To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - akumulator do sigmy

mmatulek - 05-02-2012, 11:21

Łukasz, "święte słowa". Też jestem zdania, że jak jest sprawny termostat to zasłanianie chłodnicy jest bezcelowe.
zbyszek05 - 05-02-2012, 15:09

łukasz ,wiem jak to działa - termostat też mam sprawny i nie uwierzę że przy -27 podczas jazdy masz ciepło w samochodzie tak że mozesz jechać w samym "sweterku" Wyświetlacz pokazuje ci na klimatroniku +27 a w samochodzie jest najwyżej +20 .Ja mam zasłoniętą już całą chłodnice i jezdzę w "sweterku" napewno dla samochodu jest o wiele lepiej i jak mi już "ktoś "z forum powiedział mniej będzie palił - spalanie spadło o ok.3-4 litry .
Wracając do tematu. Akumulator westa fireball sprawdza się w ciężkich mrozach , dziś z kabli paliłem 530 D bmw 2005 rok

VirMan - 05-02-2012, 15:17

moja dimancka "California" jakoś w mnaszych mrozach przy -30 pali bez problemu i po chwili dłuższej (15-20 min) można jechac w cienkiej bluzie i krótkich spodenkach.. Sprawdzałem :P (jak kto mnie zna to wie że w sandałach i krótkich spodenkach chodze jak sietylko da :D tnz jak śniego do sandałów sie nei sypie :D )
zbyszek05 - 05-02-2012, 15:22

Zimą chodzę zimowo ubrany :mrgreen:

W większości samochodów stosowany jest nieefektywny otwarty system ogrzewania. Polega on tym, że powietrze pobierane jest z otoczenia, jest podgrzewane i wtłaczane do wnętrza samochodu skąd przez różne szczeliny tworzone specjalne lub przypadkowo nadmiar powietrza uchodzi z powrotem do otoczenia zabierając oczywiście ciepło. Jest to duże marnotrawstwo energii, skutkujące trudnościami w rozgrzaniu wnętrza samochodu.
Ale aby go uniknąć należy obieg otwarty zastąpić obiegiem zamkniętym: czyli powietrze do nagrzania nie powinno być pobierane z otoczenia tylko z wnętrza czyli powinien być zastosowany obieg zamknięty.

Maćku dlaczego 3/4 samochodów jezdzących po polskich drogach ma zasłoniętą chłodnice - mają niesprawne termostaty ? Zerknij jeszcze na auta taksówkarzy - chłodnice zasłonięte ale pewnie też mają coś uszkodzone ... :?:

mmatulek - 05-02-2012, 15:52

Zbyszek w moim autku można jechać po kilku kilometrach w cienkiej koszuli, jeżeli jest inaczej to może być niedrożna nagrzewnica. Temperatura wg wskaźnika też jest prawidłowa. co do wewnętrznego nawiewu korzystam z niego w pierwszej fazie jazdy (szybciej się nagrzewa w samochodzie). Nie wiem dlaczego inni jeżdżą z zasłoniętą chłodnicą. Wiem dlaczego ja nie jeżdżę - uważam, że nie ma to wpływu na nic poza przegrzaniem silnika w korku.
Slaw - 05-02-2012, 19:55

przy tak silnych mrozach nawet przy braku płynu sigma sie nie przegrzeje,powietrze wystarczy.-30 to dużo a pomyslcie jak jest w czasie jazdy.Zaslonięcie czesciowe (zasłaniam wiatrak od klimy)pozwala silnikowi szybciej dojść do temperatury roboczej i silnik nie traci tak ciepła przez co nie musi sie tak dogrzewać co prowdzi do zmniejszenia zużycia paliwa.Niektórzy producenci aut montują żeluzje elektryczne jak kiedyś w żuczkach i brawa temu kto zagrzeje sigmę do włączenia wiatraka
wojtas - 05-02-2012, 21:05

Cytat:
pozwala silnikowi szybciej dojść do temperatury roboczej


Do tego celu służy zamknięty termostat i mały obieg płynu.

VirMan - 05-02-2012, 21:19

Slaw, troche racji w tym jest - bo chłodnice oleju cały czas pracują , czy jest ciepło czy nie. Natomiast ja nie zauważyłem żeby moje auto jakoś miało za zimno - w trasie i tak jest ok, a w mieście za ktrótko jeżdżę. Osobiście zastanawiałem się nad takim elektro zaworkiem żeby zrobić mały obieg na skrzyni - ale chyba na wiosnę :P bo za zimno na dłubanie:D Zauważyłem za to ,że jak jest ciepło to ledwo mi wskazówka wejdzie ponad dolną pierwszą kreseczkę , to gaz wstaje. a w zimie to 1/4 skali i dopiero coś działa :P
lukasz12 - 05-02-2012, 21:42

