To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Klimatyzacja działa chwile

masha - 27-05-2011, 00:51

bogdan54 napisał/a:
Może spróbować wyjąć filtr pyłkowy i zobaczyć jak zachowa klima bez niego .

Przede wszystkim sprawdź wszystkie przewody (kabelki) przy sprezarce klimy, kostki, etc. Kolejna sprawa to podjedz do jakiegoś magika od klimy i niech ci ja wytarga i sprawdzi ustawienie elektromagnesow gdyż jak bedą od siebie zbyt oddalone to może to wywoływać taki efekt:(.Na koniec niech sprawdzi termometrem temperaturę powietrza na środkowych kratkach nawiewu gdyż sprezarka nie chodzi w sposób ciągły.Zalacza się gdy temperatura rośnie w okolice 12 st.C a wyłącza gdy jest ok.7,5-8 st.C. Ale z dużym prawdopodobieństwem obstawiam własnie elektromagnesy na sprezarce.
Pzdr
Masha

gucio691 - 27-05-2011, 08:43

Filtr pyłkowy jest nowy . Co steruje częstotliwoscia załanczanie spreżarki i gdzie to znajde
tom17 - 27-05-2011, 10:17

kolego gucio691 dopóki nie dojdziesz do porządku z wentylatorem od skraplacza klima nie będzie Ci działać. Podłączając jak opisujesz możesz zatrzeć dodatkowo sprężarkę (tym bardziej że już Ci strzeliła zaworem bezp. - czyli pracowała przy ciśnieniu ok. 35bar - normalnie powinna ok. 15). Nie wiem jak jest rozwiązane z chłodzeniem skraplacza w SS ale włączasz klimatyzację załącza się wentylator, jak sprężarka osiągnie odpowiednie ciśnienie załacza się drugi lub wspomniany pierwszy wskakuje na drugi bieg. Od tego zacznij
gucio691 - 27-05-2011, 13:45

Tylko że u mnie jest tylko jeden wentylator i on jest tylko od chłodzenia cieczy silnika znalazłem kostke cztero pinowa pod zderzakiem i ona chyba jest do wentylatora klimy którego nie ma podłączyłem wentylator od carizmy ale sprezarka dalej robiła tak samo oczywiscie teraz chodzi mi cały czas jak jest zapalony wiatrak od chłodzenia cieczy i nie ma teraz problem z zaduzym cisnieniem w układzie . Elektromagnes w sprezarce jest dobry bo na ostro chodzi cały czas a chłodzi wtedy super ale nie tedy droga zeby chodziłana ostro moze mi ktoś podpowiedziec gdzie znajduje sie jej strownik temperature sprawdzałem i było 18 c
drtymf - 27-05-2011, 14:01

gucio691 napisał/a:
Tylko że u mnie jest tylko jeden wentylator i on jest tylko od chłodzenia cieczy silnika
zaraz zaraz klima i tylko jeden wiatrak? co to za wynalazek?
bogdan54 - 27-05-2011, 17:05

gucio691 napisał/a:
Filtr pyłkowy jest nowy .

Spróbuj bez filtra i zobacz jaki jest efekt ,przynajmniej wyeliminujesz końcowy fragment nawiewu . Podaj ile masz wentylatorów na chłodnicy ! Jeżeli jeden to coś masz nie tak .

futrzany - 27-05-2011, 17:16

drtymf napisał/a:
zaraz zaraz klima i tylko jeden wiatrak? co to za wynalazek?


wentylator klimy jest drogi i w niego nie zainwestowali ,musi być to zacznie wszystko działać jak należy

gucio691 - 27-05-2011, 19:44

Brałem ze szrotru drugi z carizmy podłanczałem oczywiscie na boku bo by sie nie zmiescił w tym czasie działał na ostro wiatrak od zwykłej chłodnicy i nie było żadnej zmiany dodom jeszcze raz że nie ma żadnej zmiany jeżeli przycisk od klimy jest wł czy też nie klima delikatnie bardzo chłodzi bo załancza sie na sekunde co jakies 25 sekund myslałem zeby zastosowac jakis przekaznik czasowy co by włanczał wiatrak i sprezarke na jakies 30 sekund co minute
szkuba - 27-05-2011, 21:07

gucio691 napisał/a:
moze mi ktoś podpowiedziec gdzie znajduje sie jej strownik

bardzo dobre pytanie :P tak naprawdę to klimatyzacją steruje główne ECU na podstawie informacji z czujników. osobne ECU klimatyzacji znajduje się na górnej cześci obudowy parownika (czyli w kabinie). Wg serwis manuala mierzy temperaturę na parowniku za pomocą termistora do którego za diabla się nie mogę dostać bo jest prawdopodobnie wciśnięty między blaszki parownika od strony nagrzewnicy. to całe ECU klimatyzacji zapodaje sygnał zero jedynkowy do głównego ECU kiedy temperatura na parowniku jest poniżej 5C lub powyżej 8C.

