To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Archiwum - CARISMA 1,6 Z ORGINALNYM HOLENDERSKIM GAZEM

turek61 - 25-01-2007, 21:36

leser napisał/a:
a mi po 2 miesiacach od zakupu padł gaz LPI, z naprawą dużo zabawy i koszta wysokie
to sobie tymczasowo śmigam na Pb :)

A może mógłbyś coś na ten temat dokładniej, co padło i jakie koszty ?

Chooper - 26-01-2007, 18:06

niestety za późno skończyłem pracę i już za ciemno aby cokolwiek oglądać...może jutro uda mi się podskoczyć, albo chociaż Potek podjedzie ;)
Anonymous - 26-01-2007, 18:22

turek61 napisał/a:
leser napisał/a:
a mi po 2 miesiacach od zakupu padł gaz LPI, z naprawą dużo zabawy i koszta wysokie
to sobie tymczasowo śmigam na Pb :)

A może mógłbyś coś na ten temat dokładniej, co padło i jakie koszty ?


z tego co słyszałem:
jeżeli pompka się kończy to ludzie wsadzają większy bezpiecznik od pompy aby "jeszczee trochę pochodziła" jednak wtedy idzie za duży prąd i uwala elektronikę sterująca pompą

żebym wiedział, ze ktoś u mnie wsadził większy nie dopuściłbym do zaistniałej sytuacji

ostatecznej diagnozy nie było bo musiałbym jechać do Wawy,
tak po dogadaniu się powiedziano mi conajmniej 1000zł za elektronikę i zregenerowaną pompę... no chyba, ze padło coś innego.

turek61 - 26-01-2007, 19:50

laser napisał/a:
żebym wiedział, ze ktoś u mnie wsadził większy nie dopuściłbym do zaistniałej sytuacji

ostatecznej diagnozy nie było bo musiałbym jechać do Wawy,
tak po dogadaniu się powiedziano mi conajmniej 1000zł za elektronikę i zregenerowaną pompę... no chyba, ze padło coś innego.

A więc widzisz - sam jesteś sobie winny.Nie powinieneś dopuszczać do instalacji wartej u nas od 8 do 9 tys.zł. ludzi niekompetentnych.Co do kwoty, którą podałeś to w stosunku do ceny instalacji, której jednym z ważniejszych podzespołów jest pompa to nie wiem czy była ona wygórowana zważywszy na to, że to LPI :!:
Nie trzeba od razu jechać do W-awy czy Kielc bo słyszałem, że tam też ją serwisują tylko najpierw zasięgnąć informacji telefonicznej.

Anonymous - 27-01-2007, 21:25

Nikogo nie dopuszczałem, tak jak kupiłem tak jeździłem.

A gdzie w Kielcach serwisują ?

PS kwota po znajomości, tradycyjny serwis LPG kwota x2

Anonymous - 30-01-2007, 18:32

Witam ja mam Carisme 1.8 gdi ale bardzo dużo jeżdze i zastanawiam sie nad 1.6 z gazem, chętnie sie zamienie na 1.6 z gazem oczywiście w dobrym stanie i z niewielkim przebiegiem. Moje autko sciagnalem z niemiec w grudniu 2007 i ma 81000 przebiegu i wszystko oprócz skóry i klimatronik, chętnie bym je zostawil bo ma niezle kopyto ale robie 0kolo 40 tyś rocznie i troszke drogo na benzynce. Jakieś pytania lub porady prosze pisać lub dzwonić. Pozdrawiam

[ Dodano: 30-01-2007, 18:43 ]
Acha napisalem ze tez mozna dzwonic a nie podalem tel. oto moj nr. 604811296

Matejko - 30-01-2007, 19:26

moze napisz cale ogloszenie w dziale kupie-sprzedam
Anonymous - 30-01-2007, 20:55

leser napisał/a:
Nikogo nie dopuszczałem, tak jak kupiłem tak jeździłem.

A gdzie w Kielcach serwisują ?

