To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - PRZEPUSTNICA +KROKOWY 2.4 DOHC

marcin4g - 03-11-2011, 19:35

Krejzi napisał/a:


1.8 , 2.0 wyglada tez tak samo w zasadzie nie widac roznicy.



ba powiem więcej ... 2.4 SOHC też prawe niczym z zewnątrz się nie różni .. dlatego też ciagle i z uporem manka powtarzam że to pewne 2.4 :roll: :roll:

wiedz do rzeczy 2.4l - 4G64 SOHC

photo 1



photo 2



lecz zasadnicze różnice to oczyścicie 2.4 l - 4g64 DOHC



musisz mieć któregoś z przedstawionych przez Krejzi lub któregoś z moich propozycji.

najlepiej wykonaj photo :mrgreen:

marycjusz - 09-11-2011, 18:22

Sorry że kilka dni się nie odzywałem - nie miałem kiedy. Jako że przy okazji utopiłem aparat nie mam czym zdjecia zrobić mego silnika więc poszukałem wnikliwie w necie i oto co znalazłem, silnik w moim siedzi dokładnie taki :



Uploaded with ImageShack.us

- i już nie wiem czy to 1,8 czy 2,0 i ile ma koni :( :(

[ Dodano: 09-11-2011, 18:25 ]
Aha , zapomniałem dodać, na pokrywie są dokładnie identyczne i w tych samych miejscach napisy.

Wszyc - 09-11-2011, 23:52

2,4 litra DOHC 172KM :)

dla upewnienia się możesz sprawdzić z przodu bloku napis na takiej płaskiej powierzchni koło bagnetu czy nie widnieje napis 4G64 :) jeżeli tak piszę to gratulujemy najmocniejszego galanta przednionapędowego na forum

marycjusz - 10-11-2011, 10:08

O chryste panie ! Na pewno ? Zdjęcie znalazłem w necie - pokrywa silnika identyczna jak w moim - na resztę "Flaków" nie ma co patrzeć bo kolektor ssący z przepustnicą u mnie wyglądają inaczej niż na tym zdjęciu, chodziło mi o sam silnik wizualnie - jest taki sam jak na tym zdjęciu :)
Kurde ale gdyby on miał 172 km to by asfalt rwał - owszem ma kopa ale tak na 130 km a nie 172 km , no czułoby się gdyby miał tyle koni. Chyba że u mnie coś pokombinowane, i nie ma takiej mocy jaką powinien mieć . A bo gdyby to był silnik jednak z oryginału czyli 2,4 litra to czemu mam skrzynię w manualu a nie w automacie jak w oryginale - dałoby się tak zrobić ??

Wszyc - 10-11-2011, 21:38

Z góry tak samo wyglądają silniki 4G67 1.8 litra DOHC z Hyundaia czy z czego to tam było, 4G63 2.0 DOHC z
Mitsubishi Eclipse i 4G64 2.4 litra DOHC z ameerykańskiej wersji galanta GS :) stąd moje przypuszczenia co do silnika :) z przodu silnika musi być napisane co to :) na takim płaskim wystającym kawałku metalu wyrytę na nim powinno być słabo widoczne trochę z przodu bloku przy bagnecie :P

Co do skrzyni biegów to jedna skrzynia biegów z 1.8, 2.0 lub 2.0 turbo diesla podeszła by to wszystkich tych wyżej wymienionych silników nie ma z tym problemu bez względu czy był automat czy nie :)

Co do przepustnicy i krokowca powinien pasować z 2.0 4G63 z eclipse :) ale niech lepiej wypowiedzą się inni bo ja nie wróżka :)

Masz taki dolot? http://lh6.ggpht.com/-o7S...-Q/DSC01603.JPG tylko nie w takim kolorze wiadomo hehe :P
Od razu na bloku na dole widać po prawej tą płaską przestrzeń na tej wypukłości na bloku :P tam jest napisane co to za silnik :P

Dolot wiem że masz inny bo ten silnik co pokazałeś to z Lancera EVO III z tego co widzę :)

marycjusz - 11-11-2011, 16:33

Witam

Dobra, ogłaszam oficjalnie że mam silnik 4G64 :mrgreen: -sprawdziłem wg instrukcji kolegi Wszyca:) Ufff, wreszcie wiem co mam za samochód :) Poniżej foty silnika mojego gala :


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Wracając do do tematu - ten silnik na pewno ma 172 KM ?? Jeżeli tak to w czym szukać przyczyny braku jego mocy - bo serio nie czuć tych koni w ogóle :( Na razie mam problem z falowaniem obrotów - tu tkwić może problem ? Dzisiaj zresztą jechałem i już mam taką akcję , że dodaję gazu chcę przycisnąć a on muli jak stary diesel, mocniej przycisnę gaz i czuję że nie ma mocy - owszem jedzie ale jak chciał a nie mógł.

Wracając do przepustnicy z krokowym, oprócz propozycji szukania tego zestawu od Eclipse 4g63, ktoś mógłby jeszcze coś doradzić ???