gucio691 - 28-05-2011, 08:50

No to ładnie sprubuje tam pogrzebac jezeli mi sie nie uda to chyba dostanie jakis przekaznik czasowy i bedzie spokuj
tom17 - 28-05-2011, 21:10

gucio691 napisał/a:
Tylko że u mnie jest tylko jeden wentylator i on jest tylko od chłodzenia cieczy silnika znalazłem kostke cztero pinowa pod zderzakiem i ona chyba jest do wentylatora klimy którego nie ma podłączyłem wentylator od carizmy ale sprezarka dalej robiła tak samo oczywiscie teraz chodzi mi cały czas jak jest zapalony wiatrak od chłodzenia cieczy i nie ma teraz problem z zaduzym cisnieniem w układzie . Elektromagnes w sprezarce jest dobry bo na ostro chodzi cały czas a chłodzi wtedy super ale nie tedy droga zeby chodziłana ostro moze mi ktoś podpowiedziec gdzie znajduje sie jej strownik temperature sprawdzałem i było 18 c


jeżeli chodzi ok po podłączeniu drugiego wentylatora to nie rozumiem o co Ci teraz chodzi. zakładasz go i masz po problemie. sprężarka ma pracować cyklicznie. taka jest zasada działania układu.

[ Dodano: 28-05-2011, 21:16 ]
gucio691 napisał/a:
Brałem ze szrotru drugi z carizmy podłanczałem oczywiscie na boku bo by sie nie zmiescił w tym czasie działał na ostro wiatrak od zwykłej chłodnicy i nie było żadnej zmiany dodom jeszcze raz że nie ma żadnej zmiany jeżeli przycisk od klimy jest wł czy też nie klima delikatnie bardzo chłodzi bo załancza sie na sekunde co jakies 25 sekund myslałem zeby zastosowac jakis przekaznik czasowy co by włanczał wiatrak i sprezarke na jakies 30 sekund co minute


tutaj piszeż że jednak nie jest w porządku więc nie rozumiem.

jak napisałem kilka postów wcześniej. nie ma pracującego wentylatora= brak skroplenia czynnika i działa tak jak opisujesz (być może masz coś jeszcze uszkodzone ale wentylator MUSISZ mieć żeby można coś dalej było diagnozować). kombinowanie z czasówkami na pewno Ci nie pomoże a wręcz efekt będzie odwrotny i bedziesz miał dodatkowe koszty

napisz mi na priv jakiś kontakt na gg to mogę Ci coś doradzić bo na forum trochę namieszałeś

szkuba - 28-05-2011, 21:36

wg schematów elektrycznych wentylator chłodnicy i wentylator skraplacza powinny pracować równocześnie co w sumie jest całkiem logiczne bo chłodnica silnika i skraplacz klimy są jedno za drugim. Wentylator skraplacza prawdopodobnie dostaje drugi bieg gdy dostaje zwarcie z podwójnego czujnika ciśnienia na osuszaczu. Tak jak pisze tom17 lepiej nie kombinować tylko posprawdzać czujniki bo one są tam tez po to żeby układ nie uległ awarii.
cns80 - 30-05-2011, 08:59

W DIDzie chyba zawsze były dwa wentylatory. Czyżby ktoś po dzwonie tak go złożył ?
gucio691 - 30-05-2011, 12:53

No na to wyglada tylko widziałem na allegro wentylatory z dida i tez sa pojedynie i jeden jest podwójny
drtymf - 30-05-2011, 14:32

gucio691 napisał/a:
No na to wyglada tylko widziałem na allegro wentylatory z dida i tez sa pojedynie i jeden jest podwójny


Tam nie ma podwójnych wentylatorów - po prostu są dwa - jeden przed chłodnicą (od klimy) i drugi za chłodnicą (od cieczy). Jeśli któregoś nie ma to jest zdrowo partacko namieszane.
Jak dla mnie tak jak futrzany pisał - najpierw trzeba zamontować wentylator do skraplacza klimatyzacji w prawidłowym miejscu żeby przez ten skraplacz dmuchał i chłodził czynnik i dopiero wtedy zastanawiać się co dalej jeśli nie działa.

szkuba - Nie wydaje mi się żeby obydwa miały chodzić jednocześnie - nie ma wtedy sensu stosowanie dwóch wiatraków. Poza tym jak sobie to wyobrażasz - przy włączonej klimie dodatkowo mocno chłodzi ciecz chłodzącą silnik? Po co ? Co prawda zawsze jakiś przelot powietrza jest w końcu obydwie chłodnice są jedna za drugą ale raczej nie tyle. Zreszta ja u siebie nie widziałem żeby po włączeniu klimy kręcił się wiatrak chłodnicy - wnioskuje że są niezależne.

W DIDzie wentylator klimatyzacji ma sporo mniejszą średnicę niż wentylator główny chłodnicy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group