[96-02]Colt CJ0 - COLT CJO - Opinie
Anonymous - 12-08-2011, 18:16
Zapewne porównujesz wykresy z jakiejś broszury bo w rzeczywistości wygląda to lepiej,mowa o 1.6 bo wykresu 1.3 nie widziałem.
Oto wykres forumowicza ,własciciela Colta z 1996r.
http://img52.imageshack.u...0/dsc06538a.jpg
Jak widać ma on 99km,a wykres momentu jest praktycznie płaski,auto jest bez modyfikacji,przynajmniej było w dniu hamowania.
Wiekszość momentu bo aż 125 Nm mamy od 1800obr/min,a przy 3000 mamy lekki wzrost do około 130Nm,przy 4000obr/min jest kolejny wzrost do maksymalnego momentu, w tym przypadku około 135Nm.
Podsumowując 1.6 ma dużo lepszy dół w porównaniu do danych fabrycznych.
Zgodze się z tym,że 1.3 zaczyna jechać od 3000,rzeczywiscie było to odczuwalne w moim CA0,pozatym 1.3 bardziej lubi wysokie obroty,naprawde fajnie ryczy przy 7000obr/min,ale w codziennej miejskiej jezdzie jest bardzo męczący, a spalanie tak jak wczesniej pisałem identyczne,w dodatku w 1.6 mam klimatyzacje a pali tyle samo.
mystek - 12-08-2011, 19:00
Zgadza się, jest to wykres mojego Colta i w dniu hamowania był to całkowicie seryjny samochód. Moment obrotowy wykazuje taki, jak w danych katalogowych, natomiast moc jest zdecydowanie wyższa od danych katalogowych i mam podejrzenia, że generalnie CJtki 1.6 mają ponad te 90 koni, a jest to twierdzenie z tego, że przyśpieszają znacznie lepiej niż dane katalogowe. Moja robi około 9s (wczoraj na G-techu miałem 9,06 i na nagranym filmie też wychodzi 9s), a był koleś na Coltmanii, który jeździł CJtką również 1.6 90KM i robił setkę w 8,5s około.
Tak czy siak. Co do normalnej jazdy, to 1.6 dobrze zaczyna jechać od 2000 obrotów około, przy 2500 jest zdecydowanie lepiej i zbiera się naprawdę żwawo. Od 4500 do 6000 ciągnie chyba najlepiej .
tahudahu - 13-08-2011, 09:26
Przepraszam bardzo, Panowie. Skoro posiadacie taką wiedzę, czy mógłby ktoś pomóc i dać odpowiedź na moje pytania?
adamovicius dziękuję za opinie
mystek - 15-08-2011, 12:12
#Tahudahu - ok, coś tam odpowiem
1. Renault Twingo - nie wypowiadam się, nie znam się, można obejrzeć, ale Renault Twingo dla faceta?! eeee.... :/ 1.2 dynamiczny?! eeeeeeeeeeeeeee... Dynamiczny samochód, to taki, który ma chociaż te 10s do setki, a najmocniejsze Twingo ma 11,7s więc to nie może być dynamiczny samochód!
2. Colt 1.6 - maska nie zgrywa się z prawym błotnikiem i ów błotnik jest ciemniejszy od reszty, wydaje mi się, że drzwi kierowcy są jaśniejsze od błotnika tylnego lewego, a z kolei przedni lewy błotnik jest ciemniejszy i od tych drzwi i od tego błotnika , dziwne plamy na rancie otwartych drzwi, zaślepka poduszki pasażera dziwnie "wciśnięta" i nie bardzo zgrywa się to z deską. Pokrywa silnika wypucowana, a wokół korka specjalnie zostawiony kurz? Dziwnie, ja mam usyfione pod maską i cała pokrywa jest w takim kurzu, a nie tylko wokół korka . Podejrzany samochód.
3. czerwone CJ 1.6 - maska ciut jaśniejsza od obu błotników i błotniki "nagle" mocno schodzą się przy lampach, ale generalnie nie najgorzej to spasowane. Lewy halogen dziwnie żółty (pęknięty gdzieś i syf + wilgoć naleciała?), tylny zderzak jaśniejszy (czerwień, więc najbardziej widać, czy wypłowiały, więc można wybaczyć), ale nie najlepiej spasowany i zaczep haka wystaje, jakby mu się nie chciało, u mnie wystaje więcej chyba jednak, aczkolwiek nie twierdzę, że u mnie jest dobrze, a u niego źle . Po prostu jest inaczej.