Obejrzałem swoją dokładnie i ciekawy jestem czy by współgrała taka bo jakby identyczna :

http://allegro.pl/przepus...1928601734.html

AHA BYM ZAPOMNIAŁ - WIELKIE DZIĘKI ZA NAPROWADZENIE NA TROP PANIE WSZYC :) DZIĘKI TOBIE WIEM CZYM JEŻDŻĘ TERAZ :) :)

[ Dodano: 11-11-2011, 16:37 ]
OCZYWIŚCIE DZIĘKI WIELKIE RÓWNIEŻ DLA MARCINA4G :) )

[ Dodano: 11-11-2011, 17:33 ]
- i jeszcze jedno - oglądając foty silnika proszę zwrócić uwagę na zdrowiutkie kielichy :) :)

Wszyc - 11-11-2011, 18:26

marycjusz napisał/a:
- i jeszcze jedno - oglądając foty silnika proszę zwrócić uwagę na zdrowiutkie kielichy :) :)


Norma trafiłeś w 10 z amerykańskim galantem grubo lepszy ocynk czy coś mają i nie rdzewieją :)

[ Dodano: 12-11-2011, 04:25 ]

co do współpracy z przepustnicą z 2.0 hmm powinna ale nie dam sobie o to ręki uciąć

[ Dodano: 13-11-2011, 02:17 ]
a nie sory 160KM ma w serii nie doczytałem ;)

marycjusz - 14-11-2011, 11:12

hehe 160 KM to i tak dla mnie duuże zaskoczenie - cały czas myślałem że jeżdżę na 120 CZY 130 km i 1,8 silniku :)

NO DOBRA, A CO DO ZAMULANIA MEGO POJAZDU KTOŚ MA JAKIEŚ PROPOZYCJE ?

k@rol - 14-11-2011, 19:54

wymrygaj błędy...może sonda, przepływka, ja miałem zamulacza jak mi sonda padła

[ Dodano: 14-11-2011, 20:04 ]
jeśli szukasz przepustnicy i krokowca tylko dlatego że obroty falują to najpierw spróbuj wyczyścić te sprzęty, mi po wymianie krokowca(byłem w 100% pewien że krokowy umarł zanim wymieniłem;) ) i przpustnicy też falowały bo przepustnica była źle wyregulowana(TPS +APPS plus śrubki itp) oczywiście lepiej tego nie ruszać ale czasem trzeba :wink:

marycjusz - 14-11-2011, 20:20

Dobra spróbuje te błędy najpierw wymrygać - teraz znowu pytanie czy w amerykańcu czynności są takie same jak w europejczyku ? Kody błędów te same ? To gniazdo (łącze, nie wiem jak to nazwać) w którym spinam dwa piny też tak samo będzie wyglądać jak w europejczyku ?

Co do czyszczenia to już było czyszczone, fakt że prze czyszczeniem lepiej chodził, no ale wyczyszczone wszystko i tak już myślałem że po prostu wymienię przepustnicę z krokowym i będzie po zabiegu. Dobra, czujnik położenia przepustnicy to wiem, ale może zadam głupie pytanie, co to APPS ?? :)

Co do sondy to też już tak się zastanawiałem - no i znowuż pytanie, jaką sondę do mojego amerykańca gdyby się okazało ? od 2,0 ? 2,0 V6, czy może 2,4 GDI ?? :)

k@rol - 14-11-2011, 20:46

też nie wiedziałem co to :roll: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63836
nie wiem czy u Ciebie też on będzie...co do kodów nie wypowiem się bo nie wiem jak to jest w amerykańcu, aha i u mnie krokowy nie wywalał błędu ale jedna cewka miała już inne wartości (powinno być chyba 32/33 na "omomierzu")i wariował ale też nie wiem jak wygląda u Ciebie krokowiec... sonde ja kupiłem NTK uniwersalną za ok 80zł i śmiga (4 przewody)

marycjusz - 14-11-2011, 20:55

O widzisz jak to czasem dobrze kogoś mądrego posłuchać :) DZIĘKI
No nic to, spróbuje ja te błędy wymrygać i zobaczymy co będzie się działo :)

k@rol - 14-11-2011, 21:15

pozwolę sobie polecić pewną stronę dobrze znaną wśród forumowiczów :mrgreen:
http://mitsubishifan.pl/mitsubishifan/

marycjusz - 15-11-2011, 20:16

Wiem wiem, znam tą stronkę ale tam o moim silniku mało informacji

WŁAŚNIE PRZED CHWILĄ ZROBIŁEM restart ECU A POTEM CHCIAŁEM WYMRYGAĆ BŁĘDY. KABELKIEM MIEDZIANYM ZMOSTKOWAŁEM 1 I 4 PIN TEJ WTYCZKI I DUPA, NIC SIĘ NIE DZIEJE , POWINNO COKOLWIEK WYMRYGAĆ NAWET JAK NIE MA BŁĘDÓW TAK ??

a JEŻELI NIC SIĘ NIE DZIEJE TO CO TO OZNACZA ?

k@rol - 15-11-2011, 20:27

coś źle zrobiłeś skoro nic się nie dzieje, jak nie ma błędów to check mruga cały czas z takimi samymi przerwami...dobrze popatrz na tą wtyczkę może nie te piny? Są na niej takie miniaturowe cyferki :wink: jak dobrze pamiętam kluczyk w pozycji w której zapalają się kontrolki...

[ Dodano: 15-11-2011, 20:33 ]
aha jeśli zrobiłeś reset czyli odpiąłeś aku to podejrzewam że dopóki nie zrobisz po tym resecie paru kilosów i tak błędów (ewentualnych) Ci nie wymryga, bo będą skasowane :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group