To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Short shifter

komarsnk - 19-01-2012, 21:43

dawidoski13 napisał/a:
Eee tam, mi się właśnie wydaje,że skrzynia w galancie jest troszku mało precyzyjna a powodem może być ten właśnie długi,moim zdaniem za długi drążek...

To przejedź się Fordem Sierra to zobaczysz co to jest długi drążek :D Prawie jak w autobusie :P
Ale wracając: jak dla mnie obcięcie drążka będzie równoznaczne z tym, że nie będzie można wygodnie trzymać łokcia na podłokietniku :mrgreen:
Jedyny "za" jest taki, że dźwignia będzie krótsza co będzie trochę zdrowsze dla synchronizatorów itp. Trzeba będzie się trochę nasiłować, żeby wrzucić co bardziej oporne biegi ;)

sveno - 19-01-2012, 22:04

ja chętnie, tylko u mnie nie ma tego drugiego gwintu M12, ale to nie problem wykonać :)
Tomek - 19-01-2012, 22:07

w Tarnowie powinienem mieć przynajmniej 1 mechanizm zmiany biegów, może 2
przywiozę, to możemy testować

milo - 19-01-2012, 22:59

sveno napisał/a:
ja chętnie, tylko u mnie nie ma tego drugiego gwintu M12, ale to nie problem wykonać

Jeśli nie ma to nie problem, jaki masz gwint na drążku ??

dawidoski13 - 20-01-2012, 17:08

sveno napisał/a:
ja chętnie, tylko u mnie nie ma tego drugiego gwintu M12, ale to nie problem wykonać :)

Wiedziałem,że będziesz za :P
tomek84 napisał/a:
w Tarnowie powinienem mieć przynajmniej 1 mechanizm zmiany biegów, może 2
przywiozę, to możemy testować

I super,będzie można przećwiczyć wykonanie na sucho... :!:
Ale może poczekamy z tym do wiosny :?: :wink:

Tomek - 24-01-2012, 13:19

przemyślałem sprawe i krótszy drążek nie może spowodować większej precyzji, wręcz przeciwnie
przeczy to prawom fizyki, jak coś to mogę narysować prosty obrazek
wystarczy zrobić prosty test i pojeździć chwile trzymając drążek nie za gałkę, ale gdzieś w połowie, moim zdaniem tragedia

swinks_UK - 24-01-2012, 14:36

Ale przecież short shifter nie jest od precyzji tylko od skrócenia czasu w którym gałka pokonuje odległość z punktu A do B. Dobre do wyścigów, ale w codziennej jeździe bywa uciążliwe... :wink:
Tomek - 24-01-2012, 14:47

swinks_UK napisał/a:
Ale przecież short shifter nie jest od precyzji tylko od skrócenia czasu w którym gałka pokonuje odległość z punktu A do B. Dobre do wyścigów, ale w codziennej jeździe bywa uciążliwe... :wink:


masz racje
ja już do tego doszedłem, tyle, że:

milo napisał/a:
Zamiast short shifter można zmniejszyć ruch gałki zmiany biegów co poprawia czas i precyzje wrzucenia biegu


dlatego zasugerowałem się, że będzie bardziej precyzyjnie, a nie jest
wręcz przeciwnie, dla większej precyzji trzeba by wydłużyć drążek

milo - 24-01-2012, 22:51

tomek84 napisał/a:
dlatego zasugerowałem się, że będzie bardziej precyzyjnie, a nie jest
wręcz przeciwnie, dla większej precyzji trzeba by wydłużyć drążek

Jezdziłeś z krótszym i dłuższym drążkiem masz porównanie ? Bo ja mam na krótszym jest zdecydowanie lepiej i nie zamierzam wracać do długiego drążka .
Zamiast pisać i gdybać wystarczy przetestować

Tomek - 25-01-2012, 21:47

milo napisał/a:
Zamiast pisać i gdybać wystarczy przetestować


no, a co ja powyżej napisałem?
przetestowałem i jest dużo gorzej, jeśli chodzi o precyzje
szybkość zmiany może i by była lepsza, gdyby nie to, że spada precyzja i finalnie trzeba się nagimnastykować z włożeniem biegu, przez co szybkość też spada
może w dieslu jest inna skrzynia,
jednak fizyka temu przeczy, żeby miało być precyzyjniej
tyle ode mnie, mnie to już nie przekona, nie w galu

polaff - 25-01-2012, 21:52

a po co w dieslu szybko biegi zmieniac? :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :rip:
milo - 27-01-2012, 20:00

polaff napisał/a:
a po co w dieslu szybko biegi zmieniac?

Żartujesz ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

komarsnk - 27-01-2012, 22:56

milo napisał/a:
polaff napisał/a:
a po co w dieslu szybko biegi zmieniac?

Żartujesz ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Z całkowitą powagą też chciałbym się dowiedzieć :mrgreen:

polaff - 28-01-2012, 23:16

komarsnk napisał/a:
milo napisał/a:
polaff napisał/a:
a po co w dieslu szybko biegi zmieniac?

Żartujesz ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Z całkowitą powagą też chciałbym się dowiedzieć :mrgreen:

dokładnie tym badziej w starym dieslu?

W common rail to jeszcze jest sens bo to się wkręca ale na pompie klasycznej?

milo - 29-01-2012, 10:06

polaff napisał/a:
dokładnie tym badziej w starym dieslu?

Chyba że jezdzisz po dziadkowemu i oszczędzasz paliwo :D :D :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group