To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Znika płyn chłodniczy

Jaro1974 - 05-12-2011, 23:45

Olivia napisał/a:
A rury muszą być twarde skoro ciśnienie w nich jest po włączeniu silnika ?

Ciśnienie wzrasta wraz ze wzrostem temperatury w układzie chłodzenia.
Olivia napisał/a:
Poza tym spaliny są na ogół brudne. Więc płyn powinien być brudny. A ja mam bardzo klarowny i przejrzysty

Jeżeli płyn wlatuje do komory spalania i tam się spala to jak może się płyn zabrudzić? On z komory nie wylatuje z powrotem na układ chłodzenia. Poza tym podczas pracy silnika płyn pod wpływem pompy płynu przemieszcza się ale najlepiej to widać podczas otwarcia się termostatu. mało tego jeśli jest mikropęknięcie to spaliny nie dostaną się do układu chłodzenia. Ale za to płyn może się dostać. Wczoraj pytałem o to czy podczas zapalania silnik od razu zaskakuje czy też z trudem. To by mogło wiele wyjaśnić.

bronek32 - 06-12-2011, 08:12

Sprawdz pompe wody u mnie też znikał płyn ale nie było widać wycieku dopiero po rozgrzaniu zaczynało lecieć z zaworku pompy puścił uszczelniacz wymienilem na nową I problemu nie mam Sprawdz pod rozrządem czy jest mokro bo tam jest ten zaworek pompy żeby woda nie szła na lożysko jak puszcza to bedzie mokro .
Olivia - 06-12-2011, 21:50

Samochód zapala bez problemu
Co do rozrządu. Mam zamiar wymienić go w lecie 2012 roku w raz z pompą wody.

Jaro1974 - 06-12-2011, 22:18

Jeśli zapala bez problemu to może jest tak jak pisze bronek32, że puszcza uszczelniacz na pompie jak się nagrzeje. Tam wcześniej pisałem o uszczelce pod głowicą ale o pompie nie pomyślałem powiem szczerze. A na przewodach nie widać nigdzie nalotu po płynie?
Olivia - 07-12-2011, 21:50

Trudno powiedzieć. Zazwyczaj wyjeżdżam tym autem rano gdy jest ciemno i wracam późnym popołudniem gdy również jest ciemno. Ale w sobotę patrzyłam na węże gumowe i chłodnice gdy byłam na myjni. Nic takiego jak biały nalot nie stwierdziłam.

Pytasz się o odpalanie. Co dokładnie masz na myśli ? Czy ciężko "kręci", zaskakuje dopiero za kolejnym razem ?

Jaro1974 - 07-12-2011, 23:48

Olivia napisał/a:
Czy ciężko "kręci", zaskakuje dopiero za kolejnym razem ?

Raczej chodziło mi o to drugie. Bo ciężkie kręcenie to akurat nie ma z tym nic wspólnego. chodzi mi czy za pierwszym strzałem odpala a jak odpali czy silnik raczej równo pracuje.

Olivia - 08-12-2011, 21:17

Jeżeli w tym kontekście się pytasz. To silnik pali od razu. Z racji temperatury otoczenia od razu kręci się na wyższe obroty. Ale to normalne.
Jaro1974 - 09-12-2011, 08:32

No to zobacz jeszcze pompę wody czy tam nie jest zawilgocone. Możliwe że puszcza uszczelniacz tak jak to pisałbronek32, I można to sprawdzić na postoju odkręcając korek od zbiornika wyrównawczego i patrząc na oś pompy czy tam nie leci.
SHARK1979 - 09-12-2011, 18:06

Olivia,
A jaki mechanior nie może luknąć w silnior i ocenić :?: taki który coś kuma powinien mieć jakieś zdanie :D

cwaniak - 09-12-2011, 19:49

A możne wina leży w zbiorniczku wyrównawczym ???. Ja bym na twoim miejscy nie dolewał do zbiorniczka płynu . Tylko kontrolował stan w chłodnicy
Jaro1974 - 09-12-2011, 22:44

radeksz82, Ja nie wiem jak jest w 1.8 SOHC ale ja u siebie w chłodnicy nie mam korka. Ale nie twierdzę też że twój pomysł co do tego problemu nie jest nierealny. Jeżeli u Oliwii jest korek w chłodnicy to może spróbować ale jak się okaże że nie ma to raczej nie będzie w stanie tego zrobić. Ale może zobaczyć czy w okolicach zbiorniczka nie jest wilgotno i ewentualnie czy to miejsce nie jest tłuste. Glikol jest specyficzny i po wyschnięciu ( pozornym) to miejsce w którym był wyciek jest deko tłusty i lepki.
lukaszpl - 10-12-2011, 00:40

Ale w sumie co wy chcecie od zbiorniczka wyrównawczego? czy tak piszecie żeby pisać? jedyne co mi przychodzi do głowy to to że myszy go przegryzły i płyn z niego ucieka ... Do póki w zbiorniczku jest płyn, to i w chłodnicy będzie pełno.
cwaniak - 10-12-2011, 11:07

lukaszpl napisał/a:
czy tak piszecie żeby pisać?


Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.

— Sokrates :mrgreen:

Po to jest forum żeby sobie pomagać, Każdy ma prawo wyrazić swoja opinie na dany temat .

U mnie w Cari II 1.6 16v jest koreczek do chłodnicy i się tym właśnie sugerowałem pisząc poprzedni post

Olivia - 10-12-2011, 13:31

W chłodnicy mam korek. I co ciekawe. Po odkręceniu korka (silnik jest zimny) płynu chłodniczego jest pełno, tj. pod sam korek.
A ew. wyciek jest trudno zlokalizować w obecnej sytuacji kiedy na dworze jest mokro.
Ale dzięki za informacje.

Morfi - 16-12-2011, 20:48

U Mnie okazał się przetarty wężyk :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group