To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Podświetlenie pokręteł nawiewu i innych przycisków

Lewy1978 - 12-11-2011, 16:49

powymieniałem większość żaróweczek, pozostały tylko (aż) te od pokręteł temperatura, nawiew i awaryjne i tu mam pytane:
w jakiej kolejności zdejmować poszczególne elementy auta aby nic nie połamać
wersja z klimatyzacją automatyczną
z góry dziękuję za pomoc

elektryk - 12-11-2011, 20:32

Lewy1978 napisał/a:
powymieniałem większość żaróweczek, pozostały tylko (aż) te od pokręteł temperatura, nawiew i awaryjne i tu mam pytane:
w jakiej kolejności zdejmować poszczególne elementy auta aby nic nie połamać
wersja z klimatyzacją automatyczną
z góry dziękuję za pomoc

Klima i awaryjne to dwie różne bajki, rozbiera się oddzielnie, aczkolwiek jak zdejmiesz jedno z nich to drugie będzie łatwiej podważyć i wyciągnąć. Ja obie części wyciągam ręcznie, są tylko na zatrzaskach, fabrycznie nie ma żadnych śrub, możesz spróbować włożyć obie dłonie do któregoś schowka, zaprzeć się naprzemiennie o ścianki i pociągnąć do siebie. Możesz spróbować zdemontować radio i pociągnąć przez dziurę po radiu.

Co do awaryjnych, to po odciągnięciu osłony, odkręcasz od spodu 2 wkręty i wyciągasz przycisk, później małym wkrętakiem podważasz, budowa wyłącznika podobna jak tych od przeciwmgielnych. Oprócz podświetlania awaryjnych obok masz podświetlanie gniazda zapalniczki.

Z panelem od klimy jest trudniej, musisz odczepić radio od panelu, zdjąć gałki z panelu klimatyzacji i odkręcić od spodu 4 wkręty żeby odłączyć sterownik klimy od panelu. Najlepiej sterownik wyjąc z samochodu i wziąć do domu na stół. W sterowniku klimy żarówki są 2 ale można jeszcze dołożyć 2 dodatkowe. Płytka drukowana z gałkami i żarówkami trzyma się na 6 punktach, 4 z nich się odgina, a z pozostałych 2 (wyglądają jakby niepodcięte zatrzaski) wyciąga się płytkę pod kątem. Jak chcesz mieć wygodniej to można płytkę z żarówkami i przyciskami odłączyć od elektroniki, trzeba wypiąć tę tasiemkę. Żeby odpiąć tasiemkę, trzeba delikatnie rogi złącza pociągnąć w tym kierunku w którym wychodzi tasiemka. Ruch jest minimalny, jakieś 2-3mm, jak szarpniesz więcej to uszkodzisz złącze. Jak odblokujesz złącze to tasiemka powinna się lekko wysunąć. Przed zamontowanie całości wskazane jest przetestowanie tego na zasilaczu 12V, ścieżki do żarówek nie są do niczego podłączone więc można do nich podłączać zasilacz, najprościej w miejscach gdzie nie ma fabrycznych żarówek.

Tak dla przypomnienia to czy już sprawdzałeś żaróweczki podświetlania popielniczki i schowka nad nogami pasażera?

Lewy1978 - 12-11-2011, 20:42

elektryk napisał/a:
Lewy1978 napisał/a:
powymieniałem większość żaróweczek, pozostały tylko (aż) te od pokręteł temperatura, nawiew i awaryjne i tu mam pytane:
w jakiej kolejności zdejmować poszczególne elementy auta aby nic nie połamać
wersja z klimatyzacją automatyczną
z góry dziękuję za pomoc

Klima i awaryjne to dwie różne bajki, rozbiera się oddzielnie, aczkolwiek jak zdejmiesz jedno z nich to drugie będzie łatwiej podważyć i wyciągnąć. Ja obie części wyciągam ręcznie, są tylko na zatrzaskach, fabrycznie nie ma żadnych śrub, możesz spróbować włożyć obie dłonie do któregoś schowka, zaprzeć się naprzemiennie o ścianki i pociągnąć do siebie. Możesz spróbować zdemontować radio i pociągnąć przez dziurę po radiu.

