Tuning - 4G63 podstawowe modyfikacje
elektryk - 17-11-2011, 18:58
krzychu napisał/a: | No to wtedy oznacza, że niepotrzebnie kupił samochód który się kreci do 7600 obrotów (przy 7 tys jest czerwona granica). Ja często mam przy wyprzedzaniu powyżej 6 tys. | Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś brał pod uwagę taki parametr przy kupowaniu samochodu, osobiście rzadko dobijam do 5 tysięcy, nie lubię wycia silnika.
krzychu napisał/a: | Najprościej zamontować 2,4 MIVEC z USA. Myślę, że mechanicznie i elektronicznie nie powinno być problemu. Silnik występował chyba jeszcze w Outku i Gradisie. | MIVEC 2.4 (4G69) który był montowany w O1 to zupełnie inna konstrukcja niż 4G63, dużo trzeba robić zmian osprzętu, jest inny komputer sterujący choćby z takiej przyczyny że 4G69 ma 4 cewki zapłonowe (fajkocewki) a 4G63 tylko 2. Z własnej praktyki z outlanderem wiem że pompa wspomagania jest katalogowo inna, przynajmniej z tego powodu że pasek alternatora ma inne wymiary rowków. Pasek inny to trzeba grzebać przy alternatorze i kompresorze klimy, dużo wysiłku z przerabianiem. Sprzęgło jest trochę inne (co ciekawe nieco tańsze) więc pewnie skrzynia też może wymagać kombinowania. Z tego co gdzieś widziałem to nawet skrzynia biegów ma nieco inaczej dobrane przełożenia, więc pewnie dla żartu tego nie zrobili.
krzychu - 17-11-2011, 21:07
Buuu Raczej myślałem o przekładce z Lancera z USA od razu ze skrzynią, ale z tego co mówisz to walka z wiatrakami by była
Zniszczyłeś moje marzenia o jedynym na świcie Lancerze 2,4 poliftowym.
Łatwiej by było chyba wziąć Lancera z USA i wsadzić tam kokpit polifotwy....? Ciekawe czy klima zwykła mogłaby być obsługiwana przez sterownik z climatronikiem? Ale do tego i tak pewnie inne parowniki, jakiś czujnik temperatury nie wiadomo gdzie.... Ciekawe co jeszcze trzeba by było zamienić....?
stary alfer - 17-11-2011, 21:37
demoniszcze,
ile waży Twoje CSO?
elektryk - 18-11-2011, 00:41
krzychu napisał/a: | Łatwiej by było chyba wziąć Lancera z USA i wsadzić tam kokpit polifotwy....? Ciekawe czy klima zwykła mogłaby być obsługiwana przez sterownik z climatronikiem? Ale do tego i tak pewnie inne parowniki, jakiś czujnik temperatury nie wiadomo gdzie.... Ciekawe co jeszcze trzeba by było zamienić....? | Wydaje mi się że parownik to pikuś. Nawet jak będzie innego kształtu to zawsze da się coś przyciąć, podciąć, zmienić mocowania i nie wpłynie to na jego działanie (co najwyżej na wydajność). Większym problemem będzie sam mieszalnik powietrza który w wersji elektronicznej ma silniczki krokowe a w wersji ręcznej jest sterowany cięgnami, pewnie najlepszym rozwiązaniem byłoby go w całości przeszczepić, po dołożeniu czujników, panelu powinno dać się to uruchomić. Wiązki kabli powinny być fabrycznie kompatybilne z oboma wariantami, przynajmniej tak robili to w O1 z podobnego rocznika.
demoniszcze - 18-11-2011, 10:37
stary alfer napisał/a: | demoniszcze,
ile waży Twoje CSO? |
posiadam kombi
według dowodu 1395 kg, według autocentrum 1320 kg...
viader - 18-11-2011, 10:49
krzychu napisał/a: | Lancer RA ma 163KM chyba czyli około 30KM więcej. Czy to mało czy dużo? Moim zdaniem sporo bo wtedy Lancer przyśpiesza poniżej 8 sec do setki... Czyli całe 2 sec szybciej... |
Bardzo przesadzone to teoretyczne przyspieszenie, bo:
demoniszcze napisał/a: | stary alfer napisał/a:
demoniszcze,
ile waży Twoje CSO?
posiadam kombi
według dowodu 1395 kg, według autocentrum 1320 kg... |
Eclipse według danych technicznych też waży około 1320kg i przy 150KM przyspiesza do setki w ponad 9 sekund. Nie sądzę, aby dodatkowe 13KM zmniejszyło przyspieszenie o kolejne 1,5 - 2 sekundy (do poniżej 8s).
