To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] LPG do GDi, gaz w GDi

Krystian99 - 16-03-2012, 11:08

Dziękuje wam bardzo panowie odpowiedz poszła priorytetem :mrgreen:
Pozdrawiam

brodzky - 18-03-2012, 18:47

Morfi napisał/a:
miki4x4, gaz i gdi to nieopłacalne lepiej zmienic auto lub silnik. Temat już chyba 4 czy 5 na forum.


panowie a czy nie wydaje wam się, że skoro stag wypuścił nowy sprzęt do FSi (Stag 400 DPI) to i w GDi będzie działać? Wszak wydaje mi się, że podłączenie będzie takie samo jak w zwykłym V6 tylko sterowanie inne. Nie wiem za bardzo o co chodzi z tą dedykacją pod silniki VW i Mazdy (robili badania ile wtrysków benzyny na ile LPG żeby się nie zapiekło?) ale chyba dałoby radę?

obroto - 18-03-2012, 21:39

Witam. Bezpośredni wtrysk nie jest prostym tematem. Każda instalacja do bezpośredniego wtrysku jest instalacją dedykowaną do konkretnego kodu silnika i sterownika. Silniki GDI czy FSI (itp.) charakteryzują się całkiem inną charakterystyką pracy i składem mieszanki, dlatego też nigdy nie powstanie uniwersalny sterownik, który okiełzna wszystkie silniki. Co do montażu gazu do GDI - przychylam się do opini innych kolegów - tez się opłaca. Jak się zapieką wtryskiwacze to można je przeczyścić, potem wymienić. Jednak według mnie GDI nie ma sensu bo nie jest ani dynamiczne ani oszczędne. Bardziej opłacalne jest kupienie auta z normalnym silnikiem, a jak już chcemy bezpośredni wtrysk to warto rozejrzeć się w grupie VW bo ta ma największe zainteresowanie wśród producentów instalacji gazowych.
zichu - 18-03-2012, 21:47

mnie zastanawia czy jeśli ktoś robi krotkie i średnie trasy powiedzmy do 20-25km i poxniej samochod stoi to czy wtedy nie można zalozyć zwyklej sekwencji. przeciez i tak zawsze samochód odpali na benzynie i chwile te wtryski pochodzą. kiedyś słyszałem ze można miec normalna instalację ale jechać 200km na gazie i 50 na benzynie. wiec jak to jest z "gazem na miasto"?

[ Dodano: 18-03-2012, 21:47 ]
mnie zastanawia czy jeśli ktoś robi krotkie i średnie trasy powiedzmy do 20-25km i poxniej samochod stoi to czy wtedy nie można zalozyć zwyklej sekwencji. przeciez i tak zawsze samochód odpali na benzynie i chwile te wtryski pochodzą. kiedyś słyszałem ze można miec normalna instalację ale jechać 200km na gazie i 50 na benzynie. wiec jak to jest z "gazem na miasto"?

plecho1 - 19-03-2012, 07:14

Tu nie są problemem same wtryski ale i sterowanie silnikiem. Do tego silnika musi być dedykowany sterownik który ogarnie wszystkie parametry i odpowiednio oszuka komputer. Inaczej silnik w najlepszym wypadku straci moc. Komputer steruje układem paliwowy i układem zapłonowym. Jeśli ktoś jeździ mało, to w takim silniku bardzo mało będzie opłacalna jazda na LPG.
zichu - 19-03-2012, 10:38

a robił juz ktoś kalkulację po jakim czasie sie faktycznie zaczyna oszczędzać na LPG? mam na mysli rożnicę w cenie samochodu+cena instalacji+różnica w cenie/km podczas jazdy LPG a benzyna. jak by się to przedstawiało gdyby porwnac silnik GDI i V6?
Morfi - 19-03-2012, 12:23

jakies 80-90 tys jezeli gdi dozyje tylu km na gazie :D
zichu - 19-03-2012, 12:37

czyli przy obecnych przebiegach galantów w granicach 200kkm trzeba było by do 300 000 dojeździc żeby wogóle cos zaoszczędzic...nie oplacalne... ale powiem ze sam sie zastanawiam nad GDI:) mialem w Cari taki silnik i bylem bardzo zadowolony
miki4x4 - 20-03-2012, 21:20

Morfi napisał/a:
jakies 80-90 tys jezeli gdi dozyje tylu km na gazie :D


Morfi - jak to wyliczyłeś ? Mi wychodzi 10, max 15 tys km... Czyli w moim przypadku około roku...

