To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant e88a czyli jak puściły mi nerwy i go kupiłem ;)

mc - 22-03-2011, 01:28

Jeden ma rajdówkę(mitsu_pl), drugi wyścigówkę (frost), ja wciąż (kasa) planuję serię (z małymi poprawkami), to wojtkowi zostaje już chyba tylko zobienie dragstera :D

Wszyc jeszcze mi tylko powiedz gdzie te japończyki pochowaly w tym aucie te diamenty bo szukałem gdzieś pod siedzeniami i w bagażniku i nie mogę znaleźć... :mrgreen:

BeNeK - 22-03-2011, 07:51

mc napisał/a:
Cytat:
niestety MC ma hatchbacka i to mnie bolało


Czy na tym forum jest ktoś komu podobają się E5xA w HB, czy ja jestem jedyny??

Dobrze że nie wybrałeś audi, w galu wyróżniasz się z tłumu a tak byłbyś jednym z wielu (nawet w S6).

Jeszcze raz gratuluje zakupu.


popieram MC ;p Mi się dużo bardziej podobają HB :d

bardzo gratuluje zakupu Galusia i jeszcze z zaufanego źródła :P

Hugo - 22-03-2011, 09:32

mystek napisał/a:
PS: a Mazdę 121 kojarzysz?
Akurat ona mi tak bardzo nie przeszkadza.
Wojciech Bogacz - 23-03-2011, 00:32

Historii część dalszy :)

Po pierwsze dzięki jeszcze raz za bardzo ciepłe przyjęcie faktu, że stałem się właścicielem tego rodzynka jakim jest Galant E88A.

Rozrząd - mam wszystko z wyjątkiem napinacza -niestety to dość ciężka sprawa i kombinuję gdzie to kupić - jutro z ciekawości przedzwonię do serwisu Mitsubishi w Krakowie ile takie coś kosztuje.

Z tego co już mam wygląda to następująco:

Pasek - Contitech (czy jakoś tak)
Rolki - jedna GMB i druga Ruville
Pompa wody GMB

Z ciekawości też wybrałem się do stacji diagnostycznej na sprawdzenie amortyzatorów i okazuje się, że mają między 75 a 80% sprawności czyli rewelacja.

Do wymiany będzie drobnica - łączniki stabilizatora z tyłu (lewy i prawy) oraz lewy przód, końcówka drążka kierowniczego z lewej i linka ręcznego (jest zerwana).

Jak na razie coś też wyrażnie szumi w prawym przednim kole - jest niemal pewne, że to łożysko, chociaż Gres pisał, że w tym miesiącu jeszcze je wymieniał... trochę dziwne, żeby padło za dwa czy trzy tygodnie ale to łożysko kosztowało go 150 zł a jak się o nie pytałem to normalnie kosztuje 350-400 zł więc nie mam pojęcia co tam siedzi - może po prostu nie miało odpowiedniej wytrzymałości i pada w tak szybkim tempie.

Na razie też próbuję zlokalizować skąd z silnika cieknie olej (wprawdzie od wczoraj zrobiłem zaledwie 25km ale stan oleju w silniku jest identyczny jak po jego uzupełnieniu dzień wcześniej).

Dziś więc zdjęte zostało lewe przednie koło i nieco wymyty silnik od dołu z tej strony (olej cieknie właśnie z lewej) - muszę przejechać teraz ze 100km (wg. zaleceń kolegi-mechanika) i wtedy powinno być widać co i jak.

Od razu też zostanie zlikwidowana wszelka rdza w Galu - trzeba też będzie zastanowić się nad konserwacją podwozia... (ale to plan do wykonania za kilka miesięcy).

Poniżej wklejam fotki dzisiejszych zakupów oraz oględzin i mycia silnika a także skan z badania technicznego.


mitsu_pl - 23-03-2011, 01:30

Dobra rada, przy wymianie rozrządu zainwestuj dodatkowe parę zł i wymień wszystkie uszczelniacze na wałkach z szczególnym uwzględnieniem wału (bo pewnie z niego Ci cieknie), więc o bublach nie ma tu mowy. Demontując koło na wale (pasowe i zębate) uważaj na czujnik położenia wału, lubi wypaść, a kabel (dla niedoświadczonego) może ulec uszkodzeniu... a to nie są tanie rzeczy i z ich osiągnięciem bywa problem ;)
Powodzenia!
I jeszcze jedno, katalogi często przekłamują, więc w przypadku tych gali, najlepiej spisywać numery oryginałów i zamieniać je, bo inaczej to często się zdarza, że kupujesz coś od 6G72, 6A13 lub 6A13 co niekoniecznie musi pasować (np. uszczelki pod pokrywy, czy głowicę itp.)

Wojciech Bogacz - 23-03-2011, 11:18

To ja byłbym wdzięczny za te numerki tychże uszczelniaczy (chyba są takie same we wszystkich e88a ?) - zamówiłbym sobie wtedy co trzeba. Ewentualnie wstawię to do mechanika i niech się bawi - jak powie co trzeba to się kupi.

