To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - poziom oleju w autom. skrzyni

rico.1 - 02-03-2011, 23:34

moj.skarb napisał/a:
dlaczego więc stan oleju na zimnym i wyłączonym silniku ma być 1 cm ponad stan jak rozumiem HOT????????????????????????????????????

bo olej spływa do misy skrzyni, a do pomiaru powinien być zalany cały układ czyli na pracującym silniku i po wrzuceniu wszystkich biegów
moj.skarb napisał/a:
Ile tam wchodzi oleju , jaki olej jaki koszt? widze że bez fachowca się nie obejdzie, nigdy nie jeździłem w automacie,

Zwykły hydrauliczny Dexron II też moze być. A co do szarpnięć to nie obawiaj się, dopóki nie są mocne i nie szarpie podczas jazdy przy zmianach biegów. Minimalne szarpnięcia na zmianach R-N-D są normalne, bo zależą od luzów w napędach. Jak są niepokojące to sprawdź lepiej czy nie masz za wysokich obrotów jałowych silnika.

moj.skarb - 02-03-2011, 23:39

1czyli jak określić stan prawidłowy oleju : COLD,HOT czy 1 cm ponad.....................co?
2 jałowe obroty na rozgrznym silniku mam około 800

rico.1 - 03-03-2011, 00:02

Odpalasz silnik i:
1 naciskacz hamulec
2 parę razy wrzucasz na kilka sekund każdy bieg R, N, D i dalsze
3 potem zostawiasz na pozycji N
4 puszczasz hamulec i maska w górę
5 sprawdzasz poziom oleju w skrzyni (silnik cały czas pracuje) - jak silnik jest rozgrzany to powinien być na poziomie HOT, jak zimny to na poziomie COLD, nie do końca rozgrzany to pomiędzy COLD a HOT
6 po sprawdzeniu gasisz silnik i uzupełniasz w razie potrzeby.

A co do obrotów to norma jest 700

moj.skarb - 03-03-2011, 09:34

rico.1 napisał/a:
Odpalasz silnik i:
1 naciskacz hamulec
2 parę razy wrzucasz na kilka sekund każdy bieg R, N, D i dalsze
3 potem zostawiasz na pozycji N
4 puszczasz hamulec i maska w górę
5 sprawdzasz poziom oleju w skrzyni (silnik cały czas pracuje) - jak silnik jest rozgrzany to powinien być na poziomie HOT, jak zimny to na poziomie COLD, nie do końca rozgrzany to pomiędzy COLD a HOT
6 po sprawdzeniu gasisz silnik i uzupełniasz w razie potrzeby.

A co do obrotów to norma jest 700


zrobiłem tak na rozgrzanym silniku, i mam 2-3 cm ponad HOT, trzeba upuscić?

tompol34 - 03-03-2011, 09:46

jeżeli masz rozgrzany silnik do normalnej temp. pracy i masz za wysoki poziom płynu w skrzyni, to należy go spuścić. Myślę, że jakieś 300 ml powinno wystarczyć. Po operacji sprawdź stan. Zarówno za niski jak i za wysoki stan jest szkodliwy dla skrzyni.
moj.skarb - 03-03-2011, 11:02

wszystko ok, może jestem za mało inteligentny ale z waszych wywodów wynika że stan oleju na zimnym silniku jest wyższy niż na gorącym. Ponawaiam więc pytanie: to dlaczego napis COLD na bagnecie jest poniżej napisu HOT co miałoby wskazywać że stan oleju na zimnym silniku ma być niższy niż na gorącym? źle rozumuje?
rico.1 - 03-03-2011, 18:45

moj.skarb napisał/a:
Ponawaiam więc pytanie: to dlaczego napis COLD na bagnecie jest poniżej napisu HOT co miałoby wskazywać że stan oleju na zimnym silniku ma być niższy niż na gorącym?

Olej w automacie to tak naprawdę płyn hydrauliczny, który ma własciwości rozprężające pod wpływem temperatury, jak jest zimny to jest go mniej, a jak jest ciepły to więcej. Stąd na bagnecie są dwa wskazania: dla zimnego i ciepłego.
moj.skarb napisał/a:
może jestem za mało inteligentny ale z waszych wywodów wynika że stan oleju na zimnym silniku jest wyższy niż na gorącym

Bynajmniej nikt tutaj tak nie pisze :biggrin:
Jakbyś przeczytał posty dokładnie to byś zauważył, że raz jest mowa o poziomie płynu przy zgaszonym silniku, a raz przy pracującym, a to jest duża różnica. :p Podziałki na bagnecie są dla pracującego silnika, i w ten sposób trzeba sprawdzać, aby widzieć dokładnie. A jeśli sprawdzasz przy zgaszonym silniku to oczywiste że poziom będzie zawsze wyższy, bo skrzynia stoi w miejscu a płyn spływa do misy i jest go więcej na bagnecie (pisałem już).
Jeśli sprawdzałeś ten poziom przy pracującym silniku (biegi też przerzucałeś) i mimo wszystko jest powyżej hot, to tak jak pisałeś - trzeba trochę spuścić. :)

moj.skarb - 03-03-2011, 19:33

rico.1 napisał/a:
Podziałki na bagnecie są dla pracującego silnika, i w ten sposób trzeba sprawdzać, aby widzieć dokładnie. A jeśli sprawdzasz przy zgaszonym silniku to oczywiste że poziom będzie zawsze wyższy, bo

drążąc temat :lol: podziałki są dla pracującego zimnego silnika COLD i pracującego gorącego HOT ?

PiotrKw - 03-03-2011, 20:00

Dokładnie, możesz przecież sprawdzić na zimnej przekładni zaraz po uruchomieniu silnika ( COLD- nie musisz przecież jeżdzić pół godziny aby rozgrzać olej w AT do sprawdzenia :wink: ) oraz jak przyjedziesz z trasy na gorącym oleju w przekładni ( HOT) Ale zawsze na pracującym silniku . Instrukcja MM mówi tylko i wyłacznie o sprawdzaniu na uruchomionym silniku i po przejściu wszystkich położeń przekładni i pozycji N. Innych opcji nie przewiduje.
rico.1 - 03-03-2011, 21:25

dla formalności wyjaśnię do końca... :mrgreen: :wink:
COLD na podziałce dotyczy zimnego płynu hydraulicznego w skrzyni a nie zimnego silnika,
HOT - analogicznie - gorącego płynu w skrzyni (nie silnika) :biggrin:

PiotrKw - 03-03-2011, 21:40

rico.1 napisał/a:
dotyczy zimnego płynu hydraulicznego w skrzyni a nie zimnego silnika,


Hm.... chyba oczywiste dla wszystkich .... ale może i nie ?? :wink: :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group