Ok, tutaj każdy ma trochę racji, natomiast Maciek za mnie odpowiedział co do słabego ogrzewania - prędzej problem z nagrzewnicą która nie oddaje ciepła z silnika niż słabe grzanie.
U mnie po nagrzaniu silnika (10-15 minut) jak dasz max na klimie (+32) masz gorąco w samochodzie. Zbyszek ma rację co do nieefektywnego systemu nagrzewania - nawiew powinien w pierwszym etapie przełączyć się na obieg wewnętrzny coby powietrze do podgrzania miało więcej niż temperatura otoczenia - w przypadku chłodzenia z klimy tak się dzieje - klima automatycznie przełącza na obieg wewnętrzny jak ustawisz najzimniejsze powietrze (ta z ekranem i ta z "miękkimi" guzikami - guzikowa z Diamante od 93 roku). Co do chłodnic to jedynie chłodnica oleju ma coś do rzeczy ale problem polega na tym że ma to znaczenie w 24V bo 12V ma coś innego - taki dziwny wymiennik ciepła :)

mmatulek - 06-02-2012, 07:42

Faktycznie, każdy z nas ma rację 8) . Najważniejsze, że dyskusja była burzliwa :D
angelos - 06-02-2012, 08:57

mmatulek napisał/a:
Faktycznie, każdy z nas ma rację 8) . Najważniejsze, że dyskusja była burzliwa :D

Masz racje, i po wielu dniach bezruchu coś się dzieję :D , i wiedzcie że inni się już tym tematem interesują 8)

VirMan - 06-02-2012, 09:16

lukasz12, czyli jak dobrze rozumiem, w starych klimach nie przełącza automatycznie na nawiew wewnetrzny ? (ja rozumiem takie coś , bo jak masz zaparowane szyby to zawsze załacza z zewnątrz) u mnie nie ma tego czujnika wilgotności podłączonego, więc prawdopodobnie mój komputer myśli że mieszkam w akwarium :P
lukasz12 - 06-02-2012, 12:13

VirMan napisał/a:
lukasz12, czyli jak dobrze rozumiem, w starych klimach nie przełącza automatycznie na nawiew wewnetrzny ? (ja rozumiem takie coś , bo jak masz zaparowane szyby to zawsze załacza z zewnątrz) u mnie nie ma tego czujnika wilgotności podłączonego, więc prawdopodobnie mój komputer myśli że mieszkam w akwarium :P


W starych klimach nie załączy klimy automatycznie jak ustawisz nawiew na szybę czy naciśniesz AUTO (jak ma to miejsce w klimie z ekranikiem i tej z soft-guzikami) ponieważ guzik od klimy jest mechaniczny. Jak dla mnie jest to zaleta bo nie zawsze mam ochotę włączać klimę :) . A co do czujnika wilgotności to ciężko powiedzieć ale podejrzewam że rozwarty obwód oznacza dużą wilgotność wiec komputer zawsze będzie włączał klimę niezależnie od faktycznej wilgotności.

adpiekar - 07-02-2012, 14:26

U mnie był walnięty termostat, i grzało strasznie źle. Ten "Palec" co otwiera denko odkroił się i wpadł pod spód i cały czas miałem otwór średnicy małego palca. Ale po wymianie na wolnych obrotach po 5-10 min. już miałem gorące powietrze w aucie przy -20. Natomiast przy odpaleniu w tym roku to masakra jest u mnie zakręci i normalnie aż "kołkuje" silnik, nie wiem czy aku siadł, czy rozrusznik.
wojtas - 07-02-2012, 17:35

Moje doświadczenie odnośnie nagrzewania się silnika w sigmie, do optymalnej temperatury pracy jest skromne. Ale z tego co zauważyłem na swoich dwóch egzemplarzach prosto po zakupie, to bardzo wolne nagrzewanie silnika do temperatury "roboczej". W obydwóch przypadkach winny był uchylony(niesprawny) termostat. Z moich obserwacji, osiągniecie temperatury roboczej w Sigmie to czas rzędu 10-20 min.(w zależności od temperatury zewnętrznej) Jeśli termostat jest uchylony to nawet w okresie letnim, na trasie można zauważyć problemy z osiągnięciem przez silnik odpowiedniej temperatury.

adpiekar napisał/a:
Natomiast przy odpaleniu w tym roku to masakra jest u mnie zakręci i normalnie aż "kołkuje" silnik, nie wiem czy aku siadł, czy rozrusznik.


Proponuję zacząć od porządnego naładowania akumulatora (odpowiednim prostownikiem) Warto też podjechać do zakładu specjalizującego się w wymianie akumulatorów by sprawdzili czy nadaje się on do dalszej eksploatacji. Osobiście korzystam z usług takiego zakładu dwa razy w roku i mój stary 5 letni, jak i nowy akumulator dają radę. Receptą na dłuższe życie akumulatora jest jego serwis podczas eksploatacji w przeciwnym wypadku to max 2-3 lata i rozglądamy się za czymś nowym. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group