PS kwota po znajomości, tradycyjny serwis LPG kwota x2


Witam

pod tym linkiem :

http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=1840

są zdjęcia elektroniki :)

Ostatnia może być zamontowana jako dekiel w butli w kole - raczej bezawaryjna. Praktycznie nie do zrobienia (zależy jeszcze co padnie .... ) jest ta zamontowana z boku bytli w formie walca aluminiowego. Więcej info jest na tej stronie. W rzeczywistości największym kłopotem jest zdobycie oleju (tajne przez poufne - ale do dostania..) lub uwalona elektronika.

Napisz coś więcej - czy zdarzało się przerywanie i padła, czy może po prostu po myciu silnika (też się zdarza - ale wtedy jest najczęściej prozaiczna naprawa).

Nie ma się co stresować - moja pompa zrobiła za granicą ponad 2 tys. km i musiałem ją regenerować po drugim tankowaniu :( .

Pozdrawiam

Anonymous - 30-01-2007, 21:01

Matejko napisał/a:
moze napisz cale ogloszenie w dziale kupie-sprzedam
a jest taki dział kupie sprzedam ??
Anonymous - 12-02-2007, 01:23

Gadi - Ta Carisma stoi w tym komisie co najmniej od pazdziernika zeszlego roku (wtedy ja ogladalem). Na pewno byla bita i to chyba mocniej niz Ci powiedzieli. Jesli mnie pamiec nie myli to miala wymieniona przednia szybe, polakierowana byla niedbale - lakier mial zacieki i pecherzyki, na pewno z prawej strony blotnik tez byl malowany, bo ma spory odprysk. W srodku nieciekawie - odstaja plastiki jakby ktos zapomnial go zlozyc do konca (lub polamal zaczepy?) konsola byla chyba porysowana - nie pamietam dokladnie bo juz kawal czasu minalo. W pazdzierniku chcieli za nia 21tys, teraz widze zeszli troche. Poza tym wydaje mi sie, ale to tylko moje podejrzenia - ze ostatni wpis w ksiazce byl podrobiony jesli dobrze pamietam byla ogromna roznica w przebiegu miedzy przegladami i pieczatka wygladala podejrzanie. Generalnie mialem mocno negatywne odczucia. Jesli ktos mnie nie uprzedzi podjade jutro bo bede w okolicy i pstrykne kilka fotek tych elementow o ktorych mowilem.

EDIT
Bylem tam dzisiaj - wlasciciel strasznie mnie rozbawil, ale o tym pozniej.
Jednak pamiec mnie nie mylila - wszystko to co napisalem wyzej sie zgadza. Ponadto w aucie smierdzi, ma powypalane dziury w tapicerce. Przyjrzalem sie tez tylowi auta - nowe lampy, tyl klepany co widac bez problemu jak sie otworzy bagaznik. Maska zle spasowana ma na brzegach ogniska korozji, to samo z prawymi drzwiami. Nie wiem czy to cos znaczy ale jak odpalil silnik z pod spodu miedzy silnikiem a chlodnica przez chwile wydobywal sie dymek (jesli to ma znaczenie prosilbym zeby mi ktos wyjasnil co to moze byc, bo juz kiedys sie z tym spotkalem). Aha i jeszcze nie ma kola zapasowego...
A teraz wystep wlasciciela komisu -
Jak zobaczyl gosc ze sie autu dokladnie przygladam, wyszedl do mnie pracownik, otworzyl auto i troche belkotal jaki ten woz dobry. Jak w koncu spytalem czy jest mozliwosc sprawdzenia go w serwisie i podlaczenia do komputera (pracownik twierdzil ze komputer nie ma sensu bo i tak sie niczego nie dowiem) podszedl wlasciciel i najpierw stwiedzil ze nie ma problemu, po czym wypalil do pracownika - panie Tadziu (czy jakostam), ja go wezme dla siebie - niech pan jedzie do serwisu i sprawdzi zawieszenie, silnik, czy nie ma jakichs problemow, ale niech pan nie sprawdza grubosci lakieru bo widac golym okiem ze nie byl bity :D

2 przyklady:




Anonymous - 26-02-2007, 07:27

Witam nosze sie z zamiarem kupna carismy z rocznika 1997 -1998 (byle z klimom). Jeżeli ktoś posiada jakąś stronę z Holandii lub francji gdzie można by było obejżeż auto (podobną do niemieckich mobili) To proszę o przesłanie mi nazwy strony :(
JaGrab3 - 26-02-2007, 16:01

turek61 napisał/a:
Co do serwisu tej instalacji to już pisałem w jakims poście:Warszawa ul.Laurowa.

