To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander - pękające klosze przednich reflektorów

desti - 29-01-2013, 18:51

elektryk,
Juto zobacze to napisze

elektryk - 31-01-2013, 11:40

No i jak tam Desti?
desti - 31-01-2013, 17:35

elektryk,
A jest zajebiśćie Co do tej H1 to sama u mnie wchodzi a do długich to masz żarówkę HB3 60W z taką plastikową końcówką kontową Jak co to wal

elektryk - 02-02-2013, 23:02

desti napisał/a:
elektryk,
A jest zajebiśćie Co do tej H1 to sama u mnie wchodzi a do długich to masz żarówkę HB3 60W z taką plastikową końcówką kontową Jak co to wal
Chodziło mi bardziej o silniczki czy są kompatybilne, można kupić poliftowe zamienniki bez silniczków z możliwością ich montażu po 350zł. A dobra oryginalna przedliftowa lampa kosztuje od 700zł w górę.
promalko - 09-02-2013, 12:58

Witam,
W lato wymienilem pekniete reflektory na soczewkowe kupione na Allegro z reczna regulacja. Silniczki mozna przelozyc bez problemu pasuja idealnie. Uwaga: nie polecam osobom z niezgrabnymi paluchami, trzeba byc ostroznym przy damontazu i zakladaniu silniczkow. Wszystki kostki podlaczen pasuja do fabrycznych wiazek samochodu. Mocowania w karoserii identycznie. Dwa dni po 3-4 godzinki spokojnej leniwej pracy.
Przed zakupem spytalem sprzedawce czy mozna przelozyc silniczki. Producent reflektorow to Depo- fima dosc znana. 480 PLN za sztuke. H1 mijania i HB3 drogowe.
W porownaniu do starych reflektorow z H4 soczewki swieca zdecydowanie lepiej. Klosze na razie nie popekaly.
Pozdrawiam

elektryk - 09-02-2013, 17:07

promalko napisał/a:
Wszystki kostki podlaczen pasuja do fabrycznych wiazek samochodu.
A czy kostki do żarówek są dostarczone czy trzeba ciąć i przerabiać?
promalko - 10-02-2013, 17:52

Czesc,
Z racji tego ze orginalna instalacja ma wyjscie na H4 a refletorze soczewce sa 2 oddzielne zarowki potrzebna bedzie lutownica. Zarowka H1 w nowym reflektorze jest mocowana na takiej podstawce przejciowce do ktorej pasuje orginalna kostka H4. Trzeba dokupic wtyczke pod HB3, nieduze koszty.
Na Allegro znalazlem ,,zestaw naprawczy do golfa III,, przejscowka z H4 na H1+H7 w kat. motoryzacja, oswietlenie,pozostale(jezeli dobrze pamietam, koszt ok.60 PLN) oferowany dla tych co musza miec AngelEyes w golfie. Zasadniczo sa to 4 kostki i przekaznik z bezpiecznikiem ale rozwiazuje to problem kombinowania z kabelkami pod maska. Obcinasz kostki golfa i masz troche lutowania. Mijania i dlugie dzialaja tak jak orginalnie a nie jedne gasna jak zapalisz drugie. No i nie spalisz bezpiecznikow w orginalnej instalacji jak wlaczysz 4 zarowki zamiast 2.
U mnie jest tak, ze jak stoisz przed samochodem z odpieta orginalna kostka H4 to w lewym styku masz dlugie, gorny to mijania a po prawej jest masa.
Reszta to tylko troche pokombinowania z przewodami.
Pozdrawiam

elektryk - 10-02-2013, 22:06

promalko napisał/a:
Mijania i dlugie dzialaja tak jak orginalnie a nie jedne gasna jak zapalisz drugie. No i nie spalisz bezpiecznikow w orginalnej instalacji jak wlaczysz 4 zarowki zamiast 2.
Tego akurat nie czaję, oryginalna instalacja zawiera 2 obwody, jeden dla długich drugi dla drogowych. Każdy obwód jest fabrycznie dedykowany do żarówek chyba 2x55W po każdej stronie. Zestaw H1+HB4 też pobiera 2x55W więc ja tu nie widzę możliwości spalenia instalacji.
promalko - 17-02-2013, 11:53

