Outlander II GEN Techniczne - Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
mitsu00 - 10-06-2011, 21:46
Pe.te napisał/a: | Czyli tak jak napisałem, zalałeś olejem o szerszym zakresie lepkości 80W-90.
Według instrukcji należałoby zastosować dwa różne oleje: do skrzyni redukcyjnej olej o lepkości 90, zaś do mechanizmu różnicowego o lepkości 80.
Ja jednak też chyba zaleję 80W-90, bo Shell'a Spiraxa aktualnie kupić nie można (a poza Shellem nie znalzałem olejów o ww. lepkościach). | Pytalem w AUTO TEST w Markach i ten sam leja do transferu.
androzek - 05-10-2011, 14:59
Instrukcja obsugi w tym zakresie stanowi
- olej w skrzyni redukcyjnej: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 90
- olej w tylnym mechanizmie różnicowym: olej do przekładni hipoidalnych API klasy GL-5 SAE 80W
Znalazłem :
GL-5 SAE 90 = motul 90 PA SAE 90
GL-5 SAE 80W = RAVENOL Hypoid EPX Getriebe-Oel SAE 80 GL-5
GrzesiekJozefow - 06-01-2012, 12:35
Podaję linki:
RAVENOL EPX SAE 80
http://sklep.ravenol.pl/o...epx-sae-80.html
RAVENOL EPX SAE 90
http://sklep.ravenol.pl/o...epx-sae-90.html
Taka ciekawostka.
Amerykańska instrukcja użytkowania "Outlander 2008" (jeżeli samochód jest eksploatowany w normalnych warunkach) w ogóle nie przewiduje wymiany oleju w tylnym mechanizmie różnicowym.
Natomiast pierwsza wymiana oleju w skrzyni redukcyjnej powinna nastąpić po 96000 km lub 48 miesiącach.
fufaj3 - 13-07-2012, 18:16
Witam
dzisiaj wymieniłem w tylnym mechanizmie
na śrubie spustowej duzo opiłków
ale chce też w przednim
ale nie wiem gdzie sie go wlewa
prosze o pomoc
a i jeszcze jedno pytanie czy tylni most powinien szie ruszac luz około 2cm ??
elektryk - 13-07-2012, 20:04
Sory ale mi się coś ubzdurało że chodzi o O1, przypuszczalnie w O2 będzie podobnie.
fufaj3 napisał/a: | ale chce też w przednim
ale nie wiem gdzie sie go wlewa | Do skrzyni biegów wlewa się korkiem obok wysprzęglika, wylewa korkiem gdzieś u dołu. Do skrzyni przekładniowej wlewa się korkiem z prawej strony mniej więcej w okolicach lewej nogi pasażera (ale dojście jest od spodu). W obu przypadkach klucz 17. Na korkach jest wytłoczone słowo OIL.
fufaj3 napisał/a: | a i jeszcze jedno pytanie czy tylni most powinien szie ruszac luz około 2cm ?? | A 2cm w którą stronę?
fufaj3 - 13-07-2012, 20:31
Rusza sie cały most góra - dół i delikatny luz na przegubach tez góra dół
paweldm - 17-02-2015, 16:10
Właśnie przymierzam się do wymiany olejów w napędzie. Zgłębiając temat zauważyłem, iż producenci olejów zalecają różne klasy lepkościowe, inne niż zaleca producent auta. Co ciekawa zdarza się, że zalecają inne oleje do outlandera II niż do do citroena c-crosera (peugota 4007) i tak:
- skrzynia rozdzielcza SR i tylny mechanizm różnicowy TMR: 75W90, 80wW90, 80W110, 75W140, 85W90;
- skrzynia biegów SB: 75W80, 75w90.
Co do klasyfikacji jakościowej API są bardziej zgodni: ST, TMR - GL-5, SB - GL-4 lub 5.