A ja powiem tyle, czasami i tam zdarzają się nieporozumienia, pojechałem tam na przegląd instalcji (Vialle 2 gen-holandia), panowie zjagnozowali ze nie działa silniczek krokowy, i chętnie mi go sprzedają za 400 zł (oczywiscie trzeba zamawiać). A się okazało, że tak nie działa ale dlatego ze - lambda nie działa. I tyle w tym temacie.

Co do auta z Holandii to tam jak chłopaki zamontują gaz to juz bedzie działał dłużej niż sam silnik ;) . No i ten bajer że masz wskazanie poziomu gazu sprzężone ze standardowym wskaźnikiem paliwa ;)

Anonymous - 23-03-2007, 20:41

Od roku posiadam Carismę 1,6 GL sprowadzoną z Holandii, jak to z Holandii - troszkę zaniedbana... ale nie o tym miało być.
W mojej jest instalacja Vialle, serwis drogi jak jasna cholera... na lubelszczyźnie tylko jeden warsztat w którym cokolwiek z tą instalacją można zrobić, po 10 latach od założenia instalacji musiałem zrobić serwis pompy i legalizację na kolejne 10 lat - koszt bagatela 1500,-
Gdybym rok temu lepiej się zorientował w temacie to chyba bym jej nie kupił.
Przy tych instalacjach siada często (podobno) emulator - który odpowiada za odcinanie wtrysków paliwa. Identycznego raczej nie dostaniesz, wymiana na jakiś zamiennik - 300 zł.

Nie chcę zniechęcać ale zastanów się.

Co do samego autka oczywiście nic nie mam. Osiągi przyzwoite. Wygodne.... itd. Moje negatywne odczucia wynikają tylko z kosztownego serwisu tej instalacji...
pozdrawiam

turek61 - 24-03-2007, 11:24

JerrySun napisał/a:
po 10 latach od założenia instalacji musiałem zrobić serwis pompy i legalizację na kolejne 10 lat - koszt bagatela 1500,-
Gdybym rok temu lepiej się zorientował w temacie to chyba bym jej nie kupił.

Cytat:
Moje negatywne odczucia wynikają tylko z kosztownego serwisu tej instalacji..


No nie wiem....Jeżeli koszt montażu tej instalacji u nas szacuje się na 8-9 tys. zł i raz na 10 lat wydasz 1500 zł w celu jej przeglądu(+ ew. naprawa), tankujesz 10 lat płacąc pół tego co za PB to moim zdaniem mijasz sie z prawdą.
Jedynym problemem jak na razie nie jest koszt serwisu tylko dostępność wyspecjalizowanych zakładów serwisowych, które znałyby się na LPI.
P.S.
@ kenoip
Moim zdaniem mógłbyś zrobić niezłą kasę gdybyś wszedł w układ z Holendrami odnośnie części i wykorzystując swoje doświadczenie otworzyć jakiś mały zakładzik serwisu LPI.
Tej instalacji jest w kraju coraz więcej więc plajta nie wchodzi w rachubę.

Anonymous - 23-05-2007, 17:59

cześć , kupiłem trzy dni temu carismę 1.6Gl zastanawiam się czy można przerobić ją na gaz kolega powiedział że że te silniki chodzą na najzwyklejszej instalacji gazowej jeżeli ktoś z was ma zamontowany gaz w Polsce to proszę dać znać . Jest to samochód z 98r ma 147tys przebiegu, sedanik . Pozdrawiam Czarek.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group