Pajero II - Pajero II pomocy
Faraonix - 27-02-2011, 12:47 Temat postu: Re: pajero II
control2010 napisał/a: | skrzynia biegów manual , i to zmulenie to nie jest to ze jest słaby chodzi o to ze po przejechaniu 500 metrów gasnie robi sie coraz słabszy nie wchodzi na obroty i gasnie potem jest problem z odpalenie ale po chwili zapala wypuszcza niebieska chmure i juz pózniej jest wszystko ok do nastepnego ranka kiedy to znowu wszystko sie powtarza.... |
przerabialem to na 2 pompach, objaw identyczny. Za pierwszym razem zapalacilem 900euro u mechanika (w serwisie chcieli 1500euro), po 8 miesiacach pompa sie rozleciala kupilem uzywke i po roku to samo. Tym razem kupilem siemering za 20euro i wymienilem sam. Do dzis jest ok, a minelo juz pare miesiecy. Nie robilem nic oprocz tego.
tu masz uszczelnienie
http://cgi.ebay.ie/SEAL-F...=item3365521daf
a tu instrukcje wymiany
http://hid4u.eu/simering
gołąb - 27-02-2011, 13:29
Ludzie poszukajcie na forum jest mnóstwo tematów na ten temat i wielu ze stałych bywalców tego forum to przerabiało-ja nrównież! Najprostrzym sposobem jest droga po nitce do kłębka- czyli najpierw sprawdzasz całą drogę paliwa od zbiornika do pompy, czy nie łapie lewego powietrza: (smok, łączenia przewodów-czy opaski uciskowe odpowiednio trzymają, przewody czy nie zardzewiały, czy nie sparciały,no i oczywiście wszelkie łączenia koło filtra jak i sam filtr-pompkę ręczną). Ale jednak najczęstrzą przyczyną jest ten właśnie simmering-i najlepiej zacząć od niego!!!
1)Podłączasz 2 metrowy przewód bezpośrednio do pompy
2)tankujesz w 5 litrową bańkę pezroczystą 5 litrów ropy
3)wkładasz ten przewód bezpośredni do pompy z pkt 1 do bańki i stawiasz ją NISKO przy kole(nisko po to, bo gdy simmering jest uszkodzony-to podciśnienie wytwoży się większe gdy bańka stoi nisko, gdy postawisz ją wysoko to paliwo będzie "spływać" do pompy-i problem może się nie ujawnić).
4)odpalasz auto, aby pochodziło na tym paliwie troszkę, no tak aby w bańce zostało z połowę ropy(oczywiście końcówka przewodu musi być na dnie bańki,aby nie złapał powietrza)
5)wyłączasz auto na kilka godzin(czas po którym problem występował)
6)i po tym czasie obserwujesz czy do bańki nie cofnęło się paliwo- częśto cofa się z olejem i paliwo robi się brudne...
7)odpalasz auto i jeśli odpali i po jakimś czasie zdechnie to masz przyczynę- SIMMERING
i wtedy dajesz sobie spokój z całą drogą od zbiornika do filtra.
To nic strasznego i proste rzeczy wystarczy tylko trochę chęci i wytrwałości sam koszt jest mały nawety włączając w to wszystko uszkodzony simmering.
Gdy jednak będziecie zwlekać może być gorzej-w 2.8 td często gdy simmering siada, to przedostaje się ropa do oleju silnika i wtedy można narobić sobie biedy, nie mówiąc o rzeczach typu zajechany rozrusznik od nadmiernego kręcenia..
