To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - OUTLANDER 2WD

joachim69 - 04-03-2011, 23:45

nie ma stałego napędu outlander i przez to jest mocno nieprzewidywalny na 2wd prowadzi się fatalnie a znowu na awd lock jest nadsterowny strasznie i to jest złudne że skoro mamy awd to jesteśmy panami drogi , ja tak samo jeżdżę w zimę fwd jak awd chodzi mi o prędkości , znacznie łatwiej wyprowadzić z poślizgu fwd niz awd
DJ Fazi - 05-03-2011, 01:57

Zgadam się, tą nadsterowność też zauważyłem, i co do 2WD to najlepiej mi się jeździ w tym trybie na asfaltcie. Myślę że jak przyzwyczaję się do Outka to zmienię zdanie.
regon - 05-03-2011, 09:54

generalnie 2wd jest przeznaczone na asfalt - i wcale nie jest podsterowny w tych warunkach. Pozostałe tryby były juz nieraz opisane, więc czytajcie i uczcie się jeździć tym samochodem.
tommay - 05-03-2011, 10:00

niektórzy liczą jeszcze koło kierownicy, bo ma w sumie wspomaganie, czyli taki mini napęd...
joachim69 - 05-03-2011, 10:03

nie ma się czego uczyć tylko trzeba mocno trzymać kierownicę na asfalcie , w trybie AWD z wyłączonym esp można w śnieżne dni fajnie sobie polatać ,ale często widzę że ludziom którzy mają awd włącza sie god mode :cry:
sporo brakuje temu napędowi do torsena czy napędu subaraka ale nie ma co wymagać za ta kase

tommay - 05-03-2011, 10:17

oj my Polacy to tylko narzekać umiemy... :(
sylb - 05-03-2011, 19:16

AWD, 4WD to przewde wszystkim nazwy handlowe i różnych producentów ozanaczają coś innego.
Mitsubishi zwykło nazywać napęd dołączany, jaki jest w O2 właśnie 4WD a stały taki, jaki jest np. w O2GT czy Lancerze, AWD.
Co to narwistego zachowania O2, to problem jest nie tylko w dołączanym napędzie, ale i tez w konstrukcji zawieszenia. W porównaniu do mojego poprzedniego samochodu Forda Mondeo, to O2 jest wręcz niebezpieczny w prowadzeniu.

ramzesw11 - 05-03-2011, 20:52

yhy....
tommay - 06-03-2011, 12:42

AWD (ang. All Wheel Drive) − oznaczenie samochodu z napędem na wszystkie koła, a mówiąc dokładniej - na wszystkie osie pojazdu. W pojazdach dwuosiowych różni się od układu 4x4 tym, że może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi. 4x4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła.

Inna nazwa w przypadku pojazdów czterokołowych (dwuosiowych) to 4WD.


jak widać z definicji 4WD=AWD

joachim69 - 06-03-2011, 18:15

no fordy mają mistrzowskie zawieszenia :)
michu300 - 07-03-2011, 08:50

tommay napisał/a:
AWD (ang. All Wheel Drive) − oznaczenie samochodu z napędem na wszystkie koła, a mówiąc dokładniej - na wszystkie osie pojazdu. W pojazdach dwuosiowych różni się od układu 4x4 tym, że może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi. 4x4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła.

Inna nazwa w przypadku pojazdów czterokołowych (dwuosiowych) to 4WD.


jak widać z definicji 4WD=AWD


Dobrze powiedziane, poza tym na Outku jest jak wół napisane 4WD :-) Oczywiście jest to kwestia nazewnictwa i niczego więcej, ale jak jesteśmy tacy poważni poprawiacze forumowi (romero), to trzymajmy się "twardych" faktów :wink:

romero - 07-03-2011, 19:51

michu300 napisał/a:
jesteśmy tacy poważni poprawiacze forumowi (romero),


Chłopie luzik :wink:
ale:

Napęd na 4 koła (4WD) czy napęd na wszystkie koła (AWD)? Z pozoru pytanie to nie ma sensu. W praktyce jednak określeń tych używa się dla określenia nieco innych typów napędów.

Podstawową różnicą między 4WD a AWD jest to, że 4WD dysponuje stałym podziałem momentu obrotowego między osiami, natomiast napęd AWD zależnie od warunków jazdy steruje podziałem momentu obrotowego przypadające na poszczególne osie.

Napęd typu 4WD uznawany jest za bardziej przewidywalny dzięki temu, że kierowca ma pełną świadomość jaki moment obrotowy przekazywany jest na każdą z osi. Często ma także możliwość odłączenia napędu jednej z osi. Napęd 4WD może być także wyposażony w centralny mechanizm różnicowy. Ten mechanizm (lub możliwość odłączenia napędu jednej z osi) jest konieczny aby autem takim można było bez przeszkód jechać po suchym asfalcie.

michu300 - 08-03-2011, 09:02

romero napisał/a:
Chłopie luzik :wink:

Jestem luźny, po prostu u kolegi wyczułem spięcie, w którymś z poprzednich postów. :P

:D Jak widać, dopóki jakiś komitet standaryzacyjny nie ujednolici nazewnictwa, będziemy mieli szerokie pole do dyskusji. Ewentualne uwagi odnośnie nieprawidłowości oznakowania należy wnosić bezpośrednio do MMC :-)

desti - 08-03-2011, 10:29

Zimą to 4WD jest bardzo przydatny pewnie się prowadzi nawet przy 70 na lodzie a na śniegu to do 100km/h można pewnie jeździć co to nadsterowności i podsterowności jeżeli ktoś nie wciska gazu do oporu to o czymś takim nie ma mowy przynajmniej mnie nic takiego nie zaskoczyło
rezon - 08-03-2011, 20:28

desti napisał/a:
co to nadsterowności i podsterowności jeżeli ktoś nie wciska gazu do oporu to o czymś takim nie ma mowy przynajmniej mnie nic takiego nie zaskoczyło
nie trzeba wciskać gazu do oporu aby sprawdzić nadsterowność Outka - wystarczy dodać mu gazu na śliskim zakręcie. Zarzuca tyłem jak rasowy tylnonapędowiec. Podsterowności w nim nie doświadczyłem, ale nadsterowność i owszem. A wyrywanie kierownicy to już się przyzwyczaiłem, że jak się chce dynamicznie jeździć, to Outek jest narowisty - szczególnie na 2WD. Zachowanie na drodze Outka jest poprawne, ale daleko mu do stabilnego auta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group