To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Co ile wymiana oleju i ile oleju spala?

SQ - 24-11-2011, 21:49

natknąłem się właśnie na ofertę firmy ELF. coś mi się kojarzy, że to niezła marka, a cena zaskakująco atrakcyjna. konkretnie chodzi o ELF EXCELLIUM LDX 5W40. ma ktoś opinię na ten temat?
Bojar - 25-11-2011, 08:58

Jeździłem na początku na Mobilu 5W50.
Po roku przeszedłem na MOBIL 1 New Life 0W40.
Nie bierze nic a robię częste krótkie trasy.
Polecam
Do 1.6 przy wymianie weszło mniej niż 2 litry

demoniszcze - 25-11-2011, 10:08

Do 2.0 zgodnie z instrukcją ma być 3 + 0,3 na filtr oleju a w praktyce ile lejecie tak żeby była połowa na bagnecie??
SQ - 25-11-2011, 10:56

No i tu zagadka. Wczoraj wymieniałem olej, oczywiście z filtrem i wlazła cała 4L bańka i bagnet pokazywał połowę stanu :shock:
krzychu - 25-11-2011, 11:24

no i co w tym dziwnego? Ja leję w ciemno 4 litry i biorę 1l, żeby potem w domu dolać do pełna. Ten jeden litr wystarcza chyba na 30 tys na dolewki.
SQ - 25-11-2011, 11:41

jak nic dziwnego to się cieszę :) z książki serwisowej wynikało, że nieco ponad 3L ma wejść. dość duża różnica...
krzychu - 25-11-2011, 12:28

Z mojej książeczki chyba wynikało 4,3 + 0,3 na filtr... ale musiał bym się upewnić.
demoniszcze - 25-11-2011, 19:25

krzychu napisał/a:
Z mojej książeczki chyba wynikało 4,3 + 0,3 na filtr... ale musiał bym się upewnić.


dziwne, u mnie(grudzień 2004) w książce jak byk 3,0 l + 0,3 na filtr... może lifting objął też rozmiar miski olejowej ?? :)

SQ - 25-11-2011, 19:55

Sprawdziłem w mojej książce i jest jak pisał Krzychu. 4,0 + 0,3 L.

Ja swoje przekonanie o trzylitrowej pojemności miski oparłem na manualu ściągniętym z forum. Możliwe jednak, że spojrzałem na niewłaściwe wartości...

demoniszcze - 26-11-2011, 00:45

SQ napisał/a:
Sprawdziłem w mojej książce i jest jak pisał Krzychu. 4,0 + 0,3 L.

Ja swoje przekonanie o trzylitrowej pojemności miski oparłem na manualu ściągniętym z forum. Możliwe jednak, że spojrzałem na niewłaściwe wartości...



Macie racje jak nic!! Źle, spojrzałem na 1.6 :P Strona 9-17 w instrukcji

SQ - 26-11-2011, 10:52

Jesteśmy gamonie :mrgreen:
martin01 - 30-11-2011, 22:16

Jeżdżę na Castrol Magnatec 5W40, wymiany robię co 10.000 km, nie dolewam od zmiany do zmiany, przebieg 118.000 km, di silnika wlewam 4,5L
pie3ak - 21-03-2012, 15:08

już to pisałem w innym wątku ;)
obecnie 5W40, wcześniej 10W60
ja leję 1-2 litry na 15.000 w zależności jak jeżdżę i czy w mieście czy w trasie
kiedyś zrobiłem 500km bez oleju :)
coś mi stukało, ale nie miałem pojęcia co
kontrolka się nie paliła, bo oczywiście nia ma kontroliki poziomu tylko kontrolka ciśnienia, a ciśnienie było ok
jak się zorientowałem to pojechałem blady do Mitcar'u a tam się dowiedziałm, że nie ma strachu, bo 1.6 to można i wodą smarować ;) - taki joke, ale rzeczywiście strat słownie ZERO :) przynajmniej przez ostatnie 75.000 się nie ujawniły

tomcio2006 - 31-03-2012, 09:55

Witam ja jeżdżę na MOTULU 6100 SYNERGIE+ przebieg 166tyś z LPG wymiana co 15000km i 0 dolewek.
W poprzednich samochodach również jeździłem na MOTULU i silnik po rozebraniu w suzuki grand vitara (urwany pasek) wyglądał jak nówka sztuka poza uszkodzeniami oczywiście a przebieg 280000.
Co do Castrola również słyszałem złe opinie Mobil podobno ok.

cefaloid - 31-03-2012, 17:06

krzychu napisał/a:
Znaczy pisałem to już 3 razy. Castrol to dystrybutor, a nie producent. Wielu użytkowników na forum stwierdzało, że silnik po castrolu jest zasyfiony. ASO chyba Toyoty pewnego razu zrezygnowało z Castrola bo były problemy z silnikami...


W Polsce oleje dla Castrola robi Orlen. Tzn Castrol zamawia tylko jakieś określone parametry a jak je osiągnąć to już jest zmartwienie firmy Orlen Oil. Kupując sobie olej Castrol tak naprawdę kupujesz olej Orlen + niezła premia dla pośrednika, czyli Castrola.
Pozostaje mieć nadzieję że to oleje Orlen są takie dobre (bo czemu polskie miało by zawsze być złe?) a nie że Castrol taki cienki.

[ Dodano: 31-03-2012, 17:13 ]
pie3ak napisał/a:
już to pisałem w innym wątku ;)
obecnie 5W40, wcześniej 10W60

Czy to dobry pomysł lać xxW60 do wybitnie niesportowego silnika 4G18? W temperaturach innych jak te w przeciążonych silnikach sportowych jest on 'za gęsty' i zachowuje się jak niedogrzany olej xxW40. 10W60 jest generanie przeznaczony dla silników w których panuje wyższa temperatura i klasyczny 5W40 staje się zbyt 'wodnisty'.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group