To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] 2001 rok świeci kontrolka ładowania

grzesiekryn - 23-05-2011, 20:24

to obstawiać regulator napięcia ?? ale wydaje mi się że on jest sprawny a można go jakoś sprawdzić
fuegos - 23-05-2011, 21:46

wymien regulator i wtedy zadawaj pytania jak bedzie zle. jego stan sprawdza sie poprzez zmierzenie napiecia ladowania - jak jest poza norma jest do wymiany.
Xiah - 23-05-2011, 22:42

Cytat:
wymien regulator i wtedy zadawaj pytania jak bedzie zle

wg mnie jak juz wymieniac to cos co jest na 100% popsute a nie może działa może nie działa.....po co zbędnie wydawać pieniądze?? kupi regulator napiecia, pozniej drugi miernik, potem moze alternator, a w koncu okaze sie jeszcze zupelnie co innego, Trzeba jakos zdjagnozowac problem i go rozwiązac, a co do mechanika to rzeczywiście jest jakis......słaby w swoim fachu.
wg mnie sprawdz czy masz takie same napięcie na różnych obrotach, w alternatorze mogły pójśc diody, może masz pasek klinowy luźny?? albo szczotki na regulatorze napięcia

marecki338 - 23-05-2011, 22:50

regulator do cari 1,6 kosztuje tyle samo co nowy alternator . kontrolka ładowania to bardziej obiaw zużycia szczotek i komutatora. troche zabawy i da sie wymienić same szczotki wiem bo robiłem , kosztowałomnie to z łożyskami komutatorem no i robota 80 zł . regulator cena kosmos 1200 bosh .

http://www.iparts.pl/czes...1197311525.html

znalazłem wykaz czesci do regeneracji
objawy:brak ładowania
osprzet: alternator bosh 0123315008, nr kat MD318458 w silnikach 4G92 1,6
materiały:szczotki regulatora nr BX213, KOMUTATOR NR KAT 135172 , ŁOŻYSKA 6303,6203
KOSZT CZĘŚCI : 40 ZŁ
OPIS NAPRAW: z wyjętego alternatora wykręcamy reg. nap. i delikatnie odcinamy górną odłonę ( do ponownego użycia) , wyrywamy zużyte szczotki małymi obcegami ( uwaga na spreżynki) małym wierełkiem przewiercamy od dołu otwór na przewód szczotek , wkładamy sprężynki i lutujemy nowe szczotki. przyklekjamy odcięta osłonę ,
demontujemy alternator , wymieniamy łożyska , komutator wg zużycia i stanu do wlutowania . .
montujemy częsć w całść.

regulator nr 1 197 311 508 niedostępny lub w cenie kosmos
po regeneracji łdowanie 14,5 v

plecho1 - 23-05-2011, 22:52

Najlepiej rozebrać alternator i przemierzyć wszystkie podzespoły bo może być coś więcej niż tylko regulator. I tak chyba najlepiej będzie kupić używany alternator za jakieś 150-200zł gdzie sam nowy regulator kosztuje pewnie około 200zł albo i więcej + koło pasowe z 50zł i oby tylko tyle. A jeśli trafisz dobry alternator to najwyżej profilaktycznie wymienisz łożyska i ewentualnie szczotki i będzie lepiej niż po regeneracji na nieoryginalnych częściach.
grzesiekryn - 24-05-2011, 19:29

sprawa się panowie rozwiązała a rozchodziło się o przekaźnik a raczej o bezpiecznik w przekaźniku i sam do tego doszedłem bez zbędnych mechaników a kosz całej imprezy zamkną się w 0.20zł :) teraz mam do was jeszcze jedno pytanie czy wymieniał ktoś sondę lambda w tym samochodzie a chodzi mi o pierwsze sondę tą zaraz za kolektorem kupiłem zamiennik ngk ale mechanik powiedział mi ze musi być oryginał od razu z wtyczką noi skończyło sie na tym ze oddałem ta sondę ngk wiec doradźcie co lepiej zrobić czy znowu kupić ngk czy używkę czy zbierać kasę na oryginał
plecho1 - 24-05-2011, 19:42

Poczytaj ten temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2825

grzesiekryn - 27-05-2011, 14:14

jednak skończyło się na wymianie regulatora a nawet dwóch jeden kopiłem za 160 zł to padł odrazu

[ Dodano: 31-05-2011, 19:43 ]
panowie wymieniłem regulator to już jest 2 wszystko z alternatorem jest ok ładuje tak jak powinien wszystkie bezpieczniki są sprawne no tak jak powinno być pomimo tego przy zapalaniu auta kontrolka gaśnie leczy trwa to jakieś 15 sekund może nawet krócej w tym krótkim czasie alternator nie ładuje dopiero gdy kontrolka na nowo zaświeci zaczyna ładować trochę wydaje mi się to dziwne wiec proszę pomóżcie bo już nie mam siły :(

[ Dodano: 31-05-2011, 19:43 ]
panowie wymieniłem regulator to już jest 2 wszystko z alternatorem jest ok ładuje tak jak powinien wszystkie bezpieczniki są sprawne no tak jak powinno być pomimo tego przy zapalaniu auta kontrolka gaśnie leczy trwa to jakieś 15 sekund może nawet krócej w tym krótkim czasie alternator nie ładuje dopiero gdy kontrolka na nowo zaświeci zaczyna ładować trochę wydaje mi się to dziwne wiec proszę pomóżcie bo już nie mam siły :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group