nie ma.

Nie ma szans, mechanizm mam ori i tak samo zachowuje się jak u Hugo 8) .

Dokładnie. Zastosowali te same wielokliny co w Carismie tylko nie wzięli pod uwagę ze powinny być cofnięte o jakieś 10-15 stopni.
Póki nie ma żadnego luzu jest OK, ale z wiekiem luz powstaje i zaczyna się problem.

plecho1 - 30-06-2015, 11:49

To więc ramie przymocowane do osi lewej wycieraczki jest trochę za długie a przy powstaniu luzów na tulejkach tej osi jeszcze bardziej się wydłuża i zasięg ruchu wycieraczki się zmniejsza.
Hugo - 30-06-2015, 12:03

W mechaniźmie nie ma żadnych luzów, na najszybszym biegu lewa wycieraczka w takim położeniu nie uderza w słupek, jedynie wychyla się o ok. 2 cm dalej niż podczas jazdy w trybie normalnym ciągłym lub przerywanym. Uderza w słupek gdy ją przestawię na wieloklinie sworznia o jedno położenie w górę, jednak wtedy w trybie przerywanym i normalnym ciągłym pracuje idealnie (zatrzymuje się ok. 3 cm od słupka i wraca). Niestety na dole zatrzymuje się ok. 10 cm od poziomu i zasłania widok...
Dobrze wiedzieć, ze ten typ tak ma, mogłem spytać wcześniej, ale kto by pomyślał...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group