Carisma - Techniczne - Carisma padła - tylko co ?
Chooper - 11-11-2006, 23:03
ale szarpanie jest też obiawem padniętego wtryskiwacza...
szczeslaw - 12-11-2006, 11:24
Chooper napisał/a: | ale szarpanie jest też obiawem padniętego wtryskiwacza... |
Ale tutaj problem występuje też na gazie, także ja stawiam jednak na układ zapłonowy.
Anonymous - 12-11-2006, 12:59
Jako, iż nie posiadam multimetru do sprawdzenia opornosci wtryskiwaczy ani manometru do kompresji w cylindrze sprawdziłem to co mogłem...
Po podmianie kolejności świec - nadal zalewa 4-ty cylinder.
Zamieniłem też cewki (są 2szt) razem z fajkami , tę z 2giego cylindra dałem na problematyczny 4ty i na odwrót - nadal zalewa 4-ty cylinder.
Poniżej foto mojego silnika.
(problem sprawia ostatni cylinder licząc od rorządu, na fotce widac jak już zacząłem odkręcać śruby od cewki nad nim)
saphire - 12-11-2006, 15:24
No to może jednak ten wtryskiwacz walnięty. Omomierz i pomierz opór jego uzwojenia - skoro ECU zgłosiło błąd wtryskiwacza to być może też wykryło że oporność się zmieniła a co za tym idzie albo uwaliło we wtryskiwaczu jego uzwojenie albo zwarło...
Anonymous - 13-11-2006, 13:24
Dorwałem od kolegi jakiś lipny miernik za 20zł i wykonałem testy:
Oporność wszystkich wtryskiwaczy 15ohm (norma 13-16) więc OK
Następnie przekreciłem kluczyk na zapłon ale bez odpalania silnika.
sprawdziłem napięcie na kostkach wchodzących we wtryski.
(Kostka wypęta z wtysku)
1 cylinder - 9,3 V
2 cylinder - 3,1 V
3 cylinder - 3,1 V
4 cylinder - 12 ,3 V
po odpaleniu jeszcze raz ostatecznie zmierzyłem napięcie na 4tym cylindrze i pokazało 14,4V
Teraz to juz zupełnie nie wiem o co chodzi
saphire - 13-11-2006, 14:48
Czyli uzwojenia wtryskiwaczy raczej ok a napięcie na wtyczkach zmienne jest w czasie pracy silnika bo przeca ECU impulsami steruje określonymi wtryskiwaczamiw określonym momencie obrotu wału - proste multimery głupio to będą pokazywac takie zmienne napięcie i trzeba by podpiąc pod oscyloskop by obadać kształt i wzajemne zależności czasowe tych sygnałów ale ja bym jednak najpierw świecę wymienił w tym 4rtym cylindrze a później ewentualnie jak nie pomoże kombinowal z wtryskiwaczem może...
Anonymous - 13-11-2006, 15:02
ale sie uparliście na te świece, jak wziałem z innego cylindra i wsadziłem w miejsce 4 sprawną i nadal zalewa 4 to chyba nie wina swiecy
a napięcia w kostkach na wtryskiwacze mierzyłem na wyłączonym silniku - i cały czas było stałe
saphire - 13-11-2006, 16:03
To jak możesz podmień miejscami któryś z wtryskiwaczy zamiennie z tym co na 4tym garze jest i zobacz co będzie
Hubeeert - 13-11-2006, 22:29
Jak mokro i szaleje to obstawiam problemy z elektryką.
Albo masz gdzieś zwarcie albo po prostu do pozostałych problemów dokładają Ci się kable zapłonowe/zamoknięta cewka/cewki (nie kojarzę jak to jest w Twoim silniku ale takie są podstawy)
wojmi1 pisał na forum o tym jak sprawdzić kable - to bardzo dobry sposób - spryskiwacz do kwiatków z lekkim roztworem soli kuchannej i spryskac wieczorem - jak zaświecą to już wiesz co się dzieje.
Powodzenia.
Bartek - 13-11-2006, 22:38
A ja zamiast kombinować (jak koń po górę, jak tu wciągnąć furę na górę i się nie zmachać) sprawdziłbym kompresję ma tym garku...... jest iskra + jest paliwo + brak zapłonu [zazwyczaj] = brak kompresji.......
Hubeeert - 13-11-2006, 22:40
Bartek recht tyle że padac zaczęło na mokrym stąd moje wypociny
kochajj - 13-11-2006, 23:02
zrób jak Bartek radzi... jesli cisnienie bedzie ok to prawdopodobnie fajkocewka... i stawiam własnie na to skoro powyzej 2500 rpm jest ?OK... zuzywają sie one duzo szybciej na gazie jak na paliwie... zmniejsz o 0,1mm przerwe na swiecach (jeśli któras fajka przebija to powinno być lepiej)... z tego co pamietam ogolnie na lpg powinna być przerwa własnie o 0,1mm mniejsza od standardu... jak mozesz zrób zdjęcie fajek od wewnatrz(tam gdzie wchodzą świece)
Anonymous - 13-11-2006, 23:17
Tak jak pisałem zamieniłem świece nadal zalewało nr 4
wniosek: nie wina świec
zamieniłem fajkocewki z 2 cylindra dałem na 4ty nadal zalewało 4ty cylinder
wniosek - nie kable WN ani cewki
dobrze Bartek prawisz przydałby sie manometr...
a te napiecia na wtrskach coś Wam mówią ?
Bartek - 13-11-2006, 23:31
te napięcia nie są zbyt wiarygodne....... hmmmmmmm mierzyłeś na złączkach wtryskiwaczy???????
jeżeli tak, to napięcie 14,4 V oznacza pełne otwarcie wtryskiwacza - więc i ciągle podawanie benzyny, co tłumaczyłoby zalaną świecę.......
Odłącz ten wtryskiwacz w cholerę i zobacz jak będzie zachowywał się na gazie - jeżeli będzie OK, to szukaj zwarcia do masy sygnału sterującego wtryskiwaczem......
Hubeeert - 13-11-2006, 23:33
Bartek, a czy wtryski nie są przypadkiem sterowane masą a napięcie (+) podane jest stale
Bo mnie się cóś tak kojarzy....
|
|
|