Lincoln - 20-03-2012, 21:32

obroto napisał/a:
Witam. Bezpośredni wtrysk nie jest prostym tematem. Każda instalacja do bezpośredniego wtrysku jest instalacją dedykowaną do konkretnego kodu silnika i sterownika. Silniki GDI czy FSI (itp.) charakteryzują się całkiem inną charakterystyką pracy i składem mieszanki, dlatego też nigdy nie powstanie uniwersalny sterownik, który okiełzna wszystkie silniki. Co do montażu gazu do GDI - przychylam się do opini innych kolegów - tez się opłaca. Jak się zapieką wtryskiwacze to można je przeczyścić, potem wymienić. Jednak według mnie GDI nie ma sensu bo nie jest ani dynamiczne ani oszczędne. Bardziej opłacalne jest kupienie auta z normalnym silnikiem, a jak już chcemy bezpośredni wtrysk to warto rozejrzeć się w grupie VW bo ta ma największe zainteresowanie wśród producentów instalacji gazowych.


taaaa
a ty w ogole jezdziles takim silnikiem?
ja mam 2,4 gdi i i nie narzekam nie jeden siem zdziwil :shock: :shock: cos kolo 9 s do 100...
a co do oszczednosci to jest ok jak na auto tej klasy i osiagi jakie oferuje
co wiecej ja w swoim silniku wymienilem tylko kompletny rozrzad i..nic
ani falowania obrotow ani jakiegos szarpania podczas jazdy tak inni pisza
przyjade kiedys na spot to siem przekonacie nie wlalem nigdy ani grama ceramizera a silnik chodzi jak pszczola sadze ze problemy z tym silnikiem wynikaja z zaniedban eksploatacyjnych
na mobile sa GDI z przebiegami 400 tys>
co do gazu to ja temat zglebilem w zeszlym roku -niestety brak sterownikow a i cena 4 tysie bylaby nieoplacalna do auta o wartosci 10-13 tys
ja jezdze na benie poki co i chyba gal zostanie u mnie do konca

polaff - 20-03-2012, 22:00

Lincoln napisał/a:
obroto napisał/a:
Witam. Bezpośredni wtrysk nie jest prostym tematem. Każda instalacja do bezpośredniego wtrysku jest instalacją dedykowaną do konkretnego kodu silnika i sterownika. Silniki GDI czy FSI (itp.) charakteryzują się całkiem inną charakterystyką pracy i składem mieszanki, dlatego też nigdy nie powstanie uniwersalny sterownik, który okiełzna wszystkie silniki. Co do montażu gazu do GDI - przychylam się do opini innych kolegów - tez się opłaca. Jak się zapieką wtryskiwacze to można je przeczyścić, potem wymienić. Jednak według mnie GDI nie ma sensu bo nie jest ani dynamiczne ani oszczędne. Bardziej opłacalne jest kupienie auta z normalnym silnikiem, a jak już chcemy bezpośredni wtrysk to warto rozejrzeć się w grupie VW bo ta ma największe zainteresowanie wśród producentów instalacji gazowych.


taaaa
a ty w ogole jezdziles takim silnikiem?
ja mam 2,4 gdi i i nie narzekam nie jeden siem zdziwil :shock: :shock: cos kolo 9 s do 100...
a co do oszczednosci to jest ok jak na auto tej klasy i osiagi jakie oferuje
co wiecej ja w swoim silniku wymienilem tylko kompletny rozrzad i..nic
ani falowania obrotow ani jakiegos szarpania podczas jazdy tak inni pisza
przyjade kiedys na spot to siem przekonacie nie wlalem nigdy ani grama ceramizera a silnik chodzi jak pszczola sadze ze problemy z tym silnikiem wynikaja z zaniedban eksploatacyjnych
na mobile sa GDI z przebiegami 400 tys>
co do gazu to ja temat zglebilem w zeszlym roku -niestety brak sterownikow a i cena 4 tysie bylaby nieoplacalna do auta o wartosci 10-13 tys
ja jezdze na benie poki co i chyba gal zostanie u mnie do konca

napisz jeszcze ile to Twoje siem pali jak możesz. (oczywiście benzyny)

