To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Wyjazd Galantem do Niemiec

Manuela - 24-05-2011, 16:38

drtymf napisał/a:
do 2-3 tyg zdaje się dostajesz naklejkę.Kolor zależy od rocznika i spełnianej normy emisji spalin.


Ja pojechałam na stację Dekry na al. Prymasa 10-lecia (przy Toyocie) nie dość że miałam od ręki, to pan się kropnał i dał mi zieloną 8) Jakiś rok temu kosztowało mnie to niespełna stówkę

Anonymous - 24-05-2011, 17:02

ja mam zwykła końcówkę na stałe zamontowaną pod klapką, więc u mnie odpada jakieś wkręcanie przejściówek ciekawe co by było gdybym chciał zatankować na takiej stacji z innym wtykiem :D

w hamburgu (tam gdzie jeżdżę najczęściej) całe szczęście jest stacja z moją wtyczką i ładnie się tankuje, a zbiornik mam na tyle duży że starcza na przejechanie tych 400 km ze spokojem, tylko litr gazu 79centów w Niemczech jak ostatnio tankowałem... :roll:

co do no limitu na autostradach to rzeczywiście na niektórych odcinkach istnieje i możesz wtedy lecieć ile dusza zapragnie, ale pamiętaj że wtedy nawet gdy wleci w Ciebie auto zmieniające pas z prawego na lewy, a Ty lecisz ponad te 130 to z automatu jesteś winny... coś takiego że możesz lecieć i nawet 300 ale jeżeli Twoje auto będzie brało udział w karambolu albo wypadku to ważnym czynnikiem przy określaniu winy jest też prędkość....

a co do naklejek to słyszałem że można kupić o obojętnie jakiego dealera autek podobno.. nie wiem nie sprawdzałem...

Anonymous - 24-05-2011, 18:25

Derpin napisał/a:
ja mam zwykła końcówkę na stałe zamontowaną pod klapką, więc u mnie odpada jakieś wkręcanie przejściówek ciekawe co by było gdybym chciał zatankować na takiej stacji z innym wtykiem :D

No, ale ta "zwykła końcówka" ma w środku dziurkę z gwintem, w którą wkręcasz przejściówkę...

m6riano - 24-05-2011, 18:32

No dobra..a co jak wjedziesz bez....?mandat?
Anonymous - 24-05-2011, 19:34

kuzi napisał/a:

No, ale ta "zwykła końcówka" ma w środku dziurkę z gwintem, w którą wkręcasz przejściówkę...


nawet nie wiedziałem :D :P :oops: aż zaraz pójdę się poprzyglądać ;)

Anonymous - 24-05-2011, 19:48

Derpin, człowiek całe życie się uczy :)
Adam P. - 24-05-2011, 20:14

m6riano napisał/a:
No dobra..a co jak wjedziesz bez....?mandat?


Mandat od 40 do 60 euro.

Nalepka (Feinstaubplakette) w Dekrze na terenie Niemiec: dowod rejestracyjny + 5 euro + 10 minut. W wybranej stacji mozna sie umawiac on-line.
Ale lepiej wczesniej sprawdzic, jaka nalepka sie nalezy, bo do Berlina obowiazuja tylko ZIELONE.

AP.

Tomek - 24-05-2011, 21:42

Derpin napisał/a:
kuzi napisał/a:

No, ale ta "zwykła końcówka" ma w środku dziurkę z gwintem, w którą wkręcasz przejściówkę...


nawet nie wiedziałem :D :P :oops: aż zaraz pójdę się poprzyglądać ;)


jakbyś miał gaz w zderzaku, to właśnie w ten gwint wkręca się czarna, plastikowa zaślepka

davyjohn - 24-05-2011, 22:39

Derpin, ja mam podobnie jak Ty - po otwarciu klapki wkręcasz najpierw "naszą" końcówkę a potem w nią "niemiecką".

