To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY2A 1.5] Nierówne zużycie tylnych tarcz hamulcowych

DjQuest - 23-08-2011, 21:00

Ciśnienie mam równo 2,3 droga tak ze równa. Autko nowe bo roczne wiec amorki chyba też nie. Obciachowo bo dzisiaj zatrzymałem się na środku skrzyżowania po takim hamowaniu, a zacząłem naprawdę wcześnie na żóltym :) .
Uwex - 24-08-2011, 08:31

DjQuest napisał/a:
mam równo 2,3


w takim upale, to może być sporo więcej, (jeśli sprawdzałeś w innych warunkach).

mjsystem - 25-08-2011, 18:54

DjQuest napisał/a:
mam równo 2,3


Toż to już balony a nie opony :shock:
Spróbuj zmniejszyć o 0.1-0.2 bara :mrgreen:

lichy - 26-08-2011, 10:48

DjQuest napisał/a:
Pytanie czy na suchej nawierzchni czyli nie blokowaniu kół droga hamowania jest tak długa. Działanie ABS rozumiem, ale auto po prostu skacze a nie hamuje natychmiast.

Jeżeli koła nie wpadają w poślizg podczas hamowania, to ABS nie powinien zadziałać, jeżeli zadziałał, to znaczy, że któreś z kół się jednak poślizgnęło. Jak już zadziała, to trochę skacze, działa to tak jak hamowanie pulsacyjne z dość dużą częstotliwością i wcale nie skraca drogi hamowania, a wręcz może ją wydłużyć zwłaszcza np. na lodzie, piasku, nierównej nawierzchni no i jak amory wytłuczone.

Zbigi napisał/a:
Bo jak 2.5 to tak może być.

Ja pompuję 2.6 bara tak, jak fabryka zaleciła i nie ma dziwnych efektów hamowania, wszystko normalnie się zachowuje.
Oczywiście w razie hamowania awaryjnego, jak ktoś niespodziewanie wyskoczy przed maskę, bywa, że ABS zadziała nawet na równym i suchym asfalcie, ale to chyba normalne.

mjsystem - 28-08-2011, 13:46

lichy napisał/a:
Ja pompuję 2.6 bara tak, jak fabryka zaleciła i nie ma dziwnych efektów hamowania


Lichy masz rację, ale w przypadku DjQuesta chyba warto wypróbowac opcję obniżenia cisnienia, a jak dalej będzie miał problemy z hamowaniem to szukać przyczyny dalej :mrgreen:

PS zapraszam na najblizszy spot :P

DjQuest - 28-08-2011, 17:53

Na naklejce fabrycznej jest napisane 2.3 bar, więc tak utrzymuję. Przyszło mi na mysl tak jak w temacie, że może nierówne zużycie tarcz i klocków powoduje "złą" pracę ABS. Gdyby któreś z kół hamowało "szybciej" niż inne ? To tylko moja uwaga, ale chyba przejadę się na jakieś sprawdzenie tego układu bo robi się niebezpiecznie :( .
mjsystem - 28-08-2011, 19:38

DjQuest napisał/a:
Przyszło mi na mysl tak jak w temacie, że może nierówne zużycie tarcz i klocków powoduje "złą" pracę ABS. Gdyby któreś z kół hamowało "szybciej" niż inne


To jest raczej nie możliwe. Rzeczywiście warto odwiedzić serwis. Prośba: napisz co było rzeczywistą przyczyną i co powiedzieli w ASO :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group