Mój wybór padł na ST, TMR - Valvoline DuraBlend GL-5 LS 75W90 (półsyntetyk, do przekładni hipolidalnych), a SB Liqui Moly GL5 75W90 (pełny syntetyk). Starałem się aby oleje nie były czysto mineralne.
Yzedef - 03-03-2015, 22:10
I jak, zrobiłeś wymianę tego oleju ?. Ja mam w sumie przebiegu 65 tys. ale minął już czas (auto ma 6 lat) i tak się zastanawiam czy ruszać oryginalny olej czy jeszcze jeździć. Znajomy mi odradza bo twierdzi że co fabryka to fabryka a to co kupujemy w sklepach jest zdecydowanie gorsze niż na 1 montaż.
emil_d - 03-03-2015, 22:24
Yzedef napisał/a: | I jak, zrobiłeś wymianę tego oleju ?. Ja mam w sumie przebiegu 65 tys. ale minął już czas (auto ma 6 lat) i tak się zastanawiam czy ruszać oryginalny olej czy jeszcze jeździć. Znajomy mi odradza bo twierdzi że co fabryka to fabryka a to co kupujemy w sklepach jest zdecydowanie gorsze niż na 1 montaż. |
Warto wymienić - u mnie po 5 latach na magnesie zebrało się sporo opiłków, ale ja cały czas jeżdżę z włączonym Auto 4x4.
paweldm - 12-03-2015, 22:51
Na razie wymieniłem w tylnym dyfrze i skrzyni rozdzielczej. Brak czasu na wymianę w skrzyni biegów. Autem nie jeździłem wiec chwilowo, trudno ustosunkować się do zmian. Powinno być lepiej, bo olej w skrzyni rozdzielczej był już czarny, w tylnym moście wyglądał jeszcze na w miarę świeży.
koniu12 - 18-03-2015, 10:18
Wybralem LIQUI MOLY Hipoid GL 5 SAE 80W-90 (mineralny) do dyfru i skrzyni rozdzielczej.
Mam nadzieje, ze bedzie ok.
[ Dodano: 18-03-2015, 15:43 ]
Telefonowalem z liqui-moly, propronuja zamiast GL5 SAE90/80 uzyc syntetycznego 75W-90
Wspomniany powyzej 80W90 sie nadaje, ale jest tylko mineralny.
paweldm - 19-03-2015, 22:50
Tym zalałem skrzynię biegów:
http://liquimoly.pl/produ...9-03-259-detail
Jednak ten olej nie jest przeznaczony do naszych skrzyń rozdzielczych czy tylnego dyferencjału. Tam jest potrzebny olej do przekładni hipoidalnych, Najlepiej jak mają w nazwie dodatkowe oznaczenie LS.
zbyszko_orzech - 14-06-2015, 13:36
Podbijam temat co wybrać i czy będzie dobrze?
Do skrzyni rozdzielczej : Castrol AXLE EPX 80W/90 1L GL-5 lub Shell Spirax S3 AX 80W-90
Mechanizm różnicowy tył CASTROL SYNTRAX UNIVERSAL PLUS 75W-90 lub
i chyba będzie dobrze bo spełniają normy GL-5
A do silnika to co zawsze czyli leje Helix Ultra ECT 5W-30 lub AV-L 5W30
paweldm - 14-06-2015, 21:19
Olej do skrzyni rozdzielczej i tylnego dyfra musi być przeznaczony do przekładni hipoidalnych, nie wystarczy klasa GL-5.
visitor - 15-06-2015, 01:29
Przekładnia hipoidalna to nic innego jak przesunięcie osi czynnej ponizej srodka kola biernego.
MB zaleca do mostów 80W90 i wynika z tego ze kazda przekladnia tego typu potrzebuje oleju o tej specyfikacji. Skrzynia rozdzielcza 90W90? A skrzynia biegów jakiego oleju potrzebuje? W swoim MB mam zalany olej castrol ATF TQ czerwony a mam manual.
|
|
|