Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] sonda lambda
uszaty69 - 23-05-2011, 11:18
m@rcin napisał/a: | czy uniwersalna sonda lambda przed katalizatorem do outlandera 2.0 2003r będzie pasować i nie będzie błędu wyłapywał komputer? |
100% będzie pasować. Mam założoną właśnie uniwersalną sondę Boscha przed katalizatorem w Evo 8 i działa bez problemu.
m@rcin - 30-05-2011, 22:50
sonda bosha założona wszystko ok i cena za sonde 280zł
Artii - 08-06-2011, 07:09
Możecie podać model tej sondy BOSHa?
Daniel_Sz - 19-01-2012, 14:45
Może ktoś podać nr katalogowy tej sondy Bosh. Nie mogę dojść do ładu i składu z moją, a serwis ma cenę sondy z kosmosu. Wymieniłem już raz na NGK (coś jednak nie działa - a taką polecili mi w serwisie jako zamiennik i u nich nabyłem). Była najpierw podpięta na złe kable - czy złe podpięcie kabli mogło zniszczyć sondę?? Teraz jest podpięta dobrze i dalej nie działa.
desti - 19-01-2012, 16:46
Daniel_Sz, Jak najbardziej złe podpięcie sondy lambda może ją zniszczyć, ale jeśli miałeś ją dłużej niż kilkanaście km zle podpiętą. co do numeru katalogowego to nie wymieniałem jej to nie znam
Daniel_Sz - 19-01-2012, 17:19
No była podłączona dłużej niż kilkanaście km - spokojnie kilkadziesiąt. Podłączał ją koleś, który śmie nazywać się mechanikiem ;/. Dzięki za odpowiedź.
dinero47 - 21-03-2013, 20:56
Padła mi grzałka na pierwszej sondzie i poszukuję jakiegoś zamiennika, który będzie się dobrze sprawował w Outku 2.0, czy ktoś używa u siebie uniwersalnej boscha czy ngk i nie ma zastrzeżeń?
gregorwcp - 07-04-2013, 22:05
Cześć , proponuje Ci poszukać używanej np na allegro gdzieś z rozbiórki. Miałem ten sam problem i nieźle się naszukałem nowej w servisie rzeczywiście chcą dużo. W hurtowniach wyszły partie z za krótkim przewodem i wycofują je ze sprzedaży. Kupiłem za 250 zł na allegro nawet udało mi się trafić z tego samego roku co moje auto. Wymieniłem a auto od razu zgubiło błąd i hula już 4 miesiące bez problemów. Pozdrawiam
dinero47 - 21-04-2013, 10:06
Informacja dla potomnych:
Zamiast oryginalnej pierwszej sondy o numerach MN137490 można wsadzić uniwersalną NGK OZA624-E4.
Przetestowane w Lancerze i Outku przez ruskich link.
Schemat połączenia:
czarny - biały x2 (dowolnie)
niebieski - czarny
biały - szary
U mnie po przejechaniu na razie 500km bez żadnych błędów, spalanie w normie.
JakubW - 05-07-2016, 15:42
Witam,
Pamietasz moze jaki byl kod bledu ? Mi wyskakuje kod P0138 i podejrzewam ze jest to sonda przed katalizatorem. Samochod wydaje sie troche mulowaty. Ktos mial podobna usterke ?
Bizi78 - 05-07-2016, 16:58
JakubW napisał/a: | Mi wyskakuje kod P0138 |
Takiego błędu chyba nie ma w O1 .
Jaro1974 - 05-07-2016, 21:54
JakubW napisał/a: | Mi wyskakuje kod P0138 i podejrzewam ze jest to sonda przed katalizatorem. Samochod wydaje sie troche mulowaty. Ktos mial podobna usterke ? |
P0138,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - wysokie napięcie"
Bizi78 - 06-07-2016, 07:22
Jakoś w manualu widziałem tylko błędy P0136 i P0141, chyba że mi coś na oczy padło .
JakubW - 06-07-2016, 07:34
Pamiętam, że były jakieś problemy ze znalezieniem tej wersji slinikowej w sofcie, więc może być że kod jest niepoprawny.
Jeśli jednak bank 1 czujnik 2 to jest ta sonda zaraz przed katalizatorem ?
elektryk - 06-07-2016, 09:26
JakubW napisał/a: | Jeśli jednak bank 1 czujnik 2 to jest ta sonda zaraz przed katalizatorem ? | To dotyczy drugiej sondy za katalizatorem, jest umieszczona mniej więcej pod lewarkiem biegów.
Co do kodu to P0138 to dość generyczny kod, napięcie generowane przez sondę powinno być od 0 do 1V, ECU twierdzi że jest więcej. Pytanie czy to jakieś zwarcie na kablach, zwarcie wewnątrz sondy, uszkodzenie sondy, czy może błąd ECU, trzeba podłaczyć multimetr i sprawdzić napięcie.
W serwisówce jest też opisany kod P2138, może coś się pomyło przy odczycie?
|
|
|