To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Nawiew włącza się kiedy mu się chce

lehu - 07-11-2013, 00:21

Chłopaki, chyba mam to i to :mrgreen:
Latem problem z klimą, która się załączała po czasie, a czasem w ogóle.
Teraz mamy jesień i mam nawiew który załącza się po czasie.

Także pytanie,
@szkbury
Po co mam rozkręcać dwa razy, chciałem od razu kupić i wymienić szczotki, pamiętasz jakie to były?

@gogan1
Gdzie i który to przekaźnik co wymieniłeś? W kabinie, pod maska?

Będę wdzięczny za info :)

Anonymous - 07-11-2013, 08:26

Witaj,

Niestety już minęły dwa lata i nie pamiętam jakie to były szczotki. Wydaje mi się, że googlalem, szczotki do silniczków bosch - ale ręki nie dam, bo wykręciłęm i wg pomiarów i wyglądu pozostałości starych zamawiałem.

Jak Ci nie działa to wykręć - nic nie tracisz.

Pozdrawiam

lehu - 09-11-2013, 15:48

Dzięki za odpowiedź, ogólnie to mi się jakieś jaja szykują ;]

Zacząłem od najprostszej ścieżki, czyli zamieniłem przekaźniki, niestety nic nie pomogło. Ale jak chciałem sprawdzić ogrzewanie szyby, to co? Włączył mi się nawiew :| Po wyłączeniu ogrzewania, nawiew już załapał i działał, ale był przypadek, że wyłączał się z wyłączeniem ogrzewania szyb -_- Pierwszy dzień eksperymentu, zobaczymy na dniach czy to reguła.

Sprawa szczotek, wydaje się odpada i szykuje się głębsza sprawa. Albo uszkodziłem jakiś kabel przy wymianie głośników, albo mój idiotyczny pomysł sprzed dwóch lat (czyszczenie klimy specjalną pianką*) zrobił mi większe spustoszenie niż myślałem.

edit:
Odpalanie ogrzewania szyby nie jest równoznaczne, z załapaniem wentylatora nawiewu, aczkolwiek od czasu do czasu, przyśpiesza to "załapanie wentylatora"


*ludzie, nie eksperymentujcie z piankami do czyszczenia klimy, moja się szybko skropliła i pozaciekała po instalacji, spaliło mi kolumny i przełącznik od świateł przeciwmgielnych i czuję że nie tylko na tym się skończyło :(

wichura1 - 13-11-2013, 21:07

Przekaźniki pod lewym kolanem kierowcy, do wywalenia oba MB953381. Jeden od tylnej szyby i lusterek, drugi od wentylatora, o takie:




Pytanie czy otworzyłeś przekaźniki, żeby sprawdzić, czy obydwa nie mają upalonych styków. U mnie zamiana przekaźnika załatwiła problem, a miałem dokładnie to co ty. Jak zamieniłeś przekaźnik z upalonymi stykami na taki z upalonymi stykami, to problem nie zniknie. Na pierwszej fotce widać upalone styki( zaznaczone nr 1), i durny próg uniemożliwiający zetknięcie lekko upalonych styków (zaznaczony nr 2). Na drugiej pasujące przekaźniki Denso, o znacznie lepszej konstrukcji, działające już od roku bez zarzutu.





lehu - 16-11-2013, 18:54

Też miałem wątpliwości, czy nie wymieniłem złego, na zły, dlatego jak przejeżdżałem obok szrotu, to zaopatrzyłem się w dwa żeby je podmienić (aczkolwiek kto mi powie, że tamte są dobre :) ) Będę miał chwilkę, to podmienię i dam znać.

Zastanawia mnie tylko kształt, moje są prostokątne, nie mówcie mi, że że pod kierownicą jest więcej płyt z bezpiecznikami? :|



Uploaded with ImageShack.us

wichura1, dzięki za wyjaśnienia :)

edit:
Chyba już sobie odpowiedziałem -_-
Wydaje mi się, że przekładałem te w czerwonej ramce...



Uploaded with ImageShack.us

wichura1 - 18-11-2013, 10:06

Ten przekaźnik, który pokazałeś na fotce, to ten spod maski od: sprzęgła sprężarki klimy i wentylatora skraplacza. Żeby sprawdzić czy są dobre zdejmujesz delikatnie obudowę. Uszkodzone mają czarne styki, dobre mają srebrne styki.
lehu - 18-11-2013, 23:02

No właśnie pod kierownicą też takie miałem, zdjęcie jest właśnie tego wyjętego, leży na fotelu kierowcy :) Są identyczne jak te pod maską od klimy. W weekend zajrzę tam raz jeszcze, dam znać, porobię fotki dla potomnych.

edit:
Już po zabiegu. Zawsze wydawało mi się, że mam sprawne i długie palce, ale wyjęcie tego przekaźnika to koszmar :-X Dla mających się zmierzyć z tym problemem, wydaje mi się, że najlepiej zrobić to od dołu, wyjąć ten największy przekaźnik, który stoi na drodze (kierunkowskazy bodajże) i wtedy nic nie stoi na drodze to pozostałych dwóch, poza brakiem dodatkowych przegubów w ręce ;)

Najważniejsze że problem wydaje się być rozwiązany, póki co wentylator odpala się od razu :D Dzięki wichura1!

Fotki (czerwone, to te najłatwiej dostępne, ale niestety ni są od nawiewu, w niebieskim kwadracie, w odchłani kabli znajdują się wspomniane przekaźniki.




P.S. Głośniki mam wymontowane i są w drzwiach, także nie trzeba ich wyciągać i od razu powiem, że próbowałem się też tamtędy dostać, poległem.

karpin87 - 28-11-2013, 20:20
Temat postu: Problem z nawiewem w carci 97 1.6 gl
klima manualna. swojego czasu wszystko było ok. Niestety po jakimś czasie nawiew zostawiałem zawsze na 2 i przy odpalaniu silnika po 2 lub 3 sek załączał się nawiew. Później nawiew przestał się włączać i tylko przy poruszaniu regulacji nawiewu, odpalał się nawiew. Teraz nawiew w ogóle nie pracuje, chyba że pośmigam Carcią kilka kilometrów zgaszę i odpalę silnik i to też nie zawsze. macie jakieś pomysły co zrobić. :?:

[ Dodano: 02-12-2013, 13:38 ]
U mnie jest ok okazało się że padł przekaźnik ;-) zamieniłem i jest ok tylko ogrzewanie tylnej szyby nie działa



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group