Zaślepka poduszki kierowcy i pasażera - czarne, w stosunku do szarej deski, więc bankowo poduch nie ma, czerwony, dziwny przycisk po boku plastików idących od kierownicy do deski, co to jest?!
Tak czy siak czerwonego mógłbyś obejrzeć, ale trzeba go uważnie obadać, zwłaszcza od spodu popatrzeć na podłużnice i jak się ruda wgryza.
4. Różnice w osiągach i spalaniu między 1.3 a 1.6 - różnice w osiągach - dość znaczne, tj. widziałem ludzi, którzy silnikiem 1.3 wykręcają czasy na poziomie 10s do setki, ale przy zwykłej jeździe trzeba go jednak trochę pokręcić. V-max na poziomie 170-175km/h, spalanie przy jeździe "autostradowej" na poziomie 8,5-9l(!), silniczek wtedy naprawdę wysilony, więc w takie prędkości lepiej się nim nie wdawać. Natomiast do jazdy "normalnej", miejskiej imo jest dobry. Przyśpieszenie do miasta średnio potrzebne, spalanie różne, rekordziści robią nim po 7l po mieście, ale licz się ze spalaniem znacznie wyższym.
1.6 potrafi naprawdę zaskoczyć mimo tylko 90 koni na pokładzie i jest naprawdę żwawy do tych 140km/h. V-max około 195km/h, niedawno zrobiłem trasę 1400km w 2 osoby z bagażem 8-dniowym ze średnią prędkością 75-77km/h i spalaniem rzędu 7,06l/100km. W mieście mój max-maxów to 11,12l w środku zimy przy dynamicznej jeździe, generalnie przy normalnej jeździe pali 8,5-9l po mieście. Rekordzistom pali nawet po 7,5-8l.
Ile przejeżdżają bez remontu? To pytanie nie na miejscu, ponieważ jeden zrobi 50000km i musi remontować, a ktoś zrobi 200k km i nadal cieszy się bezawaryjnością. Generalnie japońskie silniki są bardzo wytrzymałe i nie spodziewaj się szybkiego remontu (pod warunkiem, że kupisz zadbany egzemplarz oczywiście, bo nikt Ci nie powie, kto, jak jeździł zanim Ty go kupiłeś). Generalnie poczytaj sobie forum, przyjrzyj się tematom, rzadko można spotkać pytanie typu "ile remont silnika, bo mnie to właśnie czeka? ".
5. Najczęstsze usterki - przede wszystkim bierz samochód na kanał i obadaj podłużnice, w jakim są stanie i generalnie podwozie, bo ruda lubi CJtki. Patrz ponadto na tylne nadkola i progi w tamtym rejonie oraz obadaj wydech. To takie największe usterki CJtek. W 1.3 pada aparat zapłonowy (to niewielki koszt naprawy). Natomiast oprócz tych rzeczy, to chyba nic szczególnego dziać się nie powinno. Jak dbasz o samochód (koszty eksploatacji), to będzie Ci służyć latami bezawaryjności . Oczywiście mowa o poważniejszych problemach, bo jest masa głupot, takich jak trzeszczące plastiki, dziwne odgłosy, które Colt lubi wydawać np po deszczu (lub kiedy jest wilgotno) zwłaszcza z zawieszenia. Ale to jest norma starych, japońskich samochodów .
6. Wymiana rozrządu - (nie mam pewności, więc niech mnei ktoś poprawi) bodajże co 70000km.
Bardzo proszę
Anonymous - 15-08-2011, 12:28
tahudahu napisał/a: | Witam,
chciałabym kupić sobie auto, znalazłam... |
mystek napisał/a: | dla faceta?! |
Pozatym z tym twingo to jakaś pomyłka,bo wczesniej pod tym linkiem był Colt.
mystek - 15-08-2011, 18:53
Ah, przepraszam ale Tahudahu ma w avatarze, że jest mężczyzną
mani4c - 08-09-2011, 09:26
Mój SE jeździ tak:
Co jest w nim zrobione? Wycięty katalizator i kto wie, co jeszcze było zmieniane...
Anonymous - 09-09-2011, 12:39
mystek napisał/a: |
, spalanie przy jeździe "autostradowej" na poziomie 8,5-9l(!)
|
Robiłem kilka dość miarodajnych tras autostradowych swoim 1,3.
Wrocław - Zgorzelec - Wrocław, zima mróz, dwie osoby, mało bagażu, 130-140km/h -> 7,2l/100km
Wrocław - Norymberga - Wrocław, jesień, 3 osoby, trochę bagażu, 120 - 130km/h -> 6,8l/100km na polskim paliwie i 6,5l/100km na niemieckim.