control2010 - 01-03-2011, 09:17 Temat postu: pajero II dzięki wszystkim za te wszystkie rady, co do tego problemu ktory sie pojawiał w moim pajero to chciałbym powiedzieć ze sprawdziłem cały uklad paliwowy razem z tym koszykiem ktory znajduje sie w baku wyczysciłem go zmieniłem filtr paliwa i wyczysciłem od niego ten gorny element do ktorego jest przykrecany i jak narazie problem znikl, pali od kopa i nie gasnie po przejechaniu 500 metrow, mam nadzieje ze ten problem nie bezie sie juz pojawiał jak narazie jest super( odpukać), co do tego simeringu na pompie wydaje mi sie a moge sie mylić ze jesli byłby do wymiany to w któryms miejscu powinna pompa rosić a u mnie suchutko...więc zaczołem od przewodów i filtra, chciałem również wspomnieć ze zauwazyłem ze miałem zepsuty zawór EGR i był zaslepiony, mialem drugi zawór i wyminiłem go bez zaslepienia i chodzi dobrze i nic sie z tym nie dzieje, czy spotkal sie ktoś z takim faktem juz wczesniej? Z tego co wyczytałem to odradzaja zaslepiać ten zawór natomiast mechanik Leszek twierdzi ze mozna bez problemu to zrobic, chciałem poznac wasze zdanie....I miałbym jeszcze Jedno pytanie odnosnie czujnikow od napędow od blokady tylnego mostu i od centralnego mechanizmu róznicowego, widze ze powoli padają mi chyba w samochodzie bo migaja , naszczęscie wszystko dziala sprawnie tylko drazni mnie to miganie i chciałem zapytać czy to droga sprawa wymiana takich czujników moze sie ktos orientuje jaki jest koszt nowych czujnikow czy oplłaca sie kupić uzywane o ile są sprawne?? prosze o wypowiedz na ten temat , dziękuje pozdrawiam!!!!
[ Dodano: 01-03-2011, 09:23 ]
[quote="jawaldek"]Temat stary jak świat=>> niestety. moja propozycja==>> zacznij od wstawienia przezroczystych przewodów przed i za filtrem==>> zobaczysz czy są pęcherzyki powietrza. Nie zaszkodzi wstawienie zaworków zwrotnych===>>
chodzi mi o te zamorki zwrotne w którym miejscy je najlepiej załozyć??
jawaldek - 01-03-2011, 11:09
control2010 napisał/a: | chodzi mi o te zamorki zwrotne w którym miejscy je najlepiej załozyć?? | jeśli problem już poszedł w zapomnienie względem zapalania to nie musisz wstawiać zaworków przed filtrem i za filtrem paliwowym
lukas 78 - 01-03-2011, 11:19
jesli chcesz koniecznie założyć taki zaworek, to na przewodzie gumowym dochodzacym od zbiornika do filtra paliwa- przed filtrem, z tym ,że w opisywanym przez ciebie przypadku nic to by nie zmieniło, ponieważ zapowietrzanie miało miejsce przy zbiorniku paliwa.Taki zaworek to półśrodek. Warto zawsze poszukać przyczyny i mieć wszystko w oryginale.
gołąb - 01-03-2011, 14:31
control2010 napisał/a: | o do tego simeringu na pompie wydaje mi sie a moge sie mylić ze jesli byłby do wymiany to w któryms miejscu powinna pompa rosić a u mnie suchutko... | no mylisz się...pompa będzie sucha....
no ale najważniejsze, że problem zniknął..
jawaldek - 01-03-2011, 17:12
Cytat: | no mylisz się...pompa będzie sucha....
no ale najważniejsze, że problem zniknął.. | no właśnie ta sucha pompa czyli z powodu zapowietrzenia się układu pompa pracowała na sucho czyli nie była smarowana ON czyli, tak mi się wydaje, ze należy dmuchać na zimne i rozglądać się za zimeringiem aby był w zapasie=>> jeść nie krzyczy Czy Wszyscy co mieli kłopoty z zapowietrzaniem się układu paliwowego na drodze od zbiornika do pompy wymieniali w krótkim czasie zimering ??????
Faraonix - 01-03-2011, 18:27
Co do EGRu to wg. mnie lepiej zaslepic. Jest to wynalazek dla ekologii, zeby obizyc temp. spalin. Jednakze kosztem mocy i zasyfiania kolektora dolotowego. Jak zacial mi sie EGR rozkrecilem i okazalo sie ze tylko kupe szlamu jest w dolocie. Odma dmucha olelowymi oparama, brudzi intercooler i turbo, a EGR dopuszcza spaliny do tego i robi sie gnoj kolektorze. W tej chwili mam odlaczona odme i zaslepiony EGR - dolot jest czysciutki.