I tak i nie,
W zarowce H4 nigdy nie swiaca 2 wlokna na raz (mijania+drogowe), gdyby tak bylo to mialbys zarowke 110W lub 2x 27,5 W zamiast daklarowanej przez producenta wartosci 55W. Zapalasz drogowe to mijania gasnie i odwrotnie. W nowej lampie jak wlaczych drogowe to fabryczna instalacja ma 4 zarowki do wykarmienia na raz. Stad trzeba przerobic troche kabelki bo w kostce nie bedzie rownoczesnie napiecia na swiatla mijania i drogowe.
H4 to stara konstrukcyjnie zarowka nie dajaca niestety dobrego swiatla.

tomtom11 - 23-02-2013, 19:01

Witam,

Właduję się nieco w temat, ale:
mam amerykańska wersje Outlandera I z 2004r. Musze wymienić przednie lampy na europejskie, bo oryginalne świecą.."po amerykańsku" :) Opłaca się kupować jakieś zamienniki chińskie czy tam inne, za 200zł/szt? czy lepiej kupić jakąś używkę z oryginału, byle nie popękaną.. ??? Na nowy oryginał mnie chyba nie stać..

Druga sprawa z tylną przeciwmgielną.. nawet nie wiedziałem, że musi być zamontowana zgodnie z naszym prawem, a u mnie jej w ogóle nie ma, nawet przełącznika nie ma żadnego bo w usa nie są wymagane.. No i kolejny problem, żeby to znaleźć, bo samych przeciwmgielnych w ogóle nie ma. Pytanie więc do dumnych posiadaczy europejskich wersji Outlanderów I: czy w tylnym reflektorze jest wmontowana przeciwmgielna? Czy jako osobna lampa? Jak myślicie jak to najlepiej i najtaniej załatwić? Bo być może dobrze po prostu kupić tylną lewą lampę, o ile ma tą przeciwmgielną wbudowaną...

Z góry dzięki za info.

elektryk - 23-02-2013, 19:31

tomtom11 napisał/a:
Właduję się nieco w temat, ale:
mam amerykańska wersje Outlandera I z 2004r. Musze wymienić przednie lampy na europejskie, bo oryginalne świecą.."po amerykańsku" :) Opłaca się kupować jakieś zamienniki chińskie czy tam inne, za 200zł/szt? czy lepiej kupić jakąś używkę z oryginału, byle nie popękaną.. ??? Na nowy oryginał mnie chyba nie stać..
Dobry nie popękany oryginał ze szrotu cena około 700zł za sztukę. Jak dla mnie cena koszmarna, za 200zł to kupisz popękany reflektor który wcześniej czy później będzie parować. Ja bym zainwestował jednak w te poliftowe zamienniki z soczewkami i przełożyć do nich silniki od oryginałów.

tomtom11 napisał/a:
Druga sprawa z tylną przeciwmgielną.. nawet nie wiedziałem, że musi być zamontowana zgodnie z naszym prawem, a u mnie jej w ogóle nie ma, nawet przełącznika nie ma żadnego bo w usa nie są wymagane.. No i kolejny problem, żeby to znaleźć, bo samych przeciwmgielnych w ogóle nie ma. Pytanie więc do dumnych posiadaczy europejskich wersji Outlanderów I: czy w tylnym reflektorze jest wmontowana przeciwmgielna? Czy jako osobna lampa? Jak myślicie jak to najlepiej i najtaniej załatwić? Bo być może dobrze po prostu kupić tylną lewą lampę, o ile ma tą przeciwmgielną wbudowaną..
Tylna przeciwmgielna jest zamontowana w zderzaku, tam gdzie są dwa odblaski to pod "lewym" jest lampa. Przełącznik do przednich i tylnych halogenów montowany jest ramce licznika z lewej strony. W zależności od tego czy są halogeny przednie to przełącznik albo jest podwójnej szerokości albo dwa pojedyncze.
tomtom11 - 23-02-2013, 22:33

dzięki za szybką odpowiedź.