Więc jakoś te 125 km/h jest granicą niskiego spalania.
mystek napisał/a: |
, silniczek wtedy naprawdę wysilony, więc w takie prędkości lepiej się nim nie wdawać.
|
Najbardziej to hałas przeszkadza ...
mystek napisał/a: |
Natomiast do jazdy "normalnej", miejskiej imo jest dobry. Przyśpieszenie do miasta średnio potrzebne, spalanie różne, rekordziści robią nim po 7l po mieście, ale licz się ze spalaniem znacznie wyższym.
|
Do miasta wystarcza. W 95% przypadków spowalnia Cię samochód z przodu, a nie niemoc auta. Co do spalania w mieście to wiadomo ... zależy gdzie jeździsz. Na przykład:
Zima, mega korki (9km w ponad godzinę) i spalasz nawet 10tkę
Jak nie napotykasz korków to nawet przy dynamicznej jeździe nie weźmie więcej niż 7,5.
KlaudiuszBdg - 09-09-2011, 14:43
Srednia z roku mam ok 8,8, przejechałem w tym czasie około 9tys i ok 1/3 w trasie. Nie wierze ze to auto potrafi mało palić Granica 8l w bdg jest nie do złamania.
Marcin-Krak - 09-09-2011, 14:56
Kolejny raz macie zamiar wałkować ten sam temat?
Nie sprowadzajcie CJ-tki i opinii o tym aucie tylko do kwestii spalania.
O tym macie np tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=10953 - całe 12 stron
Tak na podsumowanie - co lepiej - mieć bezawaryjny samochód palący trochę więcej - czy awaryjny palący nie wiele mniej ? (to jest pytanie retoryczne:P)
artufcb - 20-09-2011, 17:46
jestem tu nowy, więc witam wszystkich, co powiecie o tym aucie http://otomoto.pl/mitsubi...-C20384254.html ? opłaca się jechać i oglądać ? czy możecie mi też powiedzieć jakie się opłaty za sprowadzony samochód czyli rejestracja itd ?
Przemo1979 - 20-09-2011, 18:45
Kupisz go za 3000zł. Do tego opłaty które zamkną się kwotą 1300zł i to pod warunkiem że wszystko załatwisz sam a nie za pośrednictwem jakiegoś biura celnego.
Czyli cena realnego posiadania to 4300zł + jakieś pieniądze na paliwo (musisz po niego jechać wrócić do domu itp) + 200zł = 4500zł
Teraz trzeba by wymienić rozrząd, olej, filtry (nawet jak sprzedawca pisze że było wszystko wymienione) i wierz mi że znajdzie sie jeszcze coś
Kwota rośnie do ok: 5000zł.
To nie koniec bo trzeba auto ubezpieczyć. Jeśli masz pełne zniżki to koszt ubezpieczenia na rok, to ok. 400-500zł w zależności od ubezpieczyciela.
Optymistyczny koszt posiadania i jazdy tym autem zamknie się kwotą 5400zł
Pomijam fakt że to auto ma przejechane 133000km przez 15lat...
Opis typowego handlarza: "niskie spalanie max 4.1-4.5 L/100km", "samochód bardzo komfortowy", "mozliwa zamiana na skuter, motorower do 150 cm"
Ja Cię nie mam zamiaru zniechęcać, bo autko może być w naprawdę świetnym stanie i może jest tego warte. Decyzja należy do Ciebie, ale nie licz że może wyjść sporo taniej.
FTOrek - 20-09-2011, 18:51
Po pierwsze to nie CJO tylko CAO.
Po drugie jak to silnik 1300 to nie ma 90KM tylko 75KM.
Anonymous - 20-09-2011, 20:06
Z tym spalaniem to istne szaleństwo
Taki Colt pali w trasie minimum 5,5l ,a w mieście 7,5 do 9 w zimie przy średnio dynamicznej jeździe.
krzysieg - 20-09-2011, 23:02
Jakiś dziwny ten opis cjo a na zdjęciach cao ,elektr. szyby a na zdjęciach w drzwiach widać korbkę....
Cao chyba nie miało klimy w pełnej wersji nawet ani 4x air bag ani termometru ani imobilajserów sztuk 2 ?
a czujnika deszczu nawet w cjo nie ma .
Stan idealny to był jak wyjeżdzał z fabryki , teraz co najwyżej dobry .
wg mnie za drogo .
|
|
|