To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] SPALANIE CIĄGLE ROŚNIE POMOCY!

elektryk - 07-11-2011, 21:04

Bartek napisał/a:
Jak nie jest totalnie dead, nie w postaci błędu tylko zawyżonych korekt spalania....
To się podłączę pod temat, a jak ocenić wartości korekt czy są prawidłowo czy nie?
Mam interfejs ELM327 mogę sobie samemu podglądać, chyba nawet widać korekty krótko okresowe i długookresowe, ale jak oceniać kiedy jest ok a kiedy źle?

macia - 07-11-2011, 21:32

Jeszcze jedna sprawa: może rozrząd przestawiony???
mitch2000 - 07-11-2011, 21:35

Outek szczerze współczuje bo to chyba najgorsze co może być. Jak człowiek jest w stanie wyłożyć kasę, żeby było ok i mieć to z głowy, a nie można ustalić przyczyny... Rozumiem, że spalanie zaczęło wzrastać i wtedy zabrałeś się za wymianę po kolei rzeczy, które opisałeś? Czy może jednak dopiero po jakimś elemencie? Pytam, bo teraz robią tak gówniane części, że czasami nowa potrafi źle działać od początku. Zwłaszcza jeśli chodzi o kostki elektryczne, czujniki itp. Nawet ciężko takie dziadostwo zareklamować. Ja bym zaryzykował z tą sondą. Kiedyś miałem podobną sytuację w starym samochodzie. Spalanie nie wzrosło tak bardzo jak u Ciebie, ale dało się zauważyć poza tym silnik dziwnie pracował. Byłem na kompie niby wszystko w porządku sondą, ale jednak później okazało się, że to była jej przyczyna. Potrafiła się, że tak powiem zawieszać, a pech chciał że podczas diagnostyki było OK.

Pozdrawiam i trzymam kciuki, żeby udało Ci się rozwiązać problem.

elektryk - 07-11-2011, 23:27

Tak na szybko pomyślałem że może być jeszcze winna przepływka lub coś w układzie paliwowym (może wtryski?).
korek - 07-11-2011, 23:43

A może zawory wydechowe trochę się upaliły i zaczyna spadać kompresyjka. W zasadzie na początku nie ma w ogóle objawów poza soczystymi spalinami i troszeczkę okopconą rurą wydechową.
Na analizie spalin samochód był??

Outek1 - 08-11-2011, 01:55

Bartek napisał/a:
Outek1 napisał/a:
sondę raczej by pokazał


Jak nie jest totalnie dead, nie w postaci błędu tylko zawyżonych korekt spalania....


no tak też napisałem ze jak sonda kiepsko dobiera to komp nie wykaże ale Tobie to może łatwo napisać korekta spalania a jak ja mam to sprawdzić? metodą chałupniczą się nie da, nie mam takich możliwości podłączenie kompa diagnostycznego to max co mogę sam, wiec jak ma to zweryfikować?

[ Dodano: 08-11-2011, 01:58 ]
korek napisał/a:
A może zawory wydechowe trochę się upaliły i zaczyna spadać kompresyjka. W zasadzie na początku nie ma w ogóle objawów poza soczystymi spalinami i troszeczkę okopconą rurą wydechową.
Na analizie spalin samochód był??

na analizie spalin nie byl ale teraz bez katalizatora i tak nic by to nie dalo ponieważ strumienica zaburzy wyniki

[ Dodano: 08-11-2011, 02:01 ]
elektryk napisał/a:
Tak na szybko pomyślałem że może być jeszcze winna przepływka lub coś w układzie paliwowym (może wtryski?).


przepływomierz tak jak napisałem wymieniłem na nowy wiec ten temat odpada sprawdziłem też go już w praktyce zamieniałem na inny używany nie ma różnicy więc ten trop zamykamy

[ Dodano: 08-11-2011, 02:03 ]
macia napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa: może rozrząd przestawiony???


sprawdzałem rozrząd pod katem ustawień i fabrycznych i korekt czasem przy wymianie ktoś się walnie o ząb i potem są tez objawy jak brak mocy i duże spalanie ale tu okazało się , że jest tak jak zaleca producent bez pomyłki

Bartek - 08-11-2011, 07:01

Era samochodów naprawialnych młotkiem i srubokretem dawno minęła. Teraz bez komputera wiele nie zdzialasz, jak wolisz w ciemno wymieniać - proszę bardzo, koszt nie jest ogromny, ale lixz sie z tym, ze niewiele poprawisz.
Outek1 - 08-11-2011, 16:44

Bartek napisał/a:
Era samochodów naprawialnych młotkiem i srubokretem dawno minęła. Teraz bez komputera wiele nie zdzialasz, jak wolisz w ciemno wymieniać - proszę bardzo, koszt nie jest ogromny, ale lixz sie z tym, ze niewiele poprawisz.