Z tych wszystkich powodów uważam, że nie ma sensu ekonomicznego w poprawianiu tego co jest. Czy to dłubanie w NA, uturbianie, czy swap to bez 10 000zł się nie obejdzie na sam silnik, a gdzie lepsze hamulce i zawieszenie?
demoniszcze - 18-11-2011, 10:52
Ciekawe co to za wynalazek że 180 KM
http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-C21772085.html
krzychu - 18-11-2011, 14:19
viader napisał/a: |
Eclipse według danych technicznych też waży około 1320kg i przy 150KM przyspiesza do setki w ponad 9 sekund. Nie sądzę, aby dodatkowe 13KM zmniejszyło przyspieszenie o kolejne 1,5 - 2 sekundy (do poniżej 8s). |
No jeszcze jest kwestia ze stopniowania skrzyni i rozkładu momentu obrotowego. To nie jest sama moc... Może faktycznie przerysowane dane nie wiem. Z drugiej strony na sportowym filtrze silnik baryczny na hamowni wyszło 170KM. Może wyjeżdżają z dużym giftem?
viader napisał/a: | Z tych wszystkich powodów uważam, że nie ma sensu ekonomicznego w poprawianiu tego co jest. Czy to dłubanie w NA, uturbianie, czy swap to bez 10 000zł się nie obejdzie na sam silnik, a gdzie lepsze hamulce i zawieszenie? |
A tam. Hamulce i zawias są takie same w EU 2.0 SPORT co w USA 2,4. Zawias jest na pewno ok, a jak by chcieć wymienić te słabe hamulce to wystarczy wziąć te z Outka.
Wszyc - 18-11-2011, 15:07
eclipse jak trzyma serie czyli 145/150KM to już jest olbrzymi sukces ktoś na forum wymienił wydech zrobił dolot wstawił soft turbo i dmuchał 0,3 i dopiero uzyskał 175KM a miał zadbane bardzo Eclipse
Sama wymiana filtra na stożek to może co najwyżej pogorszyć osiągi temat przerabiany chodzi o zmienienie charakteru przepływu powietrza inne zawirowania itp. czy coś tam nie chce teraz tutaj robić wywodu bo nie chciało mi się tego tematu aż tak dobrze zgłębiać można co najwyżej łudzić że ECU nadrobi zmiany ale poprawy osiągów po zmianie dolotu nie będzie musi być jeszcze wystrojony odpowiednio ale 170KM w przypadku starych 4G63 po zamianie filtra i wydechu i nawet wystrojeniu to dla mnie trochę utopia
rosomak1983 - 18-11-2011, 16:35
Wszyc, jest w polsce Eclipse 1G soft turbo 217kM.
jest tez wolnossacy 1G ale sporo zmian (wałki itp itd...) i ma 196kM.
a sam wydech i dolot top ma sredni sens...
Wszyc - 18-11-2011, 16:55
Ja tylko mówie Ros o tych podstawowych zmianach i daje dla przykładu że żeby te 30KM więcej osiągnąć to niestety nie jest wszystko takie proste ja zachęcam do tuningu ale jak ma się w życiu inne wydatki inne marzenia a tylko chciało by się mieć szybsze auto to jednak mimo że to mało oryginalne i pospolite ale lepiej kupić po prostu coś mocniejszego
Trochę boli że się trzeba rozstać z planami ale często to trwa tylko do czasu zmiany auta na lepsze
Takich jak my jednak uważam za margines społeczeństwa ale za to bardzo pozytywnie zakręcony margines
Tiamat - 20-12-2011, 11:46
Wszyc napisał/a: | ale 170KM w przypadku starych 4G63 po zamianie filtra i wydechu i nawet wystrojeniu to dla mnie trochę utopia |
z moich doświadczeń wynika, że nie da się takim zakresem prac zrobić 170KM. Trzeba ruszyć głowicę i wałki rozrządu.
demoniszcze - 06-01-2013, 15:36
http://allegro.pl/chip-tu...2893002543.html kto przetestuje??
Kamil_Ziomek - 06-01-2013, 20:01
Sama zmiana ilości powietrza (dla komputera) nie da za wiele. Dla mnie ten wynalazek to tylko rezystor jak widać po ilości kabli do podłączenia
elektryk - 06-01-2013, 23:20
Kamil_Ziomek napisał/a: | Dla mnie ten wynalazek to tylko rezystor jak widać po ilości kabli do podłączenia | Zgadzam się z tym, może to nie jest sam rezystor ale działa na zasadzie rezystora który oszukuje komputer modyfikując wynik pomiaru czujnika ilości powietrza (MAF, MAS czy jak to tam nazywają).
|
|
|