Co do awaryjnych, to po odciągnięciu osłony, odkręcasz od spodu 2 wkręty i wyciągasz przycisk, później małym wkrętakiem podważasz, budowa wyłącznika podobna jak tych od przeciwmgielnych. Oprócz podświetlania awaryjnych obok masz podświetlanie gniazda zapalniczki.

Z panelem od klimy jest trudniej, musisz odczepić radio od panelu, zdjąć gałki z panelu klimatyzacji i odkręcić od spodu 4 wkręty żeby odłączyć sterownik klimy od panelu. Najlepiej sterownik wyjąc z samochodu i wziąć do domu na stół. W sterowniku klimy żarówki są 2 ale można jeszcze dołożyć 2 dodatkowe. Płytka drukowana z gałkami i żarówkami trzyma się na 6 punktach, 4 z nich się odgina, a z pozostałych 2 (wyglądają jakby niepodcięte zatrzaski) wyciąga się płytkę pod kątem. Jak chcesz mieć wygodniej to można płytkę z żarówkami i przyciskami odłączyć od elektroniki, trzeba wypiąć tę tasiemkę. Żeby odpiąć tasiemkę, trzeba delikatnie rogi złącza pociągnąć w tym kierunku w którym wychodzi tasiemka. Ruch jest minimalny, jakieś 2-3mm, jak szarpniesz więcej to uszkodzisz złącze. Jak odblokujesz złącze to tasiemka powinna się lekko wysunąć. Przed zamontowanie całości wskazane jest przetestowanie tego na zasilaczu 12V, ścieżki do żarówek nie są do niczego podłączone więc można do nich podłączać zasilacz, najprościej w miejscach gdzie nie ma fabrycznych żarówek.

Tak dla przypomnienia to czy już sprawdzałeś żaróweczki podświetlania popielniczki i schowka nad nogami pasażera?


Dzięki za precyzyjny opis,
żaróweczka w popielniczce wymieniona, a ta od schowka jeszcze nie

qlka2 - 01-11-2014, 20:58

Odkopię temat chociaż nie wiem czy mi ktoś odpisze.
Rozkopałem panel włączników przy okazji uszkadzając jedną z żarówek podświetlania bo myślałem że jest tak wyciągana a okazało się że są te wkręcane.
Piszecie o dwóch dodatkowych żarówkach. Nie powinno ich być w oryginale?
W momencie gdy świeciły te dwie dolne i tak podświetlenie wyglądało licho.
Są dwa problemy:
1.Skąd wziąć tą dolną żarówkę - wiem można przełożyć wkład ale całej się nie da kupić?
2.Dwie górne żarówki są mniejsze. Udało mi się taką jedną wydłubać z Almery N15 ale bez gumowego kapturka podświetla na pomarańczowo.

Widziałem takie żarówki z niebieskimi kapturkami do Volvo ale cena była jakas idiotyczna typu 40 PLN/szt !!!

Macie jakieś namiary jak się nazywa ten typ żarówki to słucham.

P.S.
Z awaryjnymi sobie poradziłem tyle że nie szło przylutować do tuch blaszek nowej żarówki bo za chiny cyna nie chciała ich złapać. Nie pomagało drapanie, szlifowanie, kalafonia nic.
Nie wiem z czego to zrobili. Skończyło się na nawinięciu drucików w takie wycięcia w blaszce.
Co do diod rozpraszających to podejrzewam że regulacja jasności nie będzie działać?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Bart.

elektryk - 01-11-2014, 22:10

U mnie nie było tych dodatkowych żarówek w panelu. A po wymianie wszystkiego na LED nadal działa regulacja jasności.
qlka2 - 01-11-2014, 22:28

