[96-02]Lancer CK0 - Rozrząd CK1A
JACA_1978 - 11-05-2014, 18:53
spoko.
mam niemowlaka i nie zawsze mam czas na szperanie po necie, a rozrząd sam sprawdziłem odkręcając pokrywę w wolnym czasie między przebieraniem i karmieniem malucha, i jest inny napinacz i więcej zębów na pasku... wolę łopatologicznie czasem... coż szkoda bo mam kompletny co starszego colta...
mjsystem - 11-05-2014, 21:37
No bywa. A wydawałoby się, że powinien być taki sam
nicram4 - 18-06-2014, 23:55
Witam. Wymieniłem dwa dni temu rozrząd wraz z paskami alternatora i wspomagania i cały czas coś piszczy przy odpaleniu i pierwszych kilkunastu metrach i przy jeździe na wstecznym ale tylko kawałek jak wyjeżdżam tyłem z miejsca parkingowego. Zastanawiam się czy jest coś takiego jak dotarcie się pasków do rolek. Przed wymianą piszczały paski charakterystycznie głośno, potem troszkę ciszej ale i tak to trwało dość długo a po wymianie tylko przez kilkanaście metrów i cisza. Możliwe że rolki od paska od alternatora albo od wspomagania się wyrobiły czo co? Pozdrawiam
mjsystem - 19-06-2014, 07:43
nicram4 napisał/a: | cały czas coś piszczy przy odpaleniu i pierwszych kilkunastu metrach i przy jeździe na wstecznym ale tylko kawałek jak wyjeżdżam tyłem z miejsca parkingowego. |
Nie ma znaczenia, czy tyłem, czy przodem Silnik pracuje tylko w jedną stronę
Jeśli wymieniałeś tylko pasek, to się nie dziw. A łożyska??? A rolki??? Stąd piszczenie.
nicram4 - 19-06-2014, 09:16
Napisałem również o piszczeniu podczas pierwszych kilkunastu metrach i przy jeździe na wstecznym ale tylko kawałek jak wyjeżdżam tyłem z miejsca parkingowego ponieważ pisk jest jeszcze większy niż przy jeździe do przodu. Jak to się nie dziw??? Pytałem na tym forum co należy wymienić razem z paskiem rozrządu i rolką, co sugerujecie żeby wymienić, co wy wymienialiście razem z rozrządem i nikt nie zasugerował rolek od pasków klinowych. Raptem znalazła się osoba która pisze o rolkach. No masakra. Rozumiem że łożyska o których piszesz są w rolkach pasków klinowych.
robertdg - 19-06-2014, 10:15
Wązny jest odpowiedni naciąg pasków osprzętu, a co do stanu rolek osprzętu, to osoba która wymieniała rozrząd mogła na nie zwrócić uwagę i powiedzieć, że np nalezałoby je wymienić
Bizi78 - 19-06-2014, 10:48
nicram4, mam nadzieję, że nie założyłeś pasków osprzętu conti, bo one lubią od nowości popiskiwać .
nicram4 - 20-06-2014, 15:52
Na szczęście wszystko dobrze się skończyło. Pisk ewidentnie brzmiał jak ślizgające się paski i faktycznie tak było. Podciągnąłem śrubę na napięciu paska od alternatora i to było to. Rolki podejrzewam, że wydają inny dźwięk, wydaje mi się, że bardziej będą huczeć jak łożysko, ale mogę się mylić no i nie podejrzewałem warsztatu o to, że nie zadzwoniliby do mnie jakby rolki były do wymiany. jednocześnie dziwi mnie fakt, że ABC Auto w Zielonej Górze taką gafę strzeliło, że za luźny pasek zostawiło no ale trudno.
Pieraś - 02-07-2014, 17:06
nicram4 - "a nie mowilem" ?
redmim - 20-10-2015, 08:04 Temat postu: Rozrząd - wymiana Witam
Czeka mnie wymiana rozrzadu. Informacje dla potwierdzenia
Wymiana co ~ 60k km
Co ile wymienia sie pompę wody ? - co drugą wymanie czy wg stanu technicznego nie cieknie to zostawiamy.
Wymieniamy pasek rolke napinacza to wiadomo + dodatkwe paski klinowe?
Red
robertdg - 20-10-2015, 08:13
redmim napisał/a: | Co ile wymienia sie pompę wody ? - co drugą wymanie czy wg stanu technicznego nie cieknie to zostawiamy.
| Nigdy nie masz pewności, pompa może dobrze wyglądac a rozcieknie się za 10, 30tyś albo przetrwa do nastepnej wymiany, jezeli dobry zamiennik nei jest drogi to lepiej wymienić
redmim napisał/a: | + dodatkwe paski klinowe?
| Jak najbardziej
plecho1 - 20-10-2015, 09:26
Nigdy pewności nie ma, ja u siebie na własną odpowiedzialność zawsze pasek rozrządu zmieniam co 60 tys km a resztę podzespołów co drugą wymianę paska czyli co 120 tys km i nigdy problemów nie było.
Co do pasków osprzętu, to warto je wymieniać wraz z paskiem rozrządu.
mjsystem - 20-10-2015, 11:58
redmim, byłoby miło, gdybyś kontynuował istniejące tematy.
nicram4 - 21-10-2015, 04:50
Witajcie. W CK1A nie trzeba wymieniać pompy wody z rozrządem ponieważ pompa nie jest na rozrządzie. Jak się zepsuje to się tylko ją wymieni. U mnie po wymianie rozrządu zaczęło cieknąć z uszczelniacza wału korbowego. Od tej sytuacji zawsze będę wymieniać z rozrządem uszczelniacze. Jeżeli w następnym aucie sytuacja się powtórzy (będzie cieknąć uszczelniacz) to po prostu oddaję auto na naprawę pogwarancyjną ponieważ za mocno został naciągnięty pasek rozrządu.
Piwor - 13-03-2016, 02:48
nicram4, co to za bzdury?
Jeśli wymienisz pompę wody bez demontażu paska, to będziesz mocny.
Jak przepniesz pasek w tym silniku, to będziesz bardzo mocny.
A jeśli przez bycie bardzo mocnym rozcieknie się uszczelniacz, to powinieneś dostać nobla.
Jak nie masz grama wiedzy, więc się nie wypowiadaj. To nie wojsko.
|
|
|