To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A] Buczenie silnika

Krzyzak - 03-11-2011, 07:18

eddisson napisał/a:
wszystkie znaki sie zgadzają.

na drugim pasku też?

eddisson - 03-11-2011, 09:08

Krzyzak napisał/a:
eddisson napisał/a:
wszystkie znaki sie zgadzają.

na drugim pasku też?


Na drugim pasku też jest OK.
Jedyne co było alarmujące to to, że osłona rozrządu została wypiłowana przez rolkę napinacza- plastik za bardzo był wykięty w stronę tej rolki. Ta osłona też była wymieniana bi była... raczej jej nie było.

Krzyzak - 03-11-2011, 11:16

to jeśli rozrząd nie był zmieniany a nagle zaczęły się straszne drgania w okolicy 3000 rpm, to bardzo prawdopodobne, że zaczyna umierać wałek balansowy na pompie oleju
możliwe, że nie obejdzie się bez ściągania miski olejowej

eddisson - 03-11-2011, 11:35

Krzyzak napisał/a:
to jeśli rozrząd nie był zmieniany a nagle zaczęły się straszne drgania w okolicy 3000 rpm, to bardzo prawdopodobne, że zaczyna umierać wałek balansowy na pompie oleju
możliwe, że nie obejdzie się bez ściągania miski olejowej


Rozrząd był wymieniany. Wszystkie paski i rolki.

Bartek - 03-11-2011, 14:31

eddisson, Krzyżak ma niestety niezłą terorię, mógł przytrzeć się wałek balansowy, będzie buczenie aż wyjdzie bokiem panewka.....
eddisson - 03-11-2011, 15:40

OK, to jak się do niego dobrać by sprawdzić czy jest OK czy też nie i jakie są kryterai jego oceny??
Krzyzak - 04-11-2011, 07:31

Bartek napisał/a:
Krzyżak ma niestety niezłą terorię

miałem już do czynienia z 2-ma 4G63 SOHC 16v z EA2 w których zatarła się pompa oleju i padły panewki na wale na jednym tylko z cylindrów
jeden to nasz kolega metzger z forum - skończyło się wymianą połowy silnika...
objawy podobne miał + bardzo dużo hałasu

eddisson - 04-11-2011, 07:55

Rzecz w tym ze dużego chalasu nie ma, a wzrasta on wraz z wyższym biegiem i jest odczuwalny na drazku zmiany biegow. Najbardziej daje sie we znaki w okolicy 3000 rpm kolo 4000 rpm juz nie jest tak odczowalny. Do 2500 rpm silnik chodzi idealnie, na wlonych nawet go nie slychac z paru metrow.
Na ogladalem sie na youtubie o tym balansie a wlasciwie jak ludzie go usuwaja i nawet lozysk kulowych tam nie ma a trudna wygiac taki kawal preta...
Historia tego auta nie jest mi znana ale im bardziej sie zaglebiam to coraz wiecej przypiera mnie o bol glowy.
Wczoraj odkrylem ze nie ma sruby od poduchy przy skrzyni, tak przy okazji naprawy zerwanego zaczepu linki od skrzyni.

[ Dodano: 04-11-2011, 12:05 ]
Moze i to panewki, choc wsluchujac sie w to co ludzie umieszczaja na necie to mnie daleko do takiego stukania.
Wymiana panewek tez nie nalezy do latwych i z dziedziny home made.

[ Dodano: 11-11-2011, 23:22 ]
Przyczyna znaleziona i usunięta.
Wałek balansowy na pompie oleju był obrócony.
Przy zmianie rozrządu zostawiłem znaki jak były pomijając punkt ze śrubokrętem (za kolektorem wydechowym nie było miejsca by go wepchać w ten otwór) polegając na tym, że poprzednik który wymieniał rozrząd ustawił prawidłowo.
Cóż jestem bynajmniej nieco mądrzejszy choć wciąż laik...

Dzięki wszystkim za pomoc.

grzala61 - 20-12-2013, 08:28

Mam podobne objawy
Po wymianie głowicy, rozrządu, przy 3-4 tysiącach buczy silnik, i mam drgania.
Czyli to może być wałek balansowy pompy olejowej?

robertdg - 20-12-2013, 08:36

grzala61 napisał/a:
Mam podobne objawy
Po wymianie głowicy, rozrządu, przy 3-4 tysiącach buczy silnik, i mam drgania.
Czyli to może być wałek balansowy pompy olejowej?
Tak
grzala61 - 20-12-2013, 08:57

Jak go sprawdzić, bo pojadę do mechanika i chcę mu wytłumaczyć o co chodzi.
Ewentualnie może to być źle ustawiony wałek balansowy.

robertdg - 20-12-2013, 08:59

Otwór inspekcyjny jest w okolicach kolektora wydechowego/rury wydechowej na dole bloku, trzeba odkręcić zaslepke i pręt grubości 8mm powinien dac się wsunąc conajmniej 60mm przy zgodnych znakach rozrządu
Macka25 - 13-01-2014, 19:51

Witam serdecznie
Podepne sie pod temat.
Mam podobny problem ale od czasu wymiany czujnika walka korbowego, rozrzadu , oraz paska balansowego wraz z napinaczem gdyz przeciekal - silnik to 2.4 gdi.
Wsystko robione w warsztacie za jednym zamachem.
Jakies sugestie?

Pozdrawiam

robertdg - 13-01-2014, 20:15

Może być źle ustawiony balans na pompie olejowej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group