L200 Techniczne od 2006r - oleje do mostów i skrzyni redukcyjnej
orzel720 - 13-01-2016, 21:36
Zuzia, ale gdzie dokładnie wymieniałeś? i jak wyglądał ten ole i czy były wycieki lub braki? czy ten twojserwis cos mówił?
Zuzia - 13-01-2016, 21:53
Skrzynia biegów , skrzynia rozdzielcza i mosty tył przód.w skrzyniach nie było tragedii ale w mostach bergel. Do mostów koledzy co popycają po terenie miśkami podpowiedzieli jaki , tani i dobry. Muszę fakturę znaleźć to napiszę. W mostach i tak po głębszym brodzeniu wymieniam, mały koszt w porównaniu do poważniejszej naprawy. I w moim przypadku nie mam blokady i lsd i nie muszę lać dedykowanego.
orzel720 - 13-01-2016, 21:59
Zuzia napisał/a: | ale w mostach bergel. Do mostów koledzy co popycają po terenie miśkami podpowiedzieli jaki , tani i dobry. Muszę fakturę znaleźć to napiszę. | co to jest bergel??? i podeslij te nazwy olejów dzięx
Zuzia - 13-01-2016, 22:29
No spracowane były , jutro napiszę dokładnie jakie oleje.
Do mostów leję Specol plus 80W-90 Gl 5 za 5 litrów 50 pln brutto.Do skrzyń niestety nie mogę dzisiaj znaleźć faktury , jutro dam znać.
[ Dodano: 15-01-2016, 15:38 ]
Do skrzyni biegów i rozdzielczej wlałem venol 75 W 90 GL 4 jakoś nie mogłem znaleźć GL3 . W serwisie 4x4 uznali że się nadaje .Były serwis mitsu w mojej wiosce też to leje.
Ronin78PL - 11-05-2025, 10:23
Do mostu (tylnego na razie) wleciał SAE80W API GL5 i uwaga, zlewając stary olej była pod koniec jakby spieniona zupa (auto było jeżdżone, mimo wszystko chyba nie powinno być tyle pęcherzyków), miałem resztki nowego Amsoila co szedł do skrzyni redukcyjnej Nissana Leaf i przelałem nim most i zebrał ze sobą znaczną część dodatkowej "zupy", potem przeleciał elegancko na wylot i wlałem nowy RAVENOL. Dałem też nowe aluminiowe podkładki, były mosiężne, ale alu jest bezpieczniejsze.
Auto ustawiłem tak, że rama była w poziomie (najazdy i ogarnąłem od poziomicy), generalnie jest to wytłumaczenie pewnie dlaczego mi weszło 3.3l, a nie 2.6l (aczkolwiek czytałem, że komuś tu weszły 4l) Muszę domówić olej na przedni most i potem na skrzynię redukcyjną.
[ Dodano: 11-05-2025, 10:23 ]
Ps. Przelewam ten stary olej i wygląda mega słabo, dobrze że zdecydowałem się go wymienić. "Mleko/piana" w oleju była wynikiem mycia wewnątrz rury poprzecznej między tylnymi nadkolami, a tam jest wężyk do odpowietrzenia mostu, musiała wlać się woda, stąd pęcherzyki i kolor, dobrze że między myciem/ogarnianiem podwozia, a wymianą oleju w moście nie było prawie jeżdżone, dobrze że w nieświadomości obrałem taką kolejność działań.
[ Dodano: 17-05-2025, 10:49 ]
Dzisiaj zmiana oleju w moście z przodu, plus smarowanie wodzika pod osłoną gumową, w internetach na YT zalecają to zrobić:
Później zmiana oleju w skrzyni redukcyjnej, tak samo jak w przypadku skrzyni redukcyjnej Nissana Leaf, olej dobrany wg zaleceń producenta okazał się czerwony, nie brązowy:
darmowy host www
Na złożenie czekają osłony, które odświeżyłem Hammerite'em:
Krzyzak - 17-05-2025, 18:50
Hammerite to fajna farba, ale lepiej się sprawdza na blachach, które nie jeżdżą - pomalowałem ogrodzenie i pierwsze lata wyglądało mega, teraz trochę omszało, ale rdzy nie ma. Natomiast jak się jeździ po solonych drogach, to żre pod nią i po pewnym czasie odpada płatami.
Ronin78PL - 18-05-2025, 09:18
Pewnie kwestia przygotowania, kiedyś posmarowałem Hammerite'em kawałek tyłu Vectry C i przy odsprzedaży zaglądałem żaden płat nie odpadł, jeździła kilka lat u mnie. Przed malowaniem odtluszczam zmywaczem do hamulców. Zresztą takie osłony przemalować nawet jak coś nie pyknie to żaden kłopot.
|
|
|