Bylem na przegladzie z zaslepionym EGR stwierdzili ze wszystko jest super ze spalinami. Wlalem wczesniej taki srodek do paliwa zeby spaliny byle czystsze
lukas 78 - 01-03-2011, 18:52
faraonix odłączona odma to nic dobrego dla silnika
a zawór egr nie obniża temperatury spalin tylko je dopala
spaliny idą w kolektor ssący jak sama nazwa mówi recyrkulacja spalin
http://pl.wikipedia.org/w...rkulacji_spalin
samo zaslepienie egr przerabiało już dużo osób
ja akurat miałem negatywne odczucia
po takiej operacji w a4 silnik na zimno potrafił potarpać
dostawał za zimne powietrze na rozruchu ale teoretycznie rzecz biorąc później powinien lepiej się zbierać czego nie odczułem
rico.1 - 01-03-2011, 20:54
Co do odmy to chyba trochę smarowania na dolocie raczej powinno być, choćby ze względu na turbo albo zawory...
Z EGR jednak ja nie miałem miłych doświadczeń. Po oględzinach syfu w kolektorze (np. DB W210 220D) zastanawiałem się po co jest filtr powietrza skoro tyle syfu i tak leci do silnika
Dla mnie EGR to wymysł ekologów = nie idzie w parze z żywotnością silnika
control2010 - 01-03-2011, 23:46 Temat postu: pajero II mam problem z czujnikami napędów oraz czunjik blokaty tylnego mostu wszystkie mrugają,ale naszczęcie napeedy sprawne gdzie moge szukac tych czujnikow czy ktos moze to juz przerabiał wie gdzie mozna powszukać tego jakie koszta za nowe czy moze są w zamienniku i wiele innych pytań, prosze o wypowiedzenie sie na temat... dziękuje pozdrawiam!!!
Faraonix - 02-03-2011, 19:15
lukas 78 napisał/a: | faraonix odłączona odma to nic dobrego dla silnika
a zawór egr nie obniża temperatury spalin tylko je dopala
spaliny idą w kolektor ssący jak sama nazwa mówi recyrkulacja spalin
http://pl.wikipedia.org/w...rkulacji_spalin
samo zaslepienie egr przerabiało już dużo osób
ja akurat miałem negatywne odczucia
po takiej operacji w a4 silnik na zimno potrafił potarpać
dostawał za zimne powietrze na rozruchu ale teoretycznie rzecz biorąc później powinien lepiej się zbierać czego nie odczułem |
Spaliny sa dozowane przez zawor EGR do kolektora ssacego zeby obnizyc temperature spalania w komorze i co za tym idzie ilosc wydzielanych NOx - ow. Bo to wlasnie o te NOx-y chodzi.
http://pl.wikipedia.org/w...rkulacji_spalin
Czemu twierdzisz ze odlaczona odma to nic dobrego ?
Jau zastanawialem sie nad czesciowym smarowaniem turbo i zadawalem nawet pytanie na forum. O ile pamietam to turba jest smarowane olejem i chyba juz nie potrzeba dodatkowego smarowania syfem z odmy. Zawory tymbardziej sa smarowane olejem z silnika,
lukas 78 - 02-03-2011, 20:01
odma to nic innego jak odpowietrzenie silnika a jak nie ma odpowietrzenia to gdzieś ciśnienie sobie ujscie znajdzie np uszczelnienia na początek
Faraonix - 02-03-2011, 21:31
Ale ja nie zaslepilem go. Wyprowadzilem 15mm wezem do zbiorniczka, a za zbiorniczkiem zamontowalem filtr. Opary ida do atmosfery. Tymczasowo pod autem ale chce zastosowac mala chlodniczke ze zbiorniczkiem ponizej - zeby opary sie skraplaly i wylot umiescic wyzej.
lukas 78 - 02-03-2011, 23:16
jeśli zostawiłeś samą odmę i tylko ją odłączyłeś od kolektora to ok
ona jest tam podpięta ze względu na ekologię podobnie jak egr
głównie chodzi o to żeby opary i cisnienie miały ujscie
chociaż powiem ci ,że gra nie warta swieczki przy zuzywaniu oleju o którym pisałeś
z czasem to ty się pogubisz w tych przeróbkach
lepiej coś zostawić bo konstrukcje silników powstają w głowach ludzi którzy wiedzą co robią a eksperymenty często kończą się rozczarowaniem i wydatkami
co nie zmienia faktu ,że częściowo podziwiam twój upór
|
|
|