elektryk napisał/a:
Dobry nie popękany oryginał ze szrotu cena około 700zł za sztukę. Jak dla mnie cena koszmarna, za 200zł to kupisz popękany reflektor który wcześniej czy później będzie parować. Ja bym zainwestował jednak w te poliftowe zamienniki z soczewkami i przełożyć do nich silniki od oryginałów.


poliftowe zamienniki z soczewkami tzn?????
czyli takie coś za 219zł/szt http://moto.allegro.pl/mi...3040310246.html nie daje rady? bo z tego co jest na allegro to albo popękane oryginały albo właśnie to co załączyłem.

elektryk napisał/a:
Tylna przeciwmgielna jest zamontowana w zderzaku, tam gdzie są dwa odblaski to pod "lewym" jest lampa. Przełącznik do przednich i tylnych halogenów montowany jest ramce licznika z lewej strony. W zależności od tego czy są halogeny przednie to przełącznik albo jest podwójnej szerokości albo dwa pojedyncze.


ok, czyli tak jak podejrzewałem. problem w tym, że nie mogę znaleźć takiej lampy właśnie do Outlandera. Może z innych modeli Mitsubishi będzie pasować? Albo jakaś uniwersalna się tam wpasuje zamiast tego odblasku na zderzaku? Jak to najlepiej rozwiązać Twoim zdaniem?

[ Dodano: 26-02-2013, 15:12 ]
ktoś wie jaka lampa przeciwmgielna pasowała by do Outlandera I z 2004r? chodzi mi o to, żeby ją wpasować w to miejsce gdzie teraz jest odblask, a nie montować prowizorycznie pod tylnym zderzakiem..

elektryk - 27-02-2013, 14:28

Poliftowe to takie co mają światło pozycyjne w postaci kreski u góry reflektora i soczewki. Na allegro cena ok 350zł za sztukę. Pisali o tym wcześniej że pasują na wymianę starych.

Tylny halogen jest zintegrowany ze zderzakiem, myślę że jest dość charakterystyczny dla outlandera i nic nie podpasuje.

[ Dodano: 04-03-2013, 20:04 ]
Kupiłem dzisiaj poliftowe zamienniki Depo, wyglądają całkiem ok. Zamówiłem też kostkę do Golfa o której pisał kolega wyżej i chyba się nie dogadaliśmy.
Ten zestaw naprawczy do Golfa to tak naprawdę przekaźnik i kabelki oraz zbędne adaptery do VW. Ja liczyłem że zestaw zawiera kostki do żarówek, bo akurat tego brakuje.

Kwestię przełączania świateł chyba można by załatwić na poziomie drobnej przeróbki wewnętrznej ECU, później spróbuję sprawdzić obciążalność kabli i zaplanować jak to prosto zrobić wewnątrz ECU. Jak narazie podstawowe pytanie gdzie dostać kostki do kabli do żarówki HB3 oraz tego adapterka na H1.

mitch2000 - 04-03-2013, 21:05

elektryk napisał/a:
desti napisał/a:
W poliftowych lampach z soczewką masz żarówki H1
Dzięki, a żarówka wchodzi sama w klosz czy potrzebna jest jeszcze taka plastikowa "podstawka"? H1 to żarówka jednowłóknowa, a światła długie?


Podbijam

elektryk - 05-03-2013, 22:52

Kostki do żarówek HB3 znalazłem i zamówiłem, wbrew pozorom tego towaru jest sporo trzeba tylko odfiltrować sprzedawców żarówek xenonowych.

Z cyklu dalszych pytań, to jak zdemontować i zamontować silniczki? Z tego co obadałem to jest tam rodzaj mocowania bagnetowego podobno jak przy żarówce HB3, jednak co dalej robić po przekręceniu i lekkim wyciągnięciu? Ciągnąć dalej czy jakieś inne czary?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group