Daj namiary jakie ledy i ile kupić oraz czy kombinowałeś coś z tymi kapturkami niebieskimi?
elektryk - 02-11-2014, 00:07

Chyba już kiedyś pisałem, kupiłem jakieś LEDy w pasujących oprawkach ale nie byłem zadowolony ze stopnia rozpraszania. Kupiłem więc taką taśmę świecącą LED i wykleiłem wnętrze panelu tak żeby mniej więcej równo świeciło.
qlka2 - 02-11-2014, 00:17

Czyli z oryginalnym podświetleniem to ma średnio coś wspólnego.
A podświetlanie włączników czym robiłeś?

elektryk - 02-11-2014, 19:11

qlka2 napisał/a:
Czyli z oryginalnym podświetleniem to ma średnio coś wspólnego.
A podświetlanie włączników czym robiłeś?
Wyłączników, gotowymi ledami w oprawkach żarówek.
olgierto - 02-11-2014, 19:55

możesz wstawić zdjęcie jak to u ciebie wygląda??
qlka2 - 02-11-2014, 21:12

Również proszę o zdjęcie i daj namiar na te żarówki.
I daj znać czy dokładałeś te dwie "opcjonalne"?
Bez nich jak poskładałem wszystko tak jak w oryginale było nie za jasno.
Co do tych żarówek przycisków to ja np. wkładałem takie 3mm średnicy 14V 60mA.
Mocniejszych nie znalazłem.
A macie namiary na te kapturki niebieskie czy szkoda zachodu?
Może założyć te ledy walcowe koloru białego bez kapturków?
Jak to się będzie sprawdzać?

elektryk - 02-11-2014, 21:59

qlka2 napisał/a:
Również proszę o zdjęcie i daj namiar na te żarówki.
I daj znać czy dokładałeś te dwie "opcjonalne"?
To było dawno, nie pamiętam, ale chyba bym spróbował na więcej żaróweczek. Co do ledowych to wystarczy poszukać na allegro pod hasłem T3 lub T4. Tylko uwaga oryginały z żarówkami mają styki obejmujące płytkę drukowaną z obu stron, a te z allegro tylko stykają od spodu, pamiętam że w niektórych przyciskach był problem z tego powodu i musiałem coś rzeźbić.

qlka2 napisał/a:
Co do tych żarówek przycisków to ja np. wkładałem takie 3mm średnicy 14V 60mA. Mocniejszych nie znalazłem.
Jeśli są na 14V to mogą nie świecić pełną jasnością, ja wcześniej wymieniałem same banieczki żaróweczek 12V. Kupowałem je w sklepach z elektroniką, nie wiem do czego służyły oryginalnie, może jakieś podświetlanie skali w starych radiach. Sama żaróweczka dawała żółte światło, ale w połączeniu z niebieskim kapturkiem wyglądało całkiem jasno. Po wymianie na LED piktogramy zyskały sporo kontrastu.

Fotki spróbuję jutro, ale z góry uprzedzam że aparatem kiepsko wychodzi, albo widać odbłysk z lampy albo trzęsącą się rękę.

qlka2 - 02-11-2014, 22:30

Najlepiej byłoby ze statywu na długim czasie ale nie wiem czy masz jakiś w miarę podstawowy aparat czy będziesz robił komórką.
A nie paliły się te na 12V? Przy chodzącym alternatorze to może być trochę mało.
Z tymi żarówkami LED to takie jak te dolne w nawiewach może idzie dostać ale te górne, mniejsze, zresztą chyba takie jak te w przyciskach, to nie wiem czy są dostępne.
A z kupnem kapturków, szczególnie tych mniejszych, chyba może być problem.
Oryginały faktycznie są takie drogie jak te np. z Volvo?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Bart.

elektryk - 06-11-2014, 10:33

Statyw jest, aparat jest, czasu brak. Może coś w weekend dam radę.
nytsug - 12-11-2014, 21:58

Dla potomnych - niebieski kapturek spokojnie można zdjąć a żarówki są identyczne jak w podświetleniu licznika w Carismach:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group