Lincoln - 20-03-2012, 22:28

polaff napisał/a:
Lincoln napisał/a:
obroto napisał/a:
Witam. Bezpośredni wtrysk nie jest prostym tematem. Każda instalacja do bezpośredniego wtrysku jest instalacją dedykowaną do konkretnego kodu silnika i sterownika. Silniki GDI czy FSI (itp.) charakteryzują się całkiem inną charakterystyką pracy i składem mieszanki, dlatego też nigdy nie powstanie uniwersalny sterownik, który okiełzna wszystkie silniki. Co do montażu gazu do GDI - przychylam się do opini innych kolegów - tez się opłaca. Jak się zapieką wtryskiwacze to można je przeczyścić, potem wymienić. Jednak według mnie GDI nie ma sensu bo nie jest ani dynamiczne ani oszczędne. Bardziej opłacalne jest kupienie auta z normalnym silnikiem, a jak już chcemy bezpośredni wtrysk to warto rozejrzeć się w grupie VW bo ta ma największe zainteresowanie wśród producentów instalacji gazowych.


taaaa
a ty w ogole jezdziles takim silnikiem?
ja mam 2,4 gdi i i nie narzekam nie jeden siem zdziwil :shock: :shock: cos kolo 9 s do 100...
a co do oszczednosci to jest ok jak na auto tej klasy i osiagi jakie oferuje
co wiecej ja w swoim silniku wymienilem tylko kompletny rozrzad i..nic
ani falowania obrotow ani jakiegos szarpania podczas jazdy tak inni pisza
przyjade kiedys na spot to siem przekonacie nie wlalem nigdy ani grama ceramizera a silnik chodzi jak pszczola sadze ze problemy z tym silnikiem wynikaja z zaniedban eksploatacyjnych
na mobile sa GDI z przebiegami 400 tys>
co do gazu to ja temat zglebilem w zeszlym roku -niestety brak sterownikow a i cena 4 tysie bylaby nieoplacalna do auta o wartosci 10-13 tys
ja jezdze na benie poki co i chyba gal zostanie u mnie do konca

napisz jeszcze ile to Twoje siem pali jak możesz. (oczywiście benzyny)



prosze bardzo

trasa 7,4 przy 120-130 zmierzone empirycznie tj.zalany do pelna bak przejazd rownych 100 km i dolanie znowu do pelna
miasto 10-12 w zaleznosci od buta :lol: :lol:
mozna napisac ze srednia wazona =9,8
:wink:

Morfi - 20-03-2012, 23:15

miki4x4, zwykła instalacja zwraca sie po 17 - 18 tys. a do gdi jest 2 razy droższa. Na dodatek te instalacje do fsi muszą spalac i benzyne i gaz w stosunku 30:70.
Nie opłaca sie i tyle. ze staga sa dedykowane nawet nie pod silniki, a pod konkretne bloki silnika, po pytałem odnosnie 2.0 tfsi :)

zichu - 21-03-2012, 22:04

Morfi napisał/a:
zwykła instalacja zwraca sie po 17 - 18 tys. a do gdi jest 2 razy droższa.


ok ale jak założysz ze nie masz jeszcze gala i chcialbyś kupić to różnice w cenie między GDI a np V6 tez nalezy uwzględnic. Fakt w polsce wybór wśród GDI jest mały ale np na niemieckich stronach ceny GDI są znacznie niższe od "zwykłych" benzyniaków

Morfi - 21-03-2012, 23:32

zichu, dlatego tak popularne są 2.5 v6 + lpg:) a ten temat to poprostu bicie piany


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group