To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - nie odpalił

mitsu00 - 04-02-2011, 12:04

lexus napisał/a:
dpf-mi,filtrami,paliwem,adblue,czy innymi obsmarkanymi dopalaczami.
No akurat DPF-a masz sam w 2.0. HDI ma FAP-a :D Zawsze po gwarancji mozna jednak filterek wymontować i przeprogramować komp. i problem z głowy :D
rezon - 04-02-2011, 12:06

joachim69 napisał/a:
to jest jakaś żenada , chcą mnie skasować za wyminę filtra w aucie które ma 10kkm , nie odebrałem samochodu mam ich głęboko w tyłku , dzwonił wczoraj kierownik ASO że udzielą mi rabatu , rozłączyłem sie natychmiast .
Jak zazwyczaj mocno psioczę na jedno ASO, to tym razem jednak zgodnie z zapisami warunków gwarancji to Twoje ASO ma rację. Tak jak pisał mitsu00 nie odpowiadają za jakość paliwa, filtr nie podlega gwarancji. Zaznaczam, że to z punktu widzenia zapisów warunków gwarancji. Nie mam tu na myśli jakichś dobrych praktyk czy rzetelności marki Mitsubishi, bo przecież nie jest normalne, że przy nieco większych mrozach 2,2 odmawiają współpracy, a warunki gwarancji zabraniają stosowania dodatków uszlachetniających do paliw. Nikt też dodał Ci kołderki do outlania (czeski błąd zamierzony) swojej 150kzłotowej inwestycji ;) , ani też przed zakupem nie wspominał o tej drobnej, choć bardzo dokuczliwej jego przypadłości. :lol:

[ Dodano: 04-02-2011, 12:08 ]
lexus napisał/a:
No i to jest ta wyższość 2,2 nad turboklekotem
i za to lubię ten stukot gąsienic w mroźny poranek :mrgreen: po prostu JEST
Muciek - 04-02-2011, 13:42

mitsu00 napisał/a:
lexus napisał/a:
dpf-mi,filtrami,paliwem,adblue,czy innymi obsmarkanymi dopalaczami.
No akurat DPF-a masz sam w 2.0. HDI ma FAP-a :D Zawsze po gwarancji mozna jednak filterek wymontować i przeprogramować komp. i problem z głowy :D


2.0 TDI nie ma DPF'a.

mitsu00 - 04-02-2011, 13:54

Muciek napisał/a:
2.0 TDI nie ma DPF'a.
Tylko co ma....? Puszkę Coca Coli? :wink: Weź pocztaj uwaznie. Ma bezobsługowy filtr DPF typu otwartego. Francuz natomiast posiada filtr FAP wraz z dodatkowym zbiornikiem EOLYS podnoszącym tempeaturę wypalania sadzy. Ten płyn trzeba co 120 tys. km wyminiać/uzupełniać.
lexus - 04-02-2011, 14:10

DPF ma ale typu otwartego a są zamkniętego oto mi szło że 2,0 ma bezobsługowy
Muciek - 04-02-2011, 14:46

lexus napisał/a:
DPF ma ale typu otwartego a są zamkniętego oto mi szło że 2,0 ma bezobsługowy


Czyli prawie jak by nie miał :D

Anonymous - 04-02-2011, 14:49

joachim69 napisał/a:
to jest jakaś żenada , chcą mnie skasować za wyminę filtra w aucie które ma 10kkm , nie odebrałem samochodu mam ich głęboko w tyłku , dzwonił wczoraj kierownik ASO że udzielą mi rabatu , rozłączyłem sie natychmiast .


a nie mówiłem, że to paliwo? :lol: ja obecnie biję się ze statoilem o zwrot kosztów naprawy. oczywiście nie chcą oddać ani grosza.

[ Dodano: 04-02-2011, 14:50 ]
mitsu00 napisał/a:
Francuz natomiast posiada filtr FAP wraz z dodatkowym zbiornikiem EOLYS podnoszącym tempeaturę wypalania sadzy. Ten płyn trzeba co 120 tys. km wyminiać/uzupełniać.


...obniżającym temperaturę wypalania sadzy ;)

mitsu00 - 04-02-2011, 15:11

venglin napisał/a:
[ Dodano: 04-02-2011, 14:50 ]
mitsu00 napisał/a:
Francuz natomiast posiada filtr FAP wraz z dodatkowym zbiornikiem EOLYS podnoszącym tempeaturę wypalania sadzy. Ten płyn trzeba co 120 tys. km wyminiać/uzupełniać.


...obniżającym temperaturę wypalania sadzy
No właśnie chyba odwrotnie.... Jestem właśnie na etapie wymiany tego zbiornika bo skurczybyk sam z siebie żyga płynem tak po prostu. W nic nie uderzylem żeby się rozszczelnil czy cuś. Mam nadzieję że pójdzie w ramach dobrej woli gwaranta, bo zgłaszalem lekki wyciek we wrzesniu i ASO w Warszawie powiedział że nic nie zauważyli. Teraz mam wielką kałużę w garażu. Tak więc zlekceważyli moje wcześniejsze sugestie, że trochę cieklo już we wrześniu. A co do zasady działania tego dodatku, to tak mi tu w ASO w Szwecji powiedzieli, zęby szybciej syf się wypalił, nawet najmniejsze drobinki.
Anonymous - 04-02-2011, 16:21

mitsu00 napisał/a:
No właśnie chyba odwrotnie....


