[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Throtle Solenoid Valve System
Owczar - 18-03-2011, 15:58
milo napisał/a: | po odpięciu wtyczki od ecu jest zdecydowanie lepiej dłuższy czas do pojawienia się błędu i silnik ma lepszego kopa lepiej się wkręca na obroty |
Jak swojego umyję szamponem o zapachu cytryny to też się lepiej wkręca
milo, możesz wyjaśnić jakie znaczenie ma czy wtyczkę odpinasz od strony gniazdka, czy od strony odbiornika?
Z tym błędem nie ma żadnej reguły. Czasem pojawiał się u mnie po tygodniu, a czasem po 3 odpaleniu, a reset tą samą metodą i częstotliwość jazd też.
Odepnij przewód podciśnienia od zaworu EGR. Wkręć w niego grubego wkręta tak, by nie zasysał powietrza. Zmieni się wtedy ciśnienie w kolektorze. Zobaczysz czy błąd się nadal będzie pojawiał.
berlov - 18-03-2011, 19:50
No to mamy postęp
Skoro odpięcie i wpięcie kostki wydłuża okres występowania błędu do 5 dni to może wspólnymi siłami dojdziemy do jeszcze jakiegoś sposobu.
Może np jak się jednocześnie otworzy lewe tylne drzwi i przestawi prawe lusterko na max do góry , wtedy dojdziemy do 7 ??!!:)
A tak na poważnie to u mnie zawsze pojawia się zaraz po odpaleniu - nigdy w trakcie jazdy się nie zapaliła. Dzisiaj po pojawieniu się błędu sprawdziłem wszystkie połączenia na wężykach, przedmuchałem wszystko metodą "usta - wężyk" i niby żadnych anomalii nie znalazłem, ale może coś się rozruszało. Mam tylko nadzieje ze śliniłem właściwe wężyki, bo przyznam że smaczne nie były
Tak czy inaczej zapewne odezwę się za 3 dni i powiem czy coś moje działania dały.
PS: Orientujecie się może ile może kosztować ten zaworek ? Może po prostu najlepiej wymienić pieruństwo!
milo - 19-03-2011, 07:08
zaworek używany kupiłem wymieniałem kosztował z przesyłką 60 zł oporność ok ,w starym zaworku oporność skakała cały czas się zmieniała po wymianie nic się nie zmieniło ,myślę że to wina ecu . berlov , zmierz rezystancję zaworka 36-44 oma przy temperaturze 20 st
[ Dodano: 19-03-2011, 07:27 ]
czy manual mówi prawdę? błąd 41 zaworek dobry wszystko działa jak należy ,może wina leży w innym czujniku lub zaworku podaje nam błąd a w rzeczewistości jest inny
berlov - 21-03-2011, 20:53
Milo, a sprawdzałeś i czyściłeś wszystkie wężyki które są dookoła ? Bo u mnie właśnie 4 dzień wybił od operacji i błędu jeszcze nie ma, tak więc mam już rekord
milo - 21-03-2011, 21:13
berlov napisał/a: | Milo, a sprawdzałeś i czyściłeś wszystkie wężyki które są dookoła ? Bo u mnie właśnie 4 dzień wybił od operacji i błędu jeszcze nie ma, tak więc mam już rekord | wężyki wszystkie drożne u mnie max to 5 dni, właśnie taki zaworek zmieniłem który odpowiada za błąd 41 ale poprawy nie ma
Uploaded with ImageShack.us
berlov - 22-03-2011, 22:25
No i wykrakałeś 5 dzień nastał i check się świeci
PS: Milo a nie wydaje ci sie ze silnik po wywaleniu kontroli inaczej trochę chodzi ? U mnie ( być może to subiektywne ) sytuacja jest taka ze zaraz po resecie chodzi dość twardo ( tak jakby musiał się ecu zaprogramować ) następnego dnia chodzi cicho i równo a trzeciego dnia zaczyna pracować coraz twardziej aż do momentu jak się kontrolna nie zapali.
Różnicy w dynamice, odpalaniu ani spalaniu raczej przy tam jakiejś znaczącej nie widzę.
Nie masz tak czasem u siebie ?
milo - 22-03-2011, 23:01
berlov napisał/a: | No i wykrakałeś 5 dzień nastał i check się świeci
PS: Milo a nie wydaje ci sie ze silnik po wywaleniu kontroli inaczej trochę chodzi ? U mnie ( być może to subiektywne ) sytuacja jest taka ze zaraz po resecie chodzi dość twardo ( tak jakby musiał się ecu zaprogramować ) następnego dnia chodzi cicho i równo a trzeciego dnia zaczyna pracować coraz twardziej aż do momentu jak się kontrolna nie zapali.
Różnicy w dynamice, odpalaniu ani spalaniu raczej przy tam jakiejś znaczącej nie widzę.