nie twierdze,że chce naprawiać młotkiem po prostu nie wiem jak mam to sprawdzić niby co mam kupic oprogramowanie za 5tys pod konkretny model i kabel zeby podlączyć pod laptopa to sie mija z celem na serwisie podłączają zwykły komp diagnostyczny to ja nie mowie ze nie chce czy uważam ze to niepotrzebnie wrecz przeciwnie bardzo chetnei bym skorzystał tylko jak i gdzie? Poza tym to chyba też za darmo nie robią nawet jesli gdzies by się to udalo to raczej nie w rzeszowie chyba?

thompson - 08-11-2011, 17:44

Kup ELM327 - zapłacisz całe 70-100 zł, oprogramowanie EasyOBD, czy jakoś tak, jest w wersji darmowej. Sprawdzisz błędy, odczytasz wskazania sond lambda. Nie rozumiem problemu. Nawet jak nic nie wyjdzie, to będziesz miał na przyszłość do innych samochodów- obecnie OBD II to standard. Chyba, że będziesz w okolicach Łomży, to zapraszam.
Outek1 - 08-11-2011, 20:58

thompson napisał/a:
Kup ELM327 - zapłacisz całe 70-100 zł, oprogramowanie EasyOBD, czy jakoś tak, jest w wersji darmowej. Sprawdzisz błędy, odczytasz wskazania sond lambda. Nie rozumiem problemu. Nawet jak nic nie wyjdzie, to będziesz miał na przyszłość do innych samochodów- obecnie OBD II to standard. Chyba, że będziesz w okolicach Łomży, to zapraszam.


O i o takie konkretne propozycje chodziło. Jeszcze pytanie jeśli przebieg jest ponad 170 000 to na jaki olej do silnika należało by wymienić?

mitch2000 - 09-11-2011, 08:31

Outek1 napisał/a:
thompson napisał/a:
Kup ELM327 - zapłacisz całe 70-100 zł, oprogramowanie EasyOBD, czy jakoś tak, jest w wersji darmowej. Sprawdzisz błędy, odczytasz wskazania sond lambda. Nie rozumiem problemu. Nawet jak nic nie wyjdzie, to będziesz miał na przyszłość do innych samochodów- obecnie OBD II to standard. Chyba, że będziesz w okolicach Łomży, to zapraszam.


O i o takie konkretne propozycje chodziło. Jeszcze pytanie jeśli przebieg jest ponad 170 000 to na jaki olej do silnika należało by wymienić?


A jaki masz w tej chwili zalany? Silnik bierze Ci olej? Zasada jest mniej więcej taka, że zalewa się olej taki sam lub podobny w parametrach do tego co był. Nie powinno się natomiast zmieniać z oleju gorszego na lepszy. Czyli jak miałeś półsyntetyk to lejesz taki sam lub mineralny, a nie pełny syntetyk. Jeżeli silnik bierze Ci olej, to nie ma co inwestować w jakieś drogie bo to i tak nie pomoże, a będziesz musiał więcej płacić kupując na dolewkę. A teraz konkretnie ja dziś będę zmieniał i mam Mobil 1 http://www.ioleje.pl/prod...x1-5w-405l.html konkretnie taki. Nie mówie, że to najlepszy olej jaki może być po prostu taki zalewał poprzedni właściciel. Słyszałem sporo opini, że najlepsze oleje robi m.in. Motul, Vavoline. Sam stosuje Mobil również w innych autach i nie narzekam.
A propo bo Outlandera mam niecały miesiąc. Co ile jest zalecana wymiana oleju 10 czy 15 tys? Co ile wymienia się rozrząd?

elektryk - 09-11-2011, 10:37

Outek1 napisał/a:
przepływomierz tak jak napisałem wymieniłem na nowy wiec ten temat odpada sprawdziłem też go już w praktyce zamieniałem na inny używany nie ma różnicy więc ten trop zamykamy
Wiem że to trochę zgadywanie, a co z potencjometrem przepustnicy?

[ Dodano: 09-11-2011, 10:40 ]
thompson napisał/a:
Kup ELM327 - zapłacisz całe 70-100 zł, oprogramowanie EasyOBD, czy jakoś tak, jest w wersji darmowej. Sprawdzisz błędy, odczytasz wskazania sond lambda
Ale co dalej? Najwyżej stwierdzi że sonda jest i daje jakiś sygnał. Ja kilka postów wyżej pytałem już jakie wartości korekcji są "normalne" i nikt nie był w stanie mi odpowiedzieć. Pewnie nawet oryginalny MUT III w tej kwestii nie wiele więcej powie.
macia - 09-11-2011, 17:55

Rozrząd co 90 tys. km lub co 5 lat. Chyba, że części nie są oryginalne, to co 60 tys. km.
Bartek - 09-11-2011, 18:03

elektryk, jak najbliższe 0. +- 10% to już spore korekty
Outek1 - 10-11-2011, 03:06

mitch2000 napisał/a:
Outek1 napisał/a:
thompson napisał/a:
Kup ELM327 - zapłacisz całe 70-100 zł, oprogramowanie EasyOBD, czy jakoś tak, jest w wersji darmowej. Sprawdzisz błędy, odczytasz wskazania sond lambda. Nie rozumiem problemu. Nawet jak nic nie wyjdzie, to będziesz miał na przyszłość do innych samochodów- obecnie OBD II to standard. Chyba, że będziesz w okolicach Łomży, to zapraszam.


