To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Cari gdi -> tdi?

xluki - 30-11-2011, 16:21

W124 diesel zanim się rozgrzeje też swoje spali. W moim mieście nie ma korków, ale czasami lepiej się przejść niż twić w korkach.
Anonymous - 01-12-2011, 08:20

xluki napisał/a:
W124 diesel zanim się rozgrzeje też swoje spali. W moim mieście nie ma korków, ale czasami lepiej się przejść niż twić w korkach.

...no tak jest to sposób na oszczędną jazdę, ale wtedy trzeba podawać zużycie nie na 100 km a na tydzień. Nie raz już pisałem ale powtórzę, nie wiem z czego się to bierze, niektórzy mocno zaniżają zużycie swoich pupilków........zwłaszcza Ci którzy nie mogą przejść na LPG. Sorry koledzy z GDI ale ja tak to widzę, wiem wiem, naraziłem się ale to moje zdanie, a wolność słowa istnieje prawda?

xluki - 01-12-2011, 10:20

carisma1 napisał/a:
niektórzy mocno zaniżają zużycie swoich pupilków........zwłaszcza Ci którzy nie mogą przejść na LPG. Sorry koledzy z GDI ale ja tak to widzę,
Silnik GDI jest stworzony do tego aby mniej palił. Wystarczy znać zasadę działania tego silnika oraz innych z wtryskiem bezpośrednim i można zrozumieć w jaki sposób potrzebuje on mniej paliwka. MOje wyniki nie są zaniżane, nie muszę nikomu nic udowadniać, ale wątpię, aby tyle osób także z innych portali podawali błędne wyniki.

POlecam przejrzeć tą stronkę: http://www.autocentrum.pl...25km-1997-2003/
http://www.autocentrum.pl...90km-1996-2000/

W obu przypadkach wyniki zależą od stylu jazdy, stanu auta itd.
Tak jak pisałem wcześniej... GDI jest silnikiem, którym trzeba nauczyc się jezdzic a odwdzieczy sie niskim spalaniem.

PS. NIektórych także denerwuje fakt, że GDI potrafi mniej spalić od diesela. :roll:

gigant87 - 01-12-2011, 11:32

GDI jest bardzo oszczędne, to fakt.
...ale tylko w trasie... w mieście jest tylko trochę oszczędniejsze.

Mam porównanie 1.8GDI MT vs 1.6 AT (90KM)
trasa spokojna: 6,1 vs 6,7
trasa szybka: 8 vs 8,5
miasto 8,5-15 vs 9-12

Właśnie w GDI ten najwyższy wynik był na krótkich odcinkach w mrozie. Fakt faktem, grzeje się wolniej niż zwykła benzynówka i stąd mógł być ten wynik.

Na dystansie 10000km mam porównanie, że GDI spalał średnio 8l, a 1.6 pali 8,5.
Tylko teraz 1.6 pali 11l, ale LPG. :P

Marilyn - 01-12-2011, 13:45

"trzeba umiec jezdzic GDI" mozna jasniej ? Siedze na forum od ponad 3 lat i nigdy nie uslyszalem konkretow. Znam charakterystki tego silnika. Co nie zmienia faktu ze nie wierze ze moja Cari (a mam ja 3 lata, w marcu 4 bedzie, dbam o nia lepiej niz o wlasna dziewczyne) ze bedzie mniej palila przy staniu w korkach po 40-50 minut! Kto mieszka na obrzezach Szczecina od strony wylotowki to wie o czym mowie.
mlun - 01-12-2011, 13:47

To myślisz że diesle spali dużo mniej podczas stania w korku po 40-50min?
chesy - 01-12-2011, 14:32

Gdzieś widziałem (chyba na reklamie), że gdi potrafi przejechać 1000km na pełnym baku (chyba bez zatrzymywania się i non stop ze stała prędkością). U mnie w mieście które nie jest tak strasznie zakorkowane, ale jest pełno świateł źle skonfigurowanych, trzeba deptać ten pedał, wtedy spalanie na poziomie 10l, a jak nie depniesz to stoisz, ruszasz, stoisz a spalanie podobne jak nie większe... Co do jazdy w trasie najniżej zszedłem do 6l.
Marilyn - 01-12-2011, 15:09

Tak, bo mam kolege ktory wlasnie ma diesla (Wspomniany w124) i wlasnym oczom nie dowierzalem jak przeliczalem mu srednie spalanie i wlasnie wychodzilo 6.5 litra. Ja nie mam zbyt ciezkiej nogi, nie ruszam jak emeryt ale na pewno nie przekraczam 2,5 tys obrotow przy zmianie biegu.
mlun - 01-12-2011, 15:49

To nie licz na 6.5L po tej wymianie:)

U siebie zauważyłem, że zamulanie do 2,5k rpm i kolejny bieg daje większe spalanie niż jazda do 3-3,5k rpm.

Saqu - 01-12-2011, 19:48

mlun napisał/a:
U siebie zauważyłem, że zamulanie do 2,5k rpm i kolejny bieg daje większe spalanie niż jazda do 3-3,5k rpm.


to na kompie widać jak jest ten wyświetlacz, silnik dostaje dużą dawkę paliwa a ma małą prędkość obrotową przez co ma ciężki chleb do ugryzienia i działają na niego duże siły na niekorzyść.

lukaszpl napisał/a:
A może ktoś już przerobił temat konwersji GDI na zwykły 1.8? wtedy temat LPG jest chyba otwarty. To znaczy myślę o tym że można by zostawić blok silnika, nawet nie ruszając go z auta (chyba że GDI ma inny), do tego głowica, kolektor dolotowy i wtrysk z komputerem z 1.8.


z tego co kojarzę, to gdi mają inne "specyficzne" tłoki tak więc pewnie dół też do wymiany by był

rozsądna opcja jest swap na benzyne+lpg.
albo swap na jakiegoś rasowego glonojada typu mietek w123 czy jaki to tam był zwykły diesel bez turbiny co to na oranżadzie jechał :P

mlun - 01-12-2011, 20:09

Akurat w123 mial paliwożerne silnik. W124 to już zupełnie inna bajka. Ale nie wiem czy byś dużo zaoszczędził wymieniając silnik. ON po nowym roku idzie do góry to już będzie różnica 30-40gr w stosunku do Pb. Dochodzi koszt silnika i roboty.
xluki - 01-12-2011, 20:59

Najlepiej szybko się rozpędzić i utrzymywać prędkość. Cała filozofia jazdy Gdi najniższy uzyskany wynik na trasie to 4,7l/100km nie przekraczając 110km/h.
Hugo - 01-12-2011, 22:31

xluki napisał/a:
Najlepiej szybko się rozpędzić i
myślałem, że będzie "przyłożyć w drzewo". Sorry za OT.
mlun - 01-12-2011, 22:39

Hugo jesteś mistrz :twisted:
Marilyn - 02-12-2011, 10:59

No to sie spytam po raz drugi- jak wg was POWINNO sie jezdzic GDI ? bo u mnie teraz czasami na 2ce przy 40 km/h pokazuje 63L/100km ;|


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group