Nie. Sadza w naturalnych warunkach wypala się w temperaturze ok. 600 stopni C, tymczasem spaliny wychodzące z silnika mają 400-500 stopni C. EOLYS to tlenek ceru, który obniża temperaturę spalania sadzy właśnie do poziomu 400-500 stopni, tak żeby mogła ona uleć spaleniu przy normalnej temperaturze pracy silnika.

Wspomniany tlenek ceru niestety nie ulega spaleniu i stopniowo (ale bardzo powoli) zatyka filtr cząstek stałych. Stąd konieczność wymiany, chyba po 180 kkm, jeśli dobrze pamiętam.

lexus - 04-02-2011, 17:55

Panowie jak to jest z tą ropą czy tylko 2,2 jest podatne na złe paliwo czy 2,0 to samo gdzieś słyszałem że ta lepsza ropa jest za sucha .Nie chodzi mi o dpf czy fap tylko o zanieczyszczenia wtrysków itp, co tankować żeby sie opłacało ?oszczędzać na cenie paliwa ,bo ja popylam na tych lepszych paliwach ale mam kumpla który daje najtańsze, paliwo aby było z dobrej stacji.Na razie nie widzę różnicy w jakosci czy coś ze mną nie tak?,przecież w instrukcji nic nie ma że paliwo musi być jakiś extra czy cóś :wink:
Muciek - 04-02-2011, 18:01

lexus napisał/a:
Panowie jak to jest z tą ropą czy tylko 2,2 jest podatne na złe paliwo czy 2,0 to samo gdzieś słyszałem że ta lepsza ropa jest za sucha .Nie chodzi mi o dpf czy fap tylko o zanieczyszczenia wtrysków itp, co tankować żeby sie opłacało ?oszczędzać na cenie paliwa ,bo ja popylam na tych lepszych paliwach ale mam kumpla który daje najtańsze, paliwo aby było z dobrej stacji.Na razie nie widzę różnicy w jakosci czy coś ze mną nie tak?,przecież w instrukcji nic nie ma że paliwo musi być jakiś extra czy cóś :wink:


TDI to silnik VW, 2.0 to jednostka produkowana od Passka B6, a nie raz w Carrefour'ze czy Auchan'ie widzę takie Passki i inne auta z tym klekotem i najwyraźniej jeżdżą. Ten silnik przetrwa wiele rzeczy :D

rezon - 04-02-2011, 18:17

lexus, nasze traktory to pojadą nawet na oleju z biedronki ;) , chociaż są na pewno bardziej wrażliwe niż pierwsze TDI. Ja tankuję różnie, omijam tylko najmniejsze stacje w dawnych POM'ach ;) . Przecież zwykły ON niezależnie od sieci pochodzi i tak albo z Orlenu, albo Lotosa. Byle stacja miała duży przerób. Czasami, jak mam trasę to tankuję na BP, jak szybką to nawet Ultimate coby nieco ciszej było. Nic mi nigdy nie zamarzło, nie wytrąciło nawet przy -27. Nasze nie są tak ciepłolubne jak 2,2. Nasze silniki to VAG bodajże 2003-2010, bo teraz już chyba do niczego nie pakują 2.0TDI bez CR.
joachim69 - 04-02-2011, 18:51

no i jezdzi mój wóz , przy okazji podjechałem do Daci i obejrzałem z córką Dustera ,powiem wam że ten samochód w środku jeżeli chodzi o materiały to bardzo przypomina mojego Outka , teraz mamy burze mózgów jaką wersje zamówić bo niestety czas oczekiwania to prawie pół roku :(
Żeby było śmieszniej do zamiast tego śmiesznego kijka ma amortyzator i podświetlane przyciski do szyb :? :? .
Nie rozumiem czemu samochód za tyle forsy ma ciemność na drzwiach .
Myślę nad wersja 1.5 dci 4x4 w kolorze białym , do nastolatki auto pasuje ;)

Muciek - 04-02-2011, 18:59

Co by nie było to zawsze Dacia i ja o takich rzeczach nie zapominam :D Może i auto fajne, ale i tak bym się nie zdecydował na nie, a za tyle kasy ile sobie życzą kupiłbym coś innego :) Ale wszystko rzecz gustu.
joachim69 - 04-02-2011, 19:02

Muciek napisał/a:
Co by nie było to zawsze Dacia i ja o takich rzeczach nie zapominam :D Może i auto fajne, ale i tak bym się nie zdecydował na nie, a za tyle kasy ile sobie życzą kupiłbym coś innego :) Ale wszystko rzecz gustu.
pokaż mi nowe auto 4x4 które kosztuje 50 tysięcy to je na pewno kupie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group