O i o takie konkretne propozycje chodziło. Jeszcze pytanie jeśli przebieg jest ponad 170 000 to na jaki olej do silnika należało by wymienić?


A jaki masz w tej chwili zalany? Silnik bierze Ci olej? Zasada jest mniej więcej taka, że zalewa się olej taki sam lub podobny w parametrach do tego co był. Nie powinno się natomiast zmieniać z oleju gorszego na lepszy. Czyli jak miałeś półsyntetyk to lejesz taki sam lub mineralny, a nie pełny syntetyk. Jeżeli silnik bierze Ci olej, to nie ma co inwestować w jakieś drogie bo to i tak nie pomoże, a będziesz musiał więcej płacić kupując na dolewkę. A teraz konkretnie ja dziś będę zmieniał i mam Mobil 1 http://www.ioleje.pl/prod...x1-5w-405l.html konkretnie taki. Nie mówie, że to najlepszy olej jaki może być po prostu taki zalewał poprzedni właściciel. Słyszałem sporo opini, że najlepsze oleje robi m.in. Motul, Vavoline. Sam stosuje Mobil również w innych autach i nie narzekam.
A propo bo Outlandera mam niecały miesiąc. Co ile jest zalecana wymiana oleju 10 czy 15 tys? Co ile wymienia się rozrząd?


Ja to wiem tą zasada sie kierowałem w poprzednim aucie ale to była foka przewidywalne stworzenie, Jeśli chodzi o ten mobil1 akurat to ja bym go polecał raczej do turbodoładowanych mniejszych jednostek wysokoprężnych ale czy akurat tu,nie wiem a Chodzi o to, ze slyszałem wypowiedzi fanów marki ze japończyki szczególnie Mitsu lubią działać w strefach wysokich obrotów trudno sie z tym nie zgodzić bo najlepsze parametry osiągi uzyskują jak się wkręca silnik na wysokie i tu są zdania ze najlepiej Castrol i tylko syntetyk pełny lub oleje do silników typowo sportowych jak Motul i nie ważne jaki przebieg czy spalanie powinien być jak najczystrzy bez zadnych smieci mineralnych bo te silniki tego nie lubią no chyba ze bierze olej to wtedy trzeba go uszczelnić Valvoline MAXX life ze 2 , 3 wymiany a potem znowu wrocić do pełnych syntetyków i w tym kontekscie chciałem zweryfikować ten temat oleju jakie Wasze zdanie przy okazji gdy akurat oleju nie bierze .

[ Dodano: 10-11-2011, 03:24 ]
elektryk napisał/a:
Outek1 napisał/a:
przepływomierz tak jak napisałem wymieniłem na nowy wiec ten temat odpada sprawdziłem też go już w praktyce zamieniałem na inny używany nie ma różnicy więc ten trop zamykamy
Wiem że to trochę zgadywanie, a co z potencjometrem przepustnicy?

[ Dodano: 09-11-2011, 10:40 ]
thompson napisał/a:
Kup ELM327 - zapłacisz całe 70-100 zł, oprogramowanie EasyOBD, czy jakoś tak, jest w wersji darmowej. Sprawdzisz błędy, odczytasz wskazania sond lambda
Ale co dalej? Najwyżej stwierdzi że sonda jest i daje jakiś sygnał. Ja kilka postów wyżej pytałem już jakie wartości korekcji są "normalne" i nikt nie był w stanie mi odpowiedzieć. Pewnie nawet oryginalny MUT III w tej kwestii nie wiele więcej powie.


Dzięki elektryk sprawdzę Twoje uwagi, wiesz piszę dużo ale pozwala mi to też zweryfikować wypowiedzi innych, oddzielić ziarna od plew bo czasem mam wrażenie, że niektórzy po prostu nie wiedzą sami o czym piszą a niektórzy się popisują nic nie wyjaśniając a prostych krótkich trafnych sugestii i propozycji nie jest dużo a póki można to zrobić i nie wiąże się to z jakimiś ogromnymi kosztami to trzeba szukać w podstawach i ja do tego dojdę prędzej czy później i tak coś czuje, że to będzie coś banalnego czego nikt się nie spodziewał bo najciemniej pod latarnia. tymczasem bardzo dziękuję serdecznie wszystkim za to, ze Wam się w ogóle chciało! będę coś wiedział dam znać na razie przeczytałem w międzyczasie całą instrukcje i dowiedziałem się o dziwo, ze mam automatyczną klimę (choć nie wygląda) wersję sport przeznaczoną na Europę



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group