Teraz jadę zamówić tą drobnicę co mi wczoraj na szarpakach wybadali :)

mc - 23-03-2011, 12:11

Napinacz jest w intercarsie, od 370 (ruville) do ori za 700.
A co do usczelniaczy to chyba są takie same w większości mitsubishi, nie tylko E88A.

Tutaj masz przydatną stronę http://www.japancars.ru/cat/mitsubishi/
Wpisz tylko swój numer vin i możesz znalęźć numery seryjne każdej części praktycznie.

mitsu_pl - 23-03-2011, 12:32

Na wałki idą uszczelniacze o wymiarach: 30x42x7 (numer katalogowy erlinga 505.838)
na wał wymiary: 37x50,2x6 (numer katalogowy erlinga 034.540)

Wojciech Bogacz - 23-03-2011, 16:02

mc napisał/a:
Napinacz jest w intercarsie, od 370 (ruville) do ori za 700.


W katalogu są - niestety dostępna ilość zero. To samo słyszę u siebie - nie mają i koniec - trzeba się smakiem obejść ;) Pewnie więc trzeba na to czekać, ale sądzę, że na razie mogę sobie na to pozwolić.

mitsu_pl napisał/a:
Na wałki idą uszczelniacze o wymiarach: 30x42x7 (numer katalogowy erlinga 505.838)
na wał wymiary: 37x50,2x6 (numer katalogowy erlinga 034.540)


Dzięki za rozmiary - sam bym się prędko nie dokopał do tego bo do biegłości w sprawach mechanicznych mojego Gala jeszcze mi daleko ;) Zaraz sprawdzę też więc co mi w IC chcą sprzedać i czy się zgadza z tym co napisałeś.

---------------------- EDYCJA :) ---------------------

Tak jak czułem w IC mieli źle w katalogu i dopiero jak podałem numery katalogowe i rozmiary to wiem co dostanę.

Gres pewnie uzna mnie za szaleńca ale kupiłem nowe świece (w końcu on ich nigdy nie zmieniał a jeździł przecież na LPG....) - zastanawiam się jeszcze nad przewodami zapłonowymi ale jak na dziś ro rachunek za części, które dziś zamówiłem i tak wynosi ponad 700 zł (dorzuciłem sobie jeszcze świece i filtr powietrza oraz paliwa).

Świece mają być BOSH, Filtr powietrza z tego co pamiętam też a filtr paliwa Knecht.
Zastanawiam się nawet nad przewodami zapłonowymi ale to kolejne 250-300 zł...

Wojciech Bogacz - 27-03-2011, 10:31

Żeby temat nieco na wierzch wrzucić to piszę sam pod sobą - mam nadzieję, że administracja wybaczy tą zuchwałość ;)

Oto jeszcze kilka części, które kupiłem (to co wymieniłem wyżej):


i te całkiem nowe co wczoraj:


Wczoraj samochód miał mieć pospawany wydech (wspawane wyżej widoczne elastyczne części wydechu) - zaraz zadzwonię i się dowiem czy już jest gotowe :)

viader - 29-03-2011, 09:09

Wojciech Bogacz napisał/a:
Świece mają być BOSH


Nigdy tego nie wkładaj do japończyka, świece tej firmy to można do kosiarki zamontować. Do japońca tylko NGK lub Denso.

Krzyzak - 29-03-2011, 10:48

viader napisał/a:
świece tej firmy to można do kosiarki zamontować.

o nie nie :) - w kosiarce to ja mam lepsze świece :P

Wojciech Bogacz - 29-03-2011, 13:55

viader napisał/a:
Wojciech Bogacz napisał/a:
Świece mają być BOSH


Nigdy tego nie wkładaj do japończyka, świece tej firmy to można do kosiarki zamontować. Do japońca tylko NGK lub Denso.


W takim razie spróbuję je wymienić - może się uda.

Dziś wreszcie mam wspawane nowe elementy wydechu i samochód już brzmi o wiele inaczej - dużo bardziej dostojnie można się nim teraz przemieszczać bez przyciągania zbyt wielkiej uwagi.


------------- EDYCJA -------------

Próbowałem zamienić świece ale w IC po 7miu dniach niestety klienta... cóż - wypadałoby użyć słowa niecenzuralnego ale kultura (i regulamin ;) )) nie pozwala.

Zasadniczo więc - będzie Bosh i tyle - rok może przeżyję - jak się Gal będzie sprawował to dostanie lepsze :)

Krzyzak - 30-03-2011, 07:59

to napisz, jak się jeździ na nich, bo kto wie - może nie będzie tak źle (są 2x tańsze od Denso czy NGK)
rosomak1983 - 30-03-2011, 11:43

Krzyzak napisał/a:
to napisz, jak się jeździ na nich, bo kto wie - może nie będzie tak źle (są 2x tańsze od Denso czy NGK)

moze na beznynie bedzie OK ale kolega ma gaz i tutaj pies pogrzebany.
W dodatku instalka nie chodzi idelanie (jesli dobrze pamietam wymaga regulacji...)
Ale trzymam kciuki zeby wszystko grało :D


PS jak bedziesz zmieniał to moze bys chciał irydowe NGK albo Denso po 30zł za sztuke mam namiary.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group