To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - FTO LHD LPG

_Slawek_ - 16-03-2011, 22:25

Dzięki Panowie :) a Wam gratuluję wytrwałości w czytaniu :mrgreen: Wiedziałem, że nie da się tej historii krótko opisać, ale nie spodziewałem się, że aż tak się to rozwinie :wink:

Jak widać, przy miśku jest jeszcze "trochę" do zrobienia, aby prezentował się godnie i sprawnie przemieszczał po drogach. Z uwagi na to drugie, względy estetyczne zejdą na dalszy plan, a na początek pójdzie wymiana silnika :thumbleft:

RoBSoN_97 - 16-03-2011, 22:51

fajny wózek ;)
yaro1976 - 17-03-2011, 09:15
Temat postu: Re: FTO made in GARAŻ - Lublin
_Slawek_ napisał/a:

- zmiana wersji z GS na GR :) 2.0V6 (bez miveca) już czeka w GARAŻ-u :thumbright:


a dlaczego bez MIVEC`a? nie chciałeś, czy taki akurat się trafił?

FTOrek - 17-03-2011, 09:46

Interpretacja przepisów zależna od rejonu kraju.Przekładka-autoryzowana stacja,rachunki na części wymienione-nowe części oczywiście.Tak jest u mnie.
Seichan - 17-03-2011, 09:59

FTOrek napisał/a:
Interpretacja przepisów zależna od rejonu kraju.Przekładka-autoryzowana stacja,rachunki na części wymienione-nowe części oczywiście.Tak jest u mnie.


A jaka jest podstawa prawna tych interpretacji? Bo żeby interpretować - trzeba mieć co. A ja nic w tym zakresie nie znalazłam.

Na upartego przy przekładce mogłoby mieć zastosowanie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 października 2004 r. w sprawie badań zgodności pojazdów zabytkowych i pojazdów marki „SAM” z warunkami technicznymi (Dz.U. Nr 238, poz. 2395). Ale tam nic o takich wymogach nie ma.

§ 3 ust. 1. Badanie zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi polega na sprawdzeniu:
1) prawidłowości konstrukcji i montażu pojazdu;
2) czy pojazd odpowiada warunkom technicznym;
3) czy stan faktyczny pojazdu odpowiada warunkom technicznym zgłoszonym przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi,

_Slawek_ - 17-03-2011, 10:46
Temat postu: Re: FTO made in GARAŻ - Lublin
yaro1976 napisał/a:
a dlaczego bez MIVEC`a? nie chciałeś, czy taki akurat się trafił?

Właściwie to najpierw myślałem o 6A13 :) skoro tak dobrze sobie radzi w rekinie to tym przyjemniej wykorzystywało by się jego Nm w ważącym około 1200kg FTO. No ale trafiła się okazja z 6A12, więc nie ma co wybrzydzać, ważne że V6 :mrgreen:

Z mivec'a wyleczyłem się po przeczytaniu wywiadu, który to swinks_UK zrobił kiedyś na wyspach odnośnie silnika 6A12 mivec i jego ewentualnego wykorzystania w galancie:
swinks_UK napisał/a:
W skrócie, dlaczego 6A12 MIVEC nie polecany do Galanta:
1. Bo buda za ciężka.
2. Bo max. moc jest przy 7500 rpm, i praktycznie nie wykorzystana, a moc dostępna to ok. 150 bhp.
3. Bo konstrukcja silnika wymaga częstego serwisowania i jest awaryjna.

PiotrekSL4 - 17-03-2011, 11:22

Śliczna furka. A jaki to ma silnik i jaką moc??
_Slawek_ - 17-03-2011, 12:16

Aktualnie za małą :) na tyle, że lepiej ten temat pominąć milczeniem :-$ Ale w niedalekiej mam nadzieje przyszłości wskoczy zaprzęg 170 kucy i to na jakiś czas wystarczy ;)
swinks_UK - 17-03-2011, 18:18

To najpierw zrób sobie GR'a w manualu. Poczujesz różnicę :D
Ten tiptronic zabija całą zabawę.

No a w przyszłości to i 6a13 bez wielkich kombinacji byś zmieścił.

_Slawek_ - 17-03-2011, 19:44

swinks_UK napisał/a:
To najpierw zrób sobie GR'a w manualu. Poczujesz różnicę :D
Eh... mogłeś zaczekać z pisaniem tego aż zdążę się nacieszyć GR'em w tiptronicu :P Pan Sławek właśnie produkuje takiego w manualu to będę miał porównanie :)
swinks_UK napisał/a:
Ten tiptronic zabija całą zabawę.
4 biegi to faktycznie odrobinę za mało... wierzę, że V6 chociaż trochę zniweluje ten niedobór :)
Przy 5-biegowym tiptronicu z poliftowego FTO chyba już nie ma takiej różnicy, ponoć przełożenia są takie same jak w manualu.
swinks_UK napisał/a:
No a w przyszłości to i 6a13 bez wielkich kombinacji byś zmieścił.

Pożyjemy zobaczymy :mrgreen:

mkm - 18-03-2011, 01:26

Jak to mówią... lepiej późno niż wcale :mrgreen:
Gratuluję auta i odwagi. "Nietyp" jakich mało :wink:
Jak się tym jeździ?

_Slawek_ - 18-03-2011, 07:17

Dzięki :) A co do samej jazdy to:
- leniwie (automat) ;)
- umiarkowanie głośno, właściwie to chyba nie ma tam żadnego wyciszenia, wszędzie gołe blachy, tylko od strony silnika przy przekładce została pod tym względem trochę poprawiona fabryka ;)
- twardo... na tyle twardo, że nadal nie odrzuciłem jeszcze całkowicie pomysłu jazdy na 15" przez cały rok :)

I przy ostatnim punkcie mam pytanie do Was, czy to by było wielkie bluźnierstwo gdyby FTO się przemieszczało w sezonie letnim na 15" butach :?: ;)

Andrew - 18-03-2011, 07:38

_Slawek_ napisał/a:
czy to by było wielkie bluźnierstwo gdyby FTO się przemieszczało w sezonie letnim na 15" butach :?: ;)
Zależy dlaczego :?: :wink:
robertdg - 18-03-2011, 13:50

_Slawek_ napisał/a:
I przy ostatnim punkcie mam pytanie do Was, czy to by było wielkie bluźnierstwo gdyby FTO się przemieszczało w sezonie letnim na 15" butach :?: ;)
16" z odpowiednią gumą i bedzie milej dla oka, no chyba, że Tobie/Wam na tym nie zalezy, zostawcie 15"
_Slawek_ - 18-03-2011, 14:55

_Slawek_ napisał/a:
I przy ostatnim punkcie mam pytanie do Was, czy to by było wielkie bluźnierstwo gdyby FTO się przemieszczało w sezonie letnim na 15" butach :?: ;)
andrew84 napisał/a:
Zależy dlaczego :?: :wink:
robertdg napisał/a:
16" z odpowiednią gumą i bedzie milej dla oka, no chyba, że Tobie/Wam na tym nie zalezy, zostawcie 15"

andrew84 Dlatego aby nie było czuć każdej nierówności na naszych wspaniałych ulicach :)

robertdg Oczywiście, że zależy :) zostawiać nie ma na razie czego, bo 15" mamy stalowe ale muszę przyznać, że przy założonych balonach 205/65 czuć było namiastkę komfortu ;) ale przy max skręconych kołach już coś tarło...
Także na razie jedyny kompromis jaki widzę to 16" z oponami 205/55. Różnica w wyglądzie w stosunku do fabrycznych 205/50 niewielka a zawsze to ten 1cm gumy więcej ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group