Sigma/Diamante Techniczne - ABS
wojtas - 23-07-2012, 12:58
A jak chodzi sam zacisk na śrubach pływających? Zbyt dużo smaru w prowadnicach może blokować zacisk.
Pioterek_65 - 23-07-2012, 16:24
Problem w tym że po zdjęciu zacisku i przy pomocy ścisku nie można cofnąć tłoczków .
Nie drgną ani na mm . Dopiero popuszczenie przewodu hamulcowego na pompie ABS powoduje wyciek płynu i chowanie się tłoczków.
Ale popuszczenie na pompie hamulcowej nic nie daje bo pompa ABS trzyma ciśnienie .
wojtas - 23-07-2012, 16:49
Podmieniliście już pompę, więc raczej wina nie będzie leżeć po jej stronie. Sprawdzaliście również drożność przewodów, więc niby wszystko OK. Ja jednak spróbował bym jeszcze wymienić przewód elastyczny, który mógł się rozwarstwić w środku i zamyka przepływ płynu w powrotną stronę. Dopiero zmniejszenie ciśnienia przez odkręcenie przewodu przy pompie ABS przywraca jego drożność.
Bartek_Wu - 20-08-2013, 14:04
Podłączę się.
Wymieniali mi małżety i kiedy odebrałem samochód okazało się że ABS włącza się przy delikatnym naciśnięciu hamulca, przy małej prędkości. Potem się już tradycyjnie wyłącza w ogóle, zapala sie kontrolka ANTI-lock. Gdzie szukać problemu ?
wojtas - 20-08-2013, 15:42
Sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniku przy pompie ABS?
Bartek_Wu - 20-08-2013, 18:41
Nie. A gdzie ta pompa jest ?
mazda10000 - 20-08-2013, 19:04
za lewą lampą, musisz zdjąć zbiorniczek płynu spryskiwaczy.
Bartek_Wu - 20-08-2013, 19:07
No to muszę sprawdzić.
Na zgaszonym pokazuje błąd 35, a na zapalonym błąd 21.
wojtas - 20-08-2013, 21:07
Błąd 21, sygnalizuje problem z którymś czujnikiem ABS. Serwisówka podpowiada by w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancje poszczególnych czujników, oraz odległość pomiędzy zębatkami.
Bartek_Wu - 21-08-2013, 07:53
Wielkie dzięki Wojtas ! (i mazda1000 !)
A mógłbyś mi jeszcze zapodać info gdzie jest komp ABS, i może masz cały schemat ?
Będę musiał z tym pojechać do gościa i oczywiście zacznę od prześwitu między czujnikami, ale że nie mam możliwości żeby tam jeździć kilka razy, to będę chciał żeby też mi sprawdzili ciągłość obwodów, jak każe serwisówka.
wojtas - 21-08-2013, 07:58
Komp znajduje się w bagażniku, pod lewym bokiem tapicerki. Schemat znajdziesz w serwisowe.
marycjusz - 28-11-2014, 17:44
Chłopy, wywala mi na ABSsie kod błędu nr 15 (kontrolka ABSu się świeci oczywiście)- możecie podpowiedzieć co to za błąd ?
lukasz12 - 28-11-2014, 17:55
marycjusz napisał/a: | Chłopy, wywala mi na ABSsie kod błędu nr 15 (kontrolka ABSu się świeci oczywiście)- możecie podpowiedzieć co to za błąd ? |
Przerwa w obwodzie któregoś z czujników. Najlepiej sprawdź rezystancje czujników (przód 1.4-2.2 kΩ, tył 1.3-2.1 kΩ) przy wtyczkach, a jeśli będzie OK to znaczy że gdzieś są problemy w instalacji.
marycjusz - 29-11-2014, 17:53
ok, dzięki ! sprawdzę to
[ Dodano: 15-01-2015, 00:19 ]
lukasz12 napisał/a: | Przerwa w obwodzie któregoś z czujników | No i zgadza się tylny lewy czujnik do wymiany. Dzięki za pomoc !
[ Dodano: 20-03-2015, 10:11 ]
Dalej mam problem z tym ABSem - czujnik wymieniłem z dawcy - jest ok, bo kontrolka od ABSu nie świeci się już, ale tylko do momentu kiedy autem osiągnę prędkość 90 km/h. Po przekroczeniu tej prędkości kontrolka ABSu włącza się i ABS nie działa. o co caman ?
|
|
|