Co do tych końcówek - to zamiast bawić się w kupowanie na allegro i przesyłki można przedzwonić do gazownika i zapytać - w Szczecinie większość monterów ma w sprzedaży te przejściówki.

Co do stacji w Niemczech - najlepiej wrzucić sobie w nawigację POI LPG i sprawa będzie załatwiona. I rzadko znajdziesz oznaczenie CNG - prędzej ERDGAS - i tego unikaj, bo ciśnienie jest ładowane 10x tyle co LPG :) Acha - LPG oznaczają jako AUTOGAS. W samym Berlinie jest sporo stacji z LPG różnych marek, nawet tych w PL nieznanych.

Tankowanie samodzielne - dla bezpieczeństwa warto założyć rękawiczkę. Pistolet nakręcasz na "niemiecką" końcówkę, następnie dociskasz dźwignię (taką samą jak w pistolecie do Pb/ON) i dopiero zestaw jest podłączony. Reszta jak w PL - czas reakcji na rozpoczęcie tankowania jest jakieś 3-5 sekund, więc jak już wciśniesz przycisk tankowania to trzymaj cały czas - ja za pierwszym razem myślałem że coś nie tak robię i puściłem w momencie jak w końcu wystartowało tankowanie. Wtedy trzeba iść zapłacić te kilka centów żeby odblokować i zresetować dystrybutor ;)

Umweltzone: tak jak napisał Adam P. - najlepiej załatwić to na miejscu, w PL kosztuje to sporo drożej. Ja swego czasu w Berlinie byłem dobre 5 razy bez nalepki i nikt mnie nie złapał - ale to było w godzinach nocnych, kiedy TUV i stacje z nalepkami były nieczynne (niektóre stacje benzynowe też mają nalepki ale nie pamiętam teraz które).

Acha - pamiętaj o przestrzeganiu wszelakich znaków nakazu i zakazu, włącznie z parkowaniem. Szkoda kasy na kary i mandaty ;)

Anonymous - 24-05-2011, 23:11

tomek84, davyjohn, no właśnie ja pod klapką nie mam zaworku w który wkręca się odpowiednią przejściówkę, tylko mój gazownik zmieścił całą końcówkę pod klapką bez kręcenia jakiś przejściówek.

tak jak na fotce:


ale dzięki za info, jak napisał Kuzi człowiek całe życie się uczy :)

Anonymous - 24-05-2011, 23:44

No dokładnie... też tak mam. ;)

W miejsce, w które wkręcasz plastikową zaślepkę do wlewu gazu wkręcasz gniazdo (przejściówkę) na Niemcy i fru... można "lecieć" na gazie przez naszych zachodnich sąsiadów. ;)

davyjohn - 25-05-2011, 00:11

Derpin, a tam nie za ciasno jak chcesz lać Pb?
Anonymous - 25-05-2011, 00:13

Też tak mam i powiem z doświadczenia, że nie ma żadnego problemu.
Anonymous - 25-05-2011, 01:28

davyjohn, tak jak pisze Kuzi no problemo, dodatkowo nie muszę latać z tą przejściówką przy każdym tankowaniu tylko otwieram klapkę i obsługa na stacji już wie co ma z tym zrobić :P chociaż czasem mimo otwartej klapki szukają pod zderzakiem albo gdzieś na zderzaku bo nie zauważą ;) :P
swinks_UK - 25-05-2011, 07:12

Załatw sobie przejściwkę, przynajmniej tą typu bagnet, bo różnie to na stacjach w Niemczech bywa. Oni nie mają jakiegoś jednolitego systemu nalewaków.
A o pożyczeniu przejściówki na stacji to zapomnij. Nasi rodacy już zadbali tak o opinię, że w B i NL zadna stacja już nie użycza końcówek.
Przynajmniej tak to zapamiętałem z czasu gdy miałem Rovera 400 lata temu.
Przejściówkę dostarczy ci każdy monter lpg.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group