Nie masz tak czasem u siebie ? | u mnie niema różnicy czy check sie świeci czy nie , po resecie chodzi jakby lepiej może to tylko złudzenie ,bądzmy dobrej myśli jestem bliski rozwiązania problemu, potrzebne mi jest tylko rozpiska pinów 3 -wtyczki wiem że są 2 plusy i własnie przewód do throtle solenoid valve system ,a teraz ciekawostka jak odłączę wtyczkę od tego zaworka to po ilu dniach zapali się check berlov robiłeś coś z egr to znaczy zaślepienie czy odłączenie podciśnienia a może zmieniałeś radio ? czytałem że po zmianie radia check się świeci dziwne
Owczar - 22-03-2011, 23:58
Sprawdźcie kolory pasków na przewodach podciśnienia podłączonych pod zawory od przepustnicy, egr, i kolektora. Sprawdźcie, czy nie zacina się podciśnieniowy zawór przepustnicy, a konkretnie czy nie zdarza mu się pozostać zamkniętym.
berlov - 23-03-2011, 01:22
Zawór podciśnieniowy sprawdzałem poprzez dmuchanie i teoretycznie działał bez zarzutu, więc dałem mu spokój. Jak tylko będę miał chwile postaram się go jeszcze porządnie rozruszać. Co do EGR to go nie ruszałem i wszystko jest podłączone najprawdopodobniej fabrycznie ( mówię najprawdopodobniej bo samochód mam dopiero pół roku i nie wiem co robił poprzedni właściciel i nie mam porównania jak powinno to wyglądać w serii, ale wszystko wygląda na niemajstrowaną serię ).
Natomiast co do radia to w życiu bym nie pomyślał że może to mieć jakikolwiek związek, ale faktycznie zmieniałem je po zakupie samochodu.... i za nic w świecie nie pamiętam czy przed CE też się palił czy nie
Owczar, co do pasków , to co konkretnie w nich sprawdzić ?
Kiedy ten zawór powinien być zamknięty a kiedy się otwierać ? Bo ja sprawdzałem go na zasadzie dmuchania w wężyk i jedyne co mogłem stwierdzić to to że po dmuchnięciu wykonuje ruch ale nie wiem czy ten ruch oznacza zamknięcie czy otwarcie
Owczar - 23-03-2011, 10:43
Na każdym wężyku jest inny kolor paska. Dzięki temu wiesz, który gdzie podłączyć. Możliwe, że ktoś je źle podłączył. Zamienił np kolektor z zaworem przepustnicy.
Zawór się zamyka kiedy w wężyku pojawia się podciśnienie. Na wolnych obrotach zawór przepustnicy się zamyka, a EGR otwiera. Nie wiem jednak jak na zimnym, bo błąd przeważnie pojawia się po pierwszym odpaleniu.
milo - 23-03-2011, 15:13
prawdopodobnie po zmianie radia takie cyrki się dzieją i tak- z ecu kabel wychodzi do kostki radia prądowy te same oznaczenie ,odłączałem radio na kilka dni nic nie pomagało może stare radio wsadzić na kilka dni i zobaczyć co się będzie działo
Owczar - 23-03-2011, 15:23
milo, a co ma radio do ECU? Miałem w galancie już ze 3 radia. Pod to samo zasilanie mam podłączone inne odbiorniki i nie miałem żadnych problemów.
Sam napisałeś, że po naprawie turbiny pojawił się problem. Co było odkręcane podczas regeneracji turbiny?
milo - 23-03-2011, 17:06
wystarczy poczytać różne dziwne sprawy się dzieją. u mnie po regeneracji turbiny i wymianie radia odstęp około 3 dni wyskakiwał błąd, z ecu wychodzi kabel plusowy i ten sam kabel idzie do podtrzymania pamięci radia drugi plusowy idzie z stacyjki do radia zasilanie, podczas regeneracji turbiny żadnej elektryki nie ruszałem zaznaczę już kolejny raz zawór egr i przepustnica działają jak podaje manual oporność i napięcie ok, żaden z wężyków podciśnieniowych nie jest zamieniony i działa jak należy
Owczar - 23-03-2011, 17:11
Ale wężyki podciśnieniowe były raczej zdejmowane do regeneracji turbiny.
milo - 23-03-2011, 17:31
Owczar napisał/a: | Ale wężyki podciśnieniowe były raczej zdejmowane do regeneracji turbiny. | tak były odłączone od egr i przepustnicy na czas regeneracji kilka godzin potem w te same miejsce podłączone , dodam że w wężykach na postoju nie ma żadnego podciśnienia dopiero po uruchomieniu silnika pompa vacum wytwarza podciśnienie i zaworki sterują pracą egr i przepustnicy zależne to jest od temperatury silnika
|
|
|