To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Pierwsze wrażenia po zakupie Outlandera

mitsu00 - 19-04-2011, 20:50

13zbyszek13 napisał/a:
Będzie na pewno dobrze i powyżej 150kkm
Wszystko zależy od kierowcy :wink:
Beduin - 19-04-2011, 21:41

13zbyszek13 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
ja bym raczej dał te 150 kkm -80kkm :P Generalnie mocny dizel z wysokim momentem obr. i manual to ryzykowne powiązanie. A jesli do tego dodamy napęd 4x4, to juz trzeba uważać.... Dobra rada: staraj sie nauczyć ruszać bez jakiegokolwiek dodawania gazu to oszczędzisz sprzęgło troche.


Będzie na pewno dobrze i powyżej 150kkm



Zastanawiam się jak do tego wszystkiego ma się gwarancja.
Zdążyłem się już przyzwyczaić do bardzo krótkiego zakresu obrotów na pojedynczym biegu (1500-3000) przez co prawej ręki nie można oderwać od dźwigni zmiany biegów. Co od odgłosu to jest o niebo lepiej niż z VW. Nie słychać klekotu nawet jak jest zimny- dźwięk jest zdecydowanie bardziej basowy i prawie przypomina pomruk.
A teraz ciekawostka.
W Belgii oferowany jest ten silnik (4N14) zdławiony do 140 KM. Mają nawet specjalną wersję wyposażenia - Inclass= Invite+skóra+MMCS za zaledwie 2k Euro więcej. Sprzedawca tłumaczył, że to redukcja mocy to ze względu na stawki podatku akcyzowego, które tam rosną wraz z mocą ale kto ich tam wie...

rezon - 20-04-2011, 08:11

Beduin napisał/a:
Zastanawiam się jak do tego wszystkiego ma się gwarancja.
jak się ma? W PL w większości ASO nijak - przecież zużycie sprzęgła to eksploatacja, więc nie podlega. Poczytaj jakie były reakcje części ASO na padnięte sprzęgła po kilkunastu kkm w 2.2 - dopiero później uznano to za wadę fabryczną.
Grzesq - 20-04-2011, 09:08

rezon napisał/a:
Beduin napisał/a:
Zastanawiam się jak do tego wszystkiego ma się gwarancja.
jak się ma? W PL w większości ASO nijak - przecież zużycie sprzęgła to eksploatacja, więc nie podlega. Poczytaj jakie były reakcje części ASO na padnięte sprzęgła po kilkunastu kkm w 2.2 - dopiero później uznano to za wadę fabryczną.

Jednak nadal bardzo duży wpływ na rozwiązanie problemów z gwarancją ma konkretne ASO, a nie MMC . W jednym nie będą widzieli problemu w załatwieniu sprawy na gwarancji natomiast w innym odprawią Cię z kwitkiem.

13zbyszek13 - 20-04-2011, 09:46

Grzesq napisał/a:
Jednak nadal bardzo duży wpływ na rozwiązanie problemów z gwarancją ma konkretne ASO, a nie MMC . W jednym nie będą widzieli problemu w załatwieniu sprawy na gwarancji natomiast w innym odprawią Cię z kwitkiem.


Z tego co koledzy tu piszą to właśnie to wynika.

DJ Fazi - 20-04-2011, 16:30

mitsu00 napisał/a:
Dobra rada: staraj sie nauczyć ruszać bez jakiegokolwiek dodawania gazu to oszczędzisz sprzęgło troche.


U mnie czasmi silnik stuka jak tak ruszam, czy to normalny objaw ?

lexus - 20-04-2011, 16:34

DJ Fazi napisał/a:
U mnie czasmi silnik stuka jak tak ruszam, czy to normalny objaw ?
NIE
rezon - 20-04-2011, 17:58

DJ Fazi napisał/a:
U mnie czasmi silnik stuka jak tak ruszam, czy to normalny objaw ?
mimo wyczulenia na różne objawy i stuki nie obserwuję u siebie żadnych podejrzanych stuków
tommy99 - 20-04-2011, 22:10

DJ Fazi napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Dobra rada: staraj sie nauczyć ruszać bez jakiegokolwiek dodawania gazu to oszczędzisz sprzęgło troche.


U mnie czasmi silnik stuka jak tak ruszam, czy to normalny objaw ?


Witam
Też miałem taki problem. Już myślałem, że to sprzęgło lub dwumas. Pomogło dokręcenie wózka zawieszenia w serwisie i stuki ustały. Pozdrawiam

mitsu00 - 20-04-2011, 23:06

DJ Fazi napisał/a:
U mnie czasmi silnik stuka jak tak ruszam, czy to normalny objaw ?
Każ servisowi sprawdzić poduszki mocowania silnika. Mnie przy przebiegu około 90kkm się wyrobiły i podczas ruszania i zmiany z 1 na 2 bieg stukało. Miszcze wymienili i jest cacy.
DJ Fazi - 21-04-2011, 00:16

Troszkę źle napisałem. Jak go odpalę to chodzi bez stukania, zamykam garaż wsiadam i ruszam pod mały podjazd bez gazu i wtedy stuknie z trzy razy. Jak ruszę na półsprzęgle z gazem to nie stuka. Dla mnie to stukanie brzmi tak jak by zaraz miał się zdusić czyli normalnie (obroty poniżej 1000), ale chcę się upewnić czy czasami coś się nie dzieje i przy tym nie zrobić z siebie młota. To mój pierwszy diesel w życiu i moje podejście do samochodów jest takie jak Cole Trickle'a w Szybkim jak Błyskawica.
Nie wiem może nie naumiałem się jeszcze nim jeździć.

Ale mimo wszystko podjadę z tym do serwisu.
Pozdrawiam

13zbyszek13 - 21-04-2011, 08:17

DJ Fazi napisał/a:
Troszkę źle napisałem. Jak go odpalę to chodzi bez stukania, zamykam garaż wsiadam i ruszam pod mały podjazd bez gazu i wtedy stuknie z trzy razy. Jak ruszę na półsprzęgle z gazem to nie stuka. Dla mnie to stukanie brzmi tak jak by zaraz miał się zdusić czyli normalnie (obroty poniżej 1000), ale chcę się upewnić czy czasami coś się nie dzieje i przy tym nie zrobić z siebie młota. To mój pierwszy diesel w życiu i moje podejście do samochodów jest takie jak Cole Trickle'a w Szybkim jak Błyskawica.
Nie wiem może nie naumiałem się jeszcze nim jeździć.

Ale mimo wszystko podjadę z tym do serwisu.
Pozdrawiam


A może po prostu klekocze jak każdy 2,00 zaraz po uruchomieniu jak jest zimny.
Jak jest ciepły ten objaw nie występuje.

KowaliK - 21-04-2011, 20:07

Może to zawory stukają? Chyba wiem o co chodzi, dzieje się to tylko w momencie gdy dodaje się za mało gazu. :wink:
DJ Fazi - 22-04-2011, 14:31

Tak, najprawdopodobniej są to zawory, ale nie byłem pewien. To bardziej głośny klekot niż stukanie. Teraz poprosu daję mu delikatnie więcej gazu.
KowaliK - 22-04-2011, 14:58

No to więcej gazu i po problemie. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group