To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciszanie wnętrza, czyli walka z szumem

pplmr012 - 24-05-2011, 15:56

Karta techniczna Noxudol 3100 , tutaj jest wszystko opisane, jak działa i gdzie stosować.

Pozdrawiam,

DziadekMirek - 24-05-2011, 20:31

na zimowy gumach wlasciwie nie bylo slychac mojego samochodu ( przod Dunlop-nowe, tyl Nokian-prawie nowe 195/65/15) teraz zalozylem strasznie dojechane 17'' 215/45 i buczenie, zwlaszcza z tylu jest nie do zniesienia. Mam bezposrednie poronanie, nowe zimowe i trefne letnie na niskim profilu.
Gratuluje jednaj zaciecia i konsekwencji. Twoj post jest dla mnie instrukcją, pod koiniec lata zabiore sie za wyciszanie u siebie(po wymianie opon oczywiscie)

Krzyzak - 24-05-2011, 20:54

ja wyciszałem wszystkie 3 auta - też matami bitumicznymi, bo te filcowe są bardzo drogie i okazuje się, że niestety tylko wymiana opon na porządne - jak nokian - daje odczuwalne rezultaty
maty są ciężkie, pogarszają wyniki auta znacznie
a te lekkie są bardzo drogie

nerus - 24-05-2011, 21:17

a czy w Galancie fabrycznie było wygłuszenie między przednim błotnikiem,a słupkiem :?:
w moim akurat nie ma,dlatego pytam z ciekawości :biggrin:
wiem,że w innych autkach które miałem była znaczna różnica bez,a z wygłuszeniem..
chodzi mniej więcej o coś podobnego jak na fotce

malina_drizzt - 24-05-2011, 22:07

Chyba lepszy efekt od filcu powinna dać grubsza mata bitumiczna.
Można pokusić się o wyłożenie podłogi pod siedzeniami i całego bagażnika.
Tylko ciekawe o ile wzrośnie masa. Jeśli jest to w sumie 15-30kg to chyba nie ma tragedii z osiągami.
Ile waży taka mata o wymiarach 50x100?

pompec - 25-05-2011, 00:51

myślę, że komplet mat wygłuszających nie waży więcej niż porządny subwoofer, a w jego przypadku rzadko słyszy się obiekcje ze względu na osiągi...
Anonymous - 25-05-2011, 01:48

pompec, gratulacje za zacięcie i podejście do tematu.... już kupno samego decybelomierza mówi o tym że zależy Ci na konkretnych wartościach poza subiektywnym odczuciem, też planuję małe wygłuszanko u siebie, ale najpierw tak jak pisze reszta oponki które szumią teraz z przodu strasznie, bieżnika zostało może trochę ponad 3mm uniroyal rainsport 1, opony głośne przy tej ilości bieżnika ale hamowanie z 130 do 0 przy oberwaniu chmury i ciągłym deszczu praktycznie bez użycia ABSu (a jechałem praktycznie ciągle w kałuży), no i to prowadzenie na mokrym rewelacja... ehh coś za coś ciężko znaleźć ten właściwy kompromis dla siebie....
pompec - 25-05-2011, 11:58

Wczoraj robiliśmy pomiary z kolegą zbir'em. Dwa Galny kombi, jeden '97 drugi '01 Na tym samym odcinku drogi przy 50km/h ja miałem około 60dB, a on (na seryjnym wyciszeniu) około 62,5dB. Przy 100km/h u mnie było około 67,5 dB u niego około 70dB. Patrząc na moje pierwotne pomiary przed wygłuszaniem widać, że prawie dokładnie sie pokrywają z wczorajszymi wynikami zbir'a. A to znaczy, że można zaryzykować stwierdzenie, iż moje zabiegi urwały średnio około 3dB. Przy okazji wyciągnęliśmy jeszcze jeden wniosek. Mianowicie w Galu z 97r przy 100km/h słychać wiatr przy uszczelkach przedniej szyby, a w Galu z 01r nie słychać wiatru wcale. Znaczy przy lifcie było coś poprawione.
zbir - 25-05-2011, 12:08

no właśnie, niestety nikt nie wie co

http://forum.mitsumaniaki...&highlight=szum

:-(


acha, mała korekta, u mnie drzwi są już wyciszone matami bitu.

A za wyciszenie podłogi na pewno też sie zabiore bo efekty są, kupiłem już nawet ten noxudol 3100

pompec - 25-05-2011, 12:59

zbir napisał/a:
A za wyciszenie podłogi na pewno też sie zabiore bo efekty są, kupiłem już nawet ten noxudol 3100

ciekaw jestem jak się będzie miało wyciszenie NOXUDOLEM do wyciszenia matami. Bo rozumiem, że będziesz nim psikał podłogę wewnątrz.

zbir - 25-05-2011, 13:55

tak, z tym że będe nakładał pędzlem bo nie mam kompresora.
Tomii - 25-05-2011, 13:57

nerus3 napisał/a:
a czy w Galancie fabrycznie było wygłuszenie między przednim błotnikiem,a słupkiem :?:


u mnie też nie ma tego czegoś i chyba w ogóle w Galantach nie dawali :?
trochę dziwne bo na pewno by to trochę wyciszyło odgłosy opon w kabinie.

pompec napisz dokładnie co to za maty dałeś na przód - może by je połączyć ze sobą tak żeby zrobić 2-warstwy, będzie jeszcze ciszej :D bo fabryczne wyciszenie w Galancie jest niestety tragiczne.

Anonymous - 25-05-2011, 14:20

pompec napisał/a:
Przy okazji wyciągnęliśmy jeszcze jeden wniosek. Mianowicie w Galu z 97r przy 100km/h słychać wiatr przy uszczelkach przedniej szyby, a w Galu z 01r nie słychać wiatru wcale. Znaczy przy lifcie było coś poprawione.


albo u Ciebie ramki jeszcze nie odstają od reszty nadwozia z racji mniejszej ilości trzaśnięć ;) wiec zbir, pierwsza rzecz to doginanie ramek metodą deejay'a

zbir - 25-05-2011, 14:34

już to robiłem i nie pomogło... drzwi sie teraz cięzko domykają a wiatr i tak szumi :-/
pompec - 25-05-2011, 14:36

Tomii napisał/a:
pompec napisz dokładnie co to za maty dałeś na przód - może by je połączyć ze sobą tak żeby zrobić 2-warstwy, będzie jeszcze ciszej bo fabryczne wyciszenie w Galancie jest niestety tragiczne.


tych mat nie ma na stronie ale zadzwoniłem do nich i powiedzieli mi, że to mata butylowa z pianką i folią aluminiową. Jest to podobno lepszej jakości materiał niż maty bitumiczne... dlatego kosztuje 75zł na arkusz 50x100... chłopak, który tam sprzedaje powiedział, że jak kogoś polecę to można liczyć na jakieś rabaty :P także jak ktoś będzie tam uderzał, to niech powie, że jest z polecenia faceta od kombi (to ja 8) - będzie wiedział o co chodzi - to może będzie rabacik... oni oczywiście prowadzą również sprzedaż wysyłkową... zresztą znalazłem ich na alledrogo...

[ Dodano: 25-05-2011, 14:43 ]
Derpin napisał/a:
albo u Ciebie ramki jeszcze nie odstają od reszty nadwozia z racji mniejszej ilości trzaśnięć wiec zbir, pierwsza rzecz to doginanie ramek metodą deejay'a


ale ten wiatr u kolegi, to ewidentnie słychać z okolic przedniej szyby a nie uszczelek drzwi...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group