To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Mechanizm opuszczania szyby

qlka2 - 23-04-2015, 10:18

Z tym odbijaniem spowodowanym zbyt dużym oporem może być jeszcze inna kwestia.
Szyba w Outku od strony pasażera chodziła z takim odgłosem jakby coś po niej szorowało.
Myślałem że coś w prowadnicach.
A okazało się że linka która porusza mechanizmem zaczęła się strzępić aż ją całkiem pomieliło i nie dało się szybą ruszyć. Nawet z silniczka przy tym piłowaniu poleciał lekki dymek ale na szczęście się nie spalił. Kupiłem używkę z innego i chodzi z tym że jest przy domykaniu taki niemiły "pstryk" jakby coś przeskakiwało.
Nie umiem tego namierzyć.
A jakby tego było mało ostatnio ta sama awaria w drzwiach kierowcy.
Tym razem kupiłem nowy zamiennik.
Okazuje się że na rynku wtórnym za bardzo nie ma tych przednich podnośników.
Z tego chyba wynika że muszą się nagminnie kończyć te linki.
Zobaczymy jak będzie wykonany ten zamiennik.
Cena znośna bo 78 PLN tyle że silnik trzeba ze swojego przełożyć.

Hugo - 23-04-2015, 10:45

qlka2 napisał/a:
przy domykaniu taki niemiły "pstryk" jakby coś przeskakiwało.
Nie umiem tego namierzyć.
Mam podobnie w Galancie. Moim zdaniem strzela na styku prowadnica-plastikowe ślizgi, ponieważ jest tam luz i szyba przy domknięciu się przemieszcza. Wpadłem na pomysł, żeby poluzować śrubki prowadnicy i silniczka i opuścić szybę w dół i podnieść kilkakrotnie po to by mechanizm i szyba same wybrały sobie położenie, w którym chcą pracować. Jak nie bedzie rezultatu to poluzować znowu wszystkie śrubki, opuścić szybę maksymalnie w dół, dokręcić wszystkie śrubki i sprawdzić jak działa. Jak nie pomoże to zrobić to samo, ale z szybą na maksa w górę. Będę niedługo próbował.
qlka2 - 24-04-2015, 07:30

Ciekawe jest to że jak "pstryknie" przy domykaniu szyby to jak ją trochę opuszczę i podniosę nawet do końca to nie ma tego pstryknięcia. Sprawa zaczyna się dopiero jak zjadę znacząco na dół albo całkiem. W dolnej pozycji chyba jak dojeżdża też jest podobny "pstryk".
Patrzałem po prowadnicach ale tam regulacji praktycznie nie ma.
W wolnej chwili spróbuję zreanimować mój uszkodzony podnośnik.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Hugo - 24-04-2015, 21:32

qlka2 napisał/a:
Ciekawe jest to że jak "pstryknie" przy domykaniu szyby to jak ją trochę opuszczę i podniosę nawet do końca to nie ma tego pstryknięcia. Sprawa zaczyna się dopiero jak zjadę znacząco na dół albo całkiem. W dolnej pozycji chyba jak dojeżdża też jest podobny "pstryk".
Wygląda jakby mechanizm nie był dokręcony do drzwi.
qlka2 - 24-04-2015, 22:48

Ale jest dokręcony.
Próbowałem odkręcić szybę i dokręcałem mechanizm w różnych pozycjach ale nie pomogło.
Dzisiaj jestem po wymianie mechanizmu lewych drzwi na zamiennik.
Zaczęło się od tego że musiałem w zamienniku rozpiłować jeden otwór pod śrubę z silnika bo nie pasował.
Poza tym montaż ok, tyle że po zamontowaniu szyba nie działała w trybie auto i szła kangurami do góry jak się przytrzymało przycisk.
Pomogło to co przeczytałem w dziale Lancer.
Wystarczyło podjechać na samą górę i przytrzymać przycisk aż do cyknięcia przekaźnika.
Po tym manewrze tryb auto działa jak należy.

Vigen - 20-06-2016, 17:51

Panowie, wczoraj podczas jazdy chciałem zamknąć szybę (prawy przód), słyszałem, że coś zacharczało i nagle szyba sama opuściła się na dół. Dzisiaj próbowałem zdemontować cały mechanizm, żeby go sprawdzić, ale w tym momencie nie mogę nawet zamknąć szybę do samego końca, żeby dostać się do śrub od demontażu szyby. Szyba jest blokowana przez linkę opuszczania i za nic nie chcę się poddać. Jest jakaś inna szansa ściągnięcia tej linki przez przecinania jej? W całej tej awarii nie wiem czy silnik jest niesprawny, czy gdzieś linka strzeliła i nie chciałbym jej zbyt pochopnie ciąć. Czy ktoś z was miał już podobny problem i podzieli się wskazówkami?
Hugo - 20-06-2016, 18:54

Vigen, w takim przypadku jeśli nie idzie odkręcić 2 wkrętów mocujących szybę to bez przecięcia linki chyba się nie obejdzie. Możesz próbować odkręcić mechanizm szyby od drzwi i lekko unieść w górę razem z szybą. Może wtedy da się odkręcić wkręty.
Pieraś - 22-06-2016, 10:24

Czy ktoś rozwiązał problem?

Mam to samo ale wg mnie to nie jest problem lekko skrzywionej szyby, a zbyt dużego luzu w prowadnicy tej gumowej co idzie w drzwiach.

Problem nasila się przy większych prędkościach ... można dostrzec, że pod wpływem oporów wiatru szyba lekko sięprzez ten luz wyhyla do zewn. / wewn. i nie trafia u góry w rowek.

zyziowaty - 22-06-2016, 14:00

A i owszem - tak jak wcześniej pisałem to efekt rozciągniętej linki, co powoduje nierówne prowadzenie szyby. Przy większych prędkościach miałem to samo co Ty. Zakupiłem na allegro - notabene chyba od Hugo, bo miasto i część nicku się zgadza ;) - kompletny używany mechanizm, ale z linką w dużo lepszym stanie. Zero problemów, działa jak fabryka chciała.


pzdr

zyziowaty

Pieraś - 22-06-2016, 14:03

Tnx, zobaczę przy okazji czy można coś podregulowac, podlozyc
zyziowaty - 22-06-2016, 14:07

Regulacji niestety nie ma żadnej, jedynie możesz spróbować skrócić linkę poprzez założenie/zagniecenie jakiegoś dodatkowego pierścienia przed jej zakończeniem.

pzdr

zyziowaty

EDIT:

Popatrzyłem na allegro, Hugo powinien mieć jeszcze jeden kompletny mechanizm z całe... 20PLN ;) http://allegro.pl/